Ombouwen 450exc tot een rallybak
Geplaatst: do nov 10, 2005 21:27
Hallo mensen,
Zo lange tijd niet meer gereden na de Raid de 'l Amitie maar nu ik de clubkampioenschappen heb gewonnen doordat ik een lege binnenband het verst kan laten rollen ben ik weer helemaal enthousiast geworden.
Wat ik heb geleerd bij de Raid is dat ik best aardig kan rijden maar dat een Adventure behoorlijk roet in het eten gooit. Enorm frusterend om te zien dat je bij een steil stenenpad 20 meter eerder moet remmen dan een concurrent. Een irritantje die met het grootste gemak door de bocht gaat terwijl jij door je 50kg extra bijna de bocht uit gaat. Bij een Raid haal je dat gewoon niet meer in op rechte stukken.
Dusssss, ik ga mijn 450 ombouwen tot rallybak. En dat wil ik doen met zo min mogelijk effort.
Aanpassingen die nodig zijn:
* 28 liter tank
* Kuipje voor (want bij hoge snelheden belast ik mijn armen onnodig door de wind)
* Koplampjes
* Beugel voor de Roadbookhouder + tripmaster
* Andere uitlaat voor meer vermogen (want meer is altijd beter )
Tijdens de rally zag ik diverse 450 exc'tjes die prachtige rally-jasjes hadden.
Hebben jullie tips waar ik dat spul kan kopen. Hieronder een voorzetje over mijn ideeen. Wees vrij om hier op te schieten.
28 liter tank
-> bestellen bij Sommer??
Kuipje
-> Laten maken van glasvezelmatten?? Die rally exc bij de Raid leek zag er zo goed uit dat het welhaast professioneel gemaakt moest zijn. Het was van glasvezel gemaakt en is van een lc4 mal gemaakt. Deze lc4 versie vond ik perfect. Ik wil niet zo'n prul dat aan het stuur is geschroefd, maar een kuipje in de vorm van mijn lc4-kuipje.
Koplampjes:
--> Er zaten vederlichte versies van de lc4 koplampjes in.
Beugel voor roadbookhouder en tripmaster
--> Zelf maken? Liefst kopen maar waar?
Goed mooi nieuw project dus.
MIjn Adventure wordt weer teruggebouwd met een standaard cockpitje. Leuk voor roadbookritjes met de gps of vakantie.
Zo lange tijd niet meer gereden na de Raid de 'l Amitie maar nu ik de clubkampioenschappen heb gewonnen doordat ik een lege binnenband het verst kan laten rollen ben ik weer helemaal enthousiast geworden.
Wat ik heb geleerd bij de Raid is dat ik best aardig kan rijden maar dat een Adventure behoorlijk roet in het eten gooit. Enorm frusterend om te zien dat je bij een steil stenenpad 20 meter eerder moet remmen dan een concurrent. Een irritantje die met het grootste gemak door de bocht gaat terwijl jij door je 50kg extra bijna de bocht uit gaat. Bij een Raid haal je dat gewoon niet meer in op rechte stukken.
Dusssss, ik ga mijn 450 ombouwen tot rallybak. En dat wil ik doen met zo min mogelijk effort.
Aanpassingen die nodig zijn:
* 28 liter tank
* Kuipje voor (want bij hoge snelheden belast ik mijn armen onnodig door de wind)
* Koplampjes
* Beugel voor de Roadbookhouder + tripmaster
* Andere uitlaat voor meer vermogen (want meer is altijd beter )
Tijdens de rally zag ik diverse 450 exc'tjes die prachtige rally-jasjes hadden.
Hebben jullie tips waar ik dat spul kan kopen. Hieronder een voorzetje over mijn ideeen. Wees vrij om hier op te schieten.
28 liter tank
-> bestellen bij Sommer??
Kuipje
-> Laten maken van glasvezelmatten?? Die rally exc bij de Raid leek zag er zo goed uit dat het welhaast professioneel gemaakt moest zijn. Het was van glasvezel gemaakt en is van een lc4 mal gemaakt. Deze lc4 versie vond ik perfect. Ik wil niet zo'n prul dat aan het stuur is geschroefd, maar een kuipje in de vorm van mijn lc4-kuipje.
Koplampjes:
--> Er zaten vederlichte versies van de lc4 koplampjes in.
Beugel voor roadbookhouder en tripmaster
--> Zelf maken? Liefst kopen maar waar?
Goed mooi nieuw project dus.
MIjn Adventure wordt weer teruggebouwd met een standaard cockpitje. Leuk voor roadbookritjes met de gps of vakantie.