Pagina 1 van 1
remschijven
Geplaatst: di jan 14, 2003 11:59
door frans
Hallo medenoppers,
Ik zoek voor een XR250R een voor- en een achterremschijf en voor een KLX650A een achterremschijf. Van de prijs van de originele onderdelen ben ik zo geschrokken dat ik nog enige tijd nodig heb om daarvan bij te komen. Je zou je bijna voornemen om simpelweg nooit meer te remmen. Ik snap die speedway jongens plotseling een stuk beter!
De vraag is dus: Wie kan mij helpen aan een leverancier die de (goede en betaalbare) imitatie spullen in z'n handel heeft?
bvd en groet van Frans
Geplaatst: di jan 14, 2003 12:12
door No Limit YFZ
Zou dat ook wel willen weten. Heb net een schijf besteld wegens geplooid en viel ook achterover.
Weet iemand van welk materiaal zo'n schijf gemaakt is ? Dan laat ik er in het vervolg wel zelf draaien.
Geplaatst: di jan 14, 2003 12:24
door Zot
Geplaatst: di jan 14, 2003 19:38
door gters1
Inderdaad als iemand de samenstelling weet kan je er zelf maken.
Vb ik en mijn kameraden rijden allemaal yamaha en in een groter aantal
zou ik ze kunnen maken.
dus materiaalsoort weten
basismateriaal kopen in plaat vorm(+overdikte) vb plaat 6 mm
daarna:
1)opmeten +plan op cad (evt schijf op de scanner leggen en inscannen,
uitvoerder moet dit dan wel kunnen inlezen als dwg)
2)plan optsturen via e-mail in dwg naar een bedrijf dat kan snijden
met een waterstraalmachine(evt laser maar zeker geen brandtafel wegens te veel warmteinbreng )
3)rechten en afdraaien op dikte op de draaibank
4)gaten voor bevestigingsbouten verzinken met verzinkboor
Als opmerking kan ik nog maken dat het basismateriaal nooit niet veel kan kosten in vergelijking met de andere arbeid die moet gedaan worden.
Dus als iemand de allerbeste kwaliteit weet,kan je ook beter deze dan aankopen.
groeten,
Geert
Geplaatst: di jan 14, 2003 19:41
door No Limit YFZ
Het maken is geen probleem, ken iemand met waterstraalsnijmachine.
We moeten alleen weten welk materiaal
Geplaatst: di jan 14, 2003 20:14
door john b
ik dacht hard staal met een speciale oppervlakte harding die later is toegepast
maar ik zal ff kijken of ik erachter kan komen
Geplaatst: di jan 14, 2003 23:37
door adje
de remschijven van motomaster zijn ook niet zo duur ( denk ik )
kijk eens op hun website
www.moto-master.com
de invoerder =
moto-master
lange voren 69
5541 RS reusel ( N.Br.)
tel: 0497-684036
succes
Geplaatst: zo jan 19, 2003 15:57
door Gast
Ik heb de buurman supermotard remschijven laten laseren voor mijn LC4. Zelf had ik ze getekend in Autocad. De 'laserboer' herkende meteen wat het was, hij doet ook veel voor het ex-MotoGP team van Molenaar.
http://www.vandersterren.nl/maurice/ima ... mm_def.jpgFoto van mijn remschijf.
Ik zal even navragen hoe hij dat heeft geregeld en welk materiaal het was (RVS 314 of zo).
Maurice
Geplaatst: zo jan 19, 2003 21:09
door Gast
De remschijven worden met laser gesneden uit RVS 304 plaat van 5 mm. Dikker of dunner kan ook; de adapter voor de remtang is van 6 mm RVS.
Prijsidee voor een cross-schijf ca. 40 euro, mijn complexere SM schijf kost ruim het dubbele door een groter aantal gaten en de grotere, complexere vorm.
Bij grote aantallen zijn misschien lagere prijzen mogelijk.
Maurice
Geplaatst: di jan 21, 2003 21:10
door Fred
Remmen schijven van RVS 304 wel goed en zijn ze slijtvast?
Op de pagina van moto-master staat bijvoorbeeld dat ze schijven maken van een chroom-molybdeen legering. En deze worden nog eens gehard ook.
Ik ben benieuwd hoe zo´n RVS schijf zich gedraagd.
Geplaatst: wo jan 22, 2003 23:32
door rizio
Het liefst zou ik je uit eigen ervaring vertellen dat het perfect werkt. Maar ik maak niet genoeg km's/uren om voldoende schijven te verslijten voor een betrouwbaar beeld. Remmen doet het in ieder geval goed.
Molenaar Racing gebruikt RVS316 (iets meer nikkel), maar voor normaal gebruik is dat overkill: duurder materiaal en lastiger bewerken.
Voorzover ik weet is gietijzer nog beter materiaal voor remschijven, maar dat is minder praktisch met bewerken. Ook qua roestvorming is het minder. Ik geloof niet dat molybdeen en harden door de experts genoemd werden.
Maurice
Geplaatst: vr jan 24, 2003 17:08
door john b
rizio schreef:. Ik geloof niet dat molybdeen en harden door de experts genoemd werden.
Maurice
chroom molybdeen is wel snoeihard en evengoed veerkrachtig en nog licht ook
Geplaatst: za jan 25, 2003 22:01
door Huertecilla
'chroom-molybdeen'-staal is een verzamelnaam en bijvoorbeeld de chroom-molybdeen-legering die gebruikt wordt voor frames is niet harder noch sterker, noch lichter dan normaal constructiestaal. Dat het veel voor frames gebruikt wordt en deze dan lichter uit kunnen pakken dan die van normaal staal komt doordat de legering betere eigenschappen heeft na het lassen.
Chroom in het materiaal voor remschijven verhoogt inderdaad de hardheid en verhoogt eveneens de roestvastheid.
Gietijzer heeft een perfecte wrijvingscoëfficient en eveneens een ongevenaarde warmtecapaciteit. Helaas is het véél te breekbaar voor schijfdikten van 5 milimeter.
Remschijven
Geplaatst: za feb 01, 2003 17:18
door Franzz
Hee die Frans
Orginele spullen zijn vaak toch beter!!
Ik heb 2 x een imitatie schijf gekocht de enne was krom en de andere verrsleten na 200km modder dus mijn handelaar gevraagd of dat hij aub een orginele wilden bestelen. De imitatie schijf was ongeveer de helft zachter als de org honda( hardheids proef op uit laten voeren)
Een goede 2e hands is het mooiste.maar die vind je niet vaak zeker niet achter.
Houw het gas open en veel plezier Franzz