Pagina 1 van 1
20 november OTR Lichtenvoorde
Geplaatst: vr nov 18, 2005 11:55
door Houten Klaas
As. zondag Lichtenvoorde. Helaas erg laat starten.
http://www.macl.nl
Re: 20 november OTR Lichtenvoorde
Geplaatst: vr nov 18, 2005 12:05
door speedphreax
Houten Klaas schreef:As. zondag Lichtenvoorde. Helaas erg laat starten.
http://www.macl.nl
Mwah... kan ik ook eens een beetje uitslapen. Sinds begin oktober geen zondag meer uitgeslapen

Geplaatst: vr nov 18, 2005 12:12
door Houten Klaas
Nieuwe ketting en tandwielen gestoken,scheelt weer in het vertrouwen.
Hij is er weer klaar voor. Ik had nog een ander achterband erop willen leggen. Volgens Ad mag je met banden rijden met een dot nummer en hoef je niet speciaal fim banden te hebben.Scheelt weer iets nop.
Helaas geld op en geen tijd meer.
Geplaatst: vr nov 18, 2005 14:22
door AdventureRider
Zo te lezen ook maar een ronde toegestaan!
Geplaatst: vr nov 18, 2005 14:30
door Houten Klaas
Waar kun jij dat lezen.

Geplaatst: vr nov 18, 2005 16:00
door erwindob
AdventureRider schreef:Zo te lezen ook maar een ronde toegestaan!
Nee hoor,
Ik neem aan dat je doelt op in 2 delen en na afloop naar de tent.
Maar je mag best nog meer rondedelen rijden.
Neem wel allemaal een flesje Thinner mee om de smerige verfvlek die ze daar zo nodig op je uitlaat moeten maken weg te halen voordat ie inbrandt.
Geplaatst: vr nov 18, 2005 16:15
door speedphreax
erwindob schreef:Neem wel allemaal een flesje Thinner mee om de smerige verfvlek die ze daar zo nodig op je uitlaat moeten maken weg te halen voordat ie inbrandt.
Verf op je uitlaat? Wat is dat voor onzin? Als response krijgen ze dan mooi een blauwe vlek op hun oog.
Geplaatst: vr nov 18, 2005 16:28
door erwindob
Dat vind ik ook een hele gepaste reaktie.
Geplaatst: vr nov 18, 2005 16:38
door Joop
speedphreax schreef:erwindob schreef:Neem wel allemaal een flesje Thinner mee om de smerige verfvlek die ze daar zo nodig op je uitlaat moeten maken weg te halen voordat ie inbrandt.
Verf op je uitlaat? Wat is dat voor onzin? Als response krijgen ze dan mooi een blauwe vlek op hun oog.
Alleen na die blauwe vlek wordt er niet meer gereden

Geplaatst: vr nov 18, 2005 18:31
door AdventureRider
Houten Klaas schreef:Waar kun jij dat lezen.

Nou ja, starten pas vanaf 10:30. Er staat geen tijd vermeld tot waarneer er aan een nieuwe ronde begonnen kan worden. Algemeen bevat de tekst veel verwijzingen naar het rijden van 1 ronde, en nergens staat een vermelding dat er meerdere ronden gereden kan worden.
Geplaatst: vr nov 18, 2005 21:34
door Joop
AdventureRider schreef:Houten Klaas schreef:Waar kun jij dat lezen.

Nou ja, starten pas vanaf 10:30. Er staat geen tijd vermeld tot waarneer er aan een nieuwe ronde begonnen kan worden. Algemeen bevat de tekst veel verwijzingen naar het rijden van 1 ronde, en nergens staat een vermelding dat er meerdere ronden gereden kan worden.
De OTR van Lichtenvoorde bestaat uit 2 lussen van meestal ±40 en ±35 km. Deze lussen mag men net zo vaak rijden als men wil, alleen de laatste start is ws. 13.30 of 14.00 uur

Geplaatst: vr nov 18, 2005 23:47
door AdventureRider
Joop schreef:AdventureRider schreef:Houten Klaas schreef:Waar kun jij dat lezen.

Nou ja, starten pas vanaf 10:30. Er staat geen tijd vermeld tot waarneer er aan een nieuwe ronde begonnen kan worden. Algemeen bevat de tekst veel verwijzingen naar het rijden van 1 ronde, en nergens staat een vermelding dat er meerdere ronden gereden kan worden.
De OTR van Lichtenvoorde bestaat uit 2 lussen van meestal ±40 en ±35 km. Deze lussen mag men net zo vaak rijden als men wil, alleen de laatste start is ws. 13.30 of 14.00 uur

Da's duidelijk, als dat nu eens op de i-site had gestaan...
Geplaatst: zo nov 20, 2005 09:14
door henkzelf
Kennelijk worden in Lichtenvoorde de uitlaten (visueel?) gecontroleerd en op de goeie (standaard?) pijpen komt een klein verfstipje, zodat tijdens de rit controleurs, ook langs de route, kunnen zien of iedereen nog steeds met de goeie uitlaat rijdt. Er zijn namelijk types die na de keuring of na de 1e ronde er nog even een andere pijp opzetten met meer herrie omdat ze dan denken dat ze harder gaan (terwijl het geeneens een wedstrijd is). Verfmerkje dus pas na de rit wegpoetsen. (NB. dit is de normale procedure bij enduro's; in ieder geval bij de Kampioensrit).
Geplaatst: zo nov 20, 2005 18:52
door speedphreax
henkzelf schreef:zodat tijdens de rit controleurs, ook langs de route, kunnen zien of iedereen nog steeds met de goeie uitlaat rijdt.
Daar geloof ik niets van of in ieder geval werkt het niet echt. Mijn gele stip was na de eerste ronde mooi bruin gebrand en zag er exact hetzelfde uit als modder.
Geplaatst: zo nov 20, 2005 19:02
door Erik
Na alle BMW rally avonturen, vandaag op de KTM mijn eerste off road rit in dit genre. Ik heb me prima vermaakt, ben alleen nog nooit zo vaak ingehaald

Wat wil je, eerste keer op maisplakken.
Smaakt naar meer.

Geplaatst: zo nov 20, 2005 22:46
door AdventureRider
Het was een hartstikke leuk rondje, goed uitgezet. Ik lag alleen al na 1 minuut flink op mijn bek. De tweede tafelberg zou ik wel eens springend vanaf gaan, fout hoog en stijl, landen op het voorwiel en er van voren afgaan. Mak aan..
Geplaatst: ma nov 21, 2005 09:40
door TTT
Was heel plezierig, droog weer, afwisselend parcours.
Jammer alleen dat die boompjes in in het oosten nog niet weten dat ze niet moeten oversteken als er een brabantse motor aankomt.
En weer iets geleerd: ga bij een cross start niet te dicht bij het hek staan anders valt dat ding op je voorwiel
Al laatste weg en, in de woorden van Erwin, die plaats ook niet meer afgestaan
Ad, volgende keer proberen we echt met een noppenforum clubje te rijden.
Zal wel ardennen worden
Of Capella Stampers?
Geplaatst: ma nov 21, 2005 10:39
door Houten Klaas
Een mooie rit.Lekker veel kruip-sluip

.Dit onderdeel gaat steeds beter.Alleen mijn crosscapaciteit

,hier moet nog heel veel op geoefend worden.
Het eerst rondje van 60 KM achter Adje aan gefladderd ,duidelijk zichtbaar dat hij zich in hield.

Tweede rondje was Ad er ineens van door, ik heb de eerste lus gereden en de tweede 32 km laten schieten. Het begint mij langzamer hand een beetje te veel te worden. Vanaf oktober elke offroad rit gereden,veel sporten,motoronderhoud en veel werken.Het is maar goed dat het eind in zicht is.
Maar het blijft mooi werk.

Geplaatst: ma nov 21, 2005 10:48
door Houten Klaas
Trouwens in het eerst rondje zijn wij vrij snel gestart.Gevolg dat de waterbak nog open was. Het resultaat een vloedgolf,niet plat in de plas maar wel zeiknat.Duurde ongeveer 20 km voordat ik een beetje warm werd.
Geplaatst: ma nov 21, 2005 11:12
door Joop
Houten Klaas schreef:Trouwens in het eerst rondje zijn wij vrij snel gestart.Gevolg dat de waterbak nog open was. Het resultaat een vloedgolf,niet plat in de plas maar wel zeiknat.Duurde ongeveer 20 km voordat ik een beetje warm werd.
Wij waren zo ongeveer bij de eerste 10-15 rijders bij de waterbak en zijn er toch maar niet doorgereden (er stond al iemand tot aan zijn knieen in het water zijn motor te starten

). Wij zijn vanuit de kuil de steile zijkant op gereden

Geplaatst: ma nov 21, 2005 11:42
door speedphreax
Houten Klaas schreef:Een mooie rit.Lekker veel kruip-sluip

.Dit onderdeel gaat steeds beter.Alleen mijn crosscapaciteit

,hier moet nog heel veel op geoefend worden.
Het eerst rondje van 60 KM achter Adje aan gefladderd ,duidelijk zichtbaar dat hij zich in hield.

Tweede rondje was Ad er ineens van door, ik heb de eerste lus gereden en de tweede 32 km laten schieten. Het begint mij langzamer hand een beetje te veel te worden. Vanaf oktober elke offroad rit gereden,veel sporten,motoronderhoud en veel werken.Het is maar goed dat het eind in zicht is.
Maar het blijft mooi werk.

Op zo'n crossbaan ben ik ook maar een lozer. Af en toe gaat het wel aardig maar meestal is het maar wat aankloten. Ik ben ook nog steeds bang met springen doordat ik een paar keer goed hard op mijn voorwiel ben geland.
Bij mij gaat het juist nog elke keer beter en gisteren had ik echt het idee dat mijn energie niet op kon. Ik heb nog nooit zoveel mensen ingehaald. Ook bereveel plezier van mijn Teraflex bandje nu het wat vochtiger wordt
Geplaatst: ma nov 21, 2005 13:50
door Erik
Ik heb nog nooit zoveel mensen ingehaald.
O was jij dat steeds
Heb rustig aan m'n techniek gewerkt. Na 4 jaar off roaden op BMW's is zo'n KTM toch een heel andere rijtechniek. Het ging ook steeds makkelijker en de snelheidsverschillen werden steeds kleiner, met name op de maisplakken.
1 x lus één en 2 x lus twee gereden.
Geplaatst: ma nov 21, 2005 19:23
door exc 380
Gister ook meegereden ook als een van de eersten gestart (5de) . Wat een diep water gat op de crossbaan zag helemaal niets meer en was zeiknat.
De eerste ronde die ik gereden heb (richting Vragender) was heel slecht aan gegeven (op de maislanden) vond ik persoonlijk. Heb redelijk vaak zitten zoeken waar je heen moest. En misschien andere kleur pijlen wit ipv oranje en meer lint. Ging wel hard heb tot 2 kilometer voor het eind op kop gereden.
Tweede route in het begin hard gevallen op de crossbaan laaste bult voor dat gat verkeerd ingeschat over kop eraf en boven op de motor gevallen.
De tweede route was wel een zwaarder als de eerste.
Volgende week naar hengelo altijd gezellig met een mooie route.
http://motorsportruurlo.photos.us.com/
Gemaakt door een kennis van mij.
Mark
Geplaatst: ma nov 21, 2005 22:32
door Poldernoppen
Gisteren een prachtige rit inderdaad daar in Lichtenvoorde. Ik ben een beginner op een Honda XL 500 R, maar naar m'n gevoel ging het prima. Alleen op de kruip-sluip-routes gigantisch lamme linkerhand van de koppeling. Ook kennis gemaakt met een fijne schuine boomwortel die zo glad was dat ik voor m'n gevoel wel 10 minuten heb staan kloten voor dat ik er overheen was. Gelukkig geen snelle jongens achter me. Uiteindelijk eerst het voorwiel met veel gesteiger erop gezet en toen met het handje de rest van de motor.
De maisvelden waren weer fantastisch!!
hp2 i.p.v. xr650r
Geplaatst: di nov 22, 2005 20:15
door mies
Ik heb na een pauze van ongeveer 4 weken de draad ook weer opgepakt
in Lichtenvoorde.In de tussen tijd moest ik wachten op onderdelen voor m'n xr omdat in Westerbork m´n ketting geknapt was en me het hele spul kapot is geslagen.Linker carter kapot,tandwielas krom,tandwiel set 2e vernelling kaput en nog wat kleiner spul.
Maar oke,Zaterdagavond alles weer inmekaar en Zondag op hoop van zegen rijden maar.Moet zeggen dat het ding weer liep als een speer.
Hij heeft er niets aan overgehouden.Dat is vind ik toch altijd spannend wanneer zo´n blok helemaal uit elkaar moet en dan hopelijk toch weer mooi en goed lopen nadertijd.Lijkt in dit geval weer priema gelukt.
Wat ook dichterbij begint te komen is de leverdatum van de nieuwe motor.Jan. 2006 komt ie als alles goed gaat.M´n stoute droom.De HP2 van BMW.
Ik wil er straks ook graag OTR´s mee rijden maar maak me wel een beetje zorgen of het een beetje te doen is,lees heel te houden is.
Ik heb afgelopen rit in Lichtenvoorde me af en toe voorgesteld zittende
op de Honda of dat kruip en sluip door ook te doen is met zo´n HP2.
Ik heb zo m´n twijfels, in ieder geval wanneer je het ding netjes wilt houden. Die maisvelden en de langere rechte stukken moet geen probleem zijn.Wier uberlegen noch mahl.
Tot in Hengelo komend weekend.