HM CRF vliegwieltrekker
Moderator: ghulst
-
Heb dus bovenstaande crf en toen ik een nieuwe distributieketting wou steken kwam ik tot de vaststelling dat er een ander vliegwiel word ingestoken bij HM waardoor mijn gewone trekker niet meer past.Weet er iemand waar zo'n speciale trekker te verkrijgen is.Denk dat de schroefdraad M30x1 of M30x1,5 is.'k kan er natuurlijk ook één zelf maken maar als'k hem zo kan kopen is nog beter.
gaas ambriage
Bij een CRF kan je de distributie ketting vervangen zonder het vliegwiel eraf te halen.
Eerst de nokkenas kettingspanner helemaal eruit halen. Dan boven bij de nokkenas het tandwiel erafhalen, opletten dat je de boutjes niet in het carter laat vallen. Je kan dan de ketting laten zakken dmv een haakje of een kabelbinder eraan te maken zodat je hem recht naar beneden kan laten zakken en eventueel weer omhoog kan halen. Als het goed is heb je dan genoeg speling om hem over het vliegwiel heen te halen.
Op deze manier ook de nieuwe monteren, boven door de kop laten zakken en dan om het vliegwiel haken. Controleren of hij goed op de vertanding van de krukas zit en dan de rest weer monteren.
Succes ermee
Eerst de nokkenas kettingspanner helemaal eruit halen. Dan boven bij de nokkenas het tandwiel erafhalen, opletten dat je de boutjes niet in het carter laat vallen. Je kan dan de ketting laten zakken dmv een haakje of een kabelbinder eraan te maken zodat je hem recht naar beneden kan laten zakken en eventueel weer omhoog kan halen. Als het goed is heb je dan genoeg speling om hem over het vliegwiel heen te halen.
Op deze manier ook de nieuwe monteren, boven door de kop laten zakken en dan om het vliegwiel haken. Controleren of hij goed op de vertanding van de krukas zit en dan de rest weer monteren.
Succes ermee
-
Euh,bij de mijne lukt dat toch niet.Er zit zelfs nog een plaatje achter het vliegwiel(heb reeds een trekker gevonden)dat ik eerst moet losmaken voor de ketting eraf gaat.Cilinder en cilinderkop zijn eraf dus vanboven heb'k plaats genoeg maar ketting kan onmogelijk eraf gehaald worden zonder vliegwiel te demonteren.Toch bedankt voor de reactie
gaas ambriage