Pagina 1 van 2
kneedbaar staal
Geplaatst: do jan 26, 2006 15:20
door hornet911
Welk merk/soort moet ik kopen als ultime noodmiddel
(stuk uit motorblok, radiator lek.....)??
Greetzzz
Geplaatst: do jan 26, 2006 15:47
door Noppy
JB Weld is goed,
Maar eerst zal je de lokatie waar het gaat goed moeten ontvetten met remmenreiniger of zo.
Waarom vraag je dat???
Noppy
Geplaatst: do jan 26, 2006 16:28
door Sanne
Wanneer je radiator lek is kan je daarvoor een spulletje gebruiken die je in je radiator moet gooien zodat het gat gedicht wordt via je koelvloeistof. Het koelvloeistof loopt eruit en dat goedje gaat dan mee naar het gat waardoor het gat verstopt raakt.
Maar het heeft weinig met kneedbaar staal te maken, dat snap ik zelf. Het spul om je radiator te dichten is in de betere motorshop te krijgen.
Geplaatst: do jan 26, 2006 17:02
door Noppy
Noppy schreef:of zo.
Waarom vraag je dat???
Noppy
Ik bedoel te zeggen: je hebt toch niet je nieuwe motorfiets al gesloopt hé
Noppy
Geplaatst: do jan 26, 2006 17:09
door STTEVE
Sanne schreef:Wanneer je radiator lek is kan je daarvoor een spulletje gebruiken die je in je radiator moet gooien zodat het gat gedicht wordt via je koelvloeistof. Het koelvloeistof loopt eruit en dat goedje gaat dan mee naar het gat waardoor het gat verstopt raakt.
Maar het heeft weinig met kneedbaar staal te maken, dat snap ik zelf. Het spul om je radiator te dichten is in de betere motorshop te krijgen.
Verstopt dat spul niet meteen alle waterkanalen/poortjes in het motorblok??
Geplaatst: do jan 26, 2006 17:44
door hornet911
Water uit de radiator en uit het motorblok zijn twee verschillende circuits sTTeve.....
Nog niet noppy, maar voor het geval dat....
Geplaatst: do jan 26, 2006 17:48
door Noppy
Dan zou ik maar een verdomd goede glyde plate monteren, zoals van
www.hydedevelopments.co.za
Daarnaast ook Case Savers, die zijn vast wel te krijgen voor je Yammie!
Suc6,
Noppy
Geplaatst: do jan 26, 2006 18:37
door hornet911
@ noppy: de bedoeling is om hem zo standaard (lees licht
)mogelijk te houden!
De originele stukken beschermen de onderkant en zijkant van de motor wel redelijk goed denk ik, maar je kan altijd op een steen of iets dergelijks vallen.....
Ik ga proberen zonder skidplate en case savers en als er toch brokken van komen mogen jullie allemaal zeggen:
zie je wel!!
Radiatorbescherming komt er wel....
Geplaatst: do jan 26, 2006 19:53
door Bluto
Geplaatst: do jan 26, 2006 22:37
door Freek
Loctide maakt het ook.
Geplaatst: do jan 26, 2006 23:07
door hornet911
Dit heb ik vandaag in de winkel gezien:
Lijkt me wel sterk genoeg...
Toepassingsgebied
Voor 1001 reparaties in en om het huis, aan auto, boot en caravan, machines en gereedschap. Vult scheuren en gaten in steen, hout, staal en kunststoffen, zoals polyester en epoxy. Hecht niet op polyethyleen, polypropyleen en teflon. Tip: Ook te gebruiken als kneedbare plug voor het opvullen van schroefgaten.
Eigenschappen
snel
overschilderbaar
gemakkelijk verwerkbaar
krimpt niet
binnen en buiten toepasbaar
Geplaatst: do jan 26, 2006 23:17
door Zeeuwse Klei
Gewoon zelf eentje maken. Veel sterker
Wanneer hheb je die nodig? Ook niet vaak hoor.
Geplaatst: do jan 26, 2006 23:52
door John Piston
hornet911 schreef:Water uit de radiator en uit het motorblok zijn twee verschillende circuits sTTeve.....
?????? da moet ge mij eens uitleggen dan.
Geplaatst: vr jan 27, 2006 00:12
door Fox-kid
een lekkende radiateur zou ik niet met een toevoeging willen repareren. Het is een leuke oplossing voor tussen de manches door of om nog thuis te kunnen komen, maar echt vertrouwen doe ik die zooi niet meer. Na enkele draaiuren gind de boel bij mij weer lekken.
Maar Hornet, je wilt het uit voorzorg op zak hebben, of heb je het spulletje kaduk?
Geplaatst: vr jan 27, 2006 10:24
door STTEVE
John Piston schreef:hornet911 schreef:Water uit de radiator en uit het motorblok zijn twee verschillende circuits sTTeve.....
?????? da moet ge mij eens uitleggen dan.
Mij ook
Geplaatst: vr jan 27, 2006 11:09
door hornet911
@ fox-kid: idd. uit voorszorg.
@ sTTeve en john-piston: jullie doen me nu twijfelen of het ook zo is op moto's, maar op auto's werkt het alleszins zo:
Het uitwendige circuit bestaat uit de radiator, radiatorslangen en de expansietank. Het inwendige bestaande uit de motor, de waterpomp, de thermostaat en de koelvloeistof.
Als de motortemperatuur laag is, vb. als je start met koude motor, dan blijft de thermostaat gesloten (het inwendige circuit werkt dus niet).
De koelvloeistof gaat via een bypasskanaal terug naar de waterpomp waardoor de motor sneller op temperatuur komt doordat er geen koelvloeistof door stroomt (koude motor + koude koelvloeistof = langere opwarming van de motor).
Na enkele kilometers rijden is de motor warm en wordt hij constant gekoeld. Op dat moment treed het uitwendige circuit in werking, waarbij de thermostaat de juiste werktemperatuur controleert en regelt, en de koelvloeistof via de radiatorslangen en de waterkanalen in de motor constant circuleert en zodoende de motor koelt.
Zo heb ik het toch altijd geleerd.....
Geplaatst: vr jan 27, 2006 11:55
door TTT
Dus als de thermostaat openstaat is er 1 circuit. En dit is situatie op werktemperatuur.
Geplaatst: vr jan 27, 2006 11:59
door hornet911
TTT schreef:Dus als de thermostaat openstaat is er 1 circuit. En dit is situatie op werktemperatuur.
ja
Maar als je eerst je moto een paar uurkes laat afkoelen ...
Geplaatst: vr jan 27, 2006 13:45
door Sjokske
Geen Case Saver maar Kees Zever dus
Bekend Brabants spreekwoord : Agge ut nie mir wit, dan doeddut mar mee kit.
Is ut dan nog te ruim, dan vuldut mar mee schuim.
Witte dan nog nie hoe ut moet, dan moette zorruge da een aander 't doet
Geplaatst: vr jan 27, 2006 13:50
door gassen
Ik heb er geen thermostaat tussen; alleen een dop.
Is dat niet bij de meeste Offroad machientjes?
Geplaatst: vr jan 27, 2006 13:52
door Sjokske
Volgens mij wel (toch zeker een %'tje of 99).
Geplaatst: vr jan 27, 2006 14:12
door henkzelf
Bypass of niet; het blijft 1 circuit, vooral omdat je dat spul er pas in mag gooien als de motor goed warm is. En dan beetje bij beetje bij draaiende motor en terwijl het water rondgepompt wordt, er in schudden.
Geplaatst: vr jan 27, 2006 19:01
door John Piston
idd en de meeste enduro of crossmotors hebben geen thermostaat
Geplaatst: za jan 28, 2006 12:45
door Gery400
die loctite werkt prima
een 3-tal jaar geleden viel ik in Frankrijk,
natuurlijk net met het onstekingsdekseltje op een scherpe steen...
gelukkig had ik toen koudlas bij
het ding heeft het 3 dagen uitgehouden zonder enig druppeltje te lekken
een must have in iedere toolkit op de motor!
Gery
Geplaatst: wo feb 08, 2006 21:04
door AdventureRider
Radiateur kan aan de buitenkant met een prop "keedbaar metaal" goed gerepareerd worden.
JB Weld is erg goed maar slecht verkrijgbaar in Nederland, ik gebruik het zelf in de inlaatkanalen van cylinderkoppen.
Devcon gebruik ik voor radiateur lekjes en andere reparaties. Er staat op de verpakking van Devcon dat het na opening maar 6 maanden houdbaar is, maar ik gebruik het nu 4 jaar na openen nog steeds, en is nog steeds goed.
http://jbweld.net/index.php
http://www.devcon.com/devconfamilyprodu ... 0&catid=18