Pagina 1 van 1
voorbereiding eerste enduro
Geplaatst: ma jan 06, 2003 17:33
door huskie
Oke guys, dit voorjaar gaat het gebeuren, m'n eerste enduro.
Het zal wel die van begin maart worden, als het een beetje droog weer is.
Welke weet ik nog niet, iemand suggesties?? Welke de mooiste is zodat ik meteen "verkocht"ben.
Wat ik tot dusver heb gedaan is het volgende.
M'n verzekering over gezet van de amersfoortse naar kmnv, je weet wel voor die verrekte enduro clausule.
Ga van de week Michelin Comps ophalen in arnhem, voor 60 euro het stuk
Achter de III en voor een IV. (hier mag ik mee starten, toch?)
Ik zet weer m'n lichten erop(had een cross uitvoering, ivm vallen)
Zorg voor een goede kenteken plaat.
Neem m'n groene kaart, rijbewijs en kenteken mee naar de keuring die dag.
Zorg voor 2 jerrycans van 10 liter elk. Moet ik dus vol vertrekken kan ik max drie ronden rijden. Dit klopt dit??
Moet ik m'n jerrycans nog verzegelen zodat niemand eraan komt. Ik heb waarschijnlijk geen hulp bij me.
Ivm dat ik geen hulp zal hebben, eten onderweg meenemen of bij m'n jerrycans een tros bananen neer leggen??
Een camelback heb ik wel, dus die kan op m'n rug mee
Jongens vergeet ik nog wat??
O ja, conditie!!!!
Ik ga vanaf nu weer regelmatig 's avonds rennen, dus de conditie moet ook lukken. In het weekend een beetje stevig rijden door het havengebied, voor de rijtechnische kant.
Wat ben ik vergeten????
Voor de huidige enduro rijders de volgende boodschap.
Nee, ik ben geen concurentie, ik zal op uitrijden rijden, dus.....
Wie volgt mij, op naar de eerste enduro van mijn leven.
Geplaatst: di jan 07, 2003 09:21
door Robje
Met een beetje afgunst wens ik jou veel succes! Het lijkt mij dat je een soort Tefal organisatie structuur aangehouden hebt (aan alles gedacht nietwaar!). Dit gaat mij voorlopig niet lukken gewoon vanwege te weinig km's. Wel zou ik van jou willen weten bij wie je die endurobanden hebt gekocht, lijkt mij een goede prijs!
Veel plezier.
Geplaatst: di jan 07, 2003 12:14
door Wopke
Hallo Kerels,
Als je mooie Enduro's wilt rijden om er een beetje in te komen....
Pak zeker Holten en Hellendoorn mee, dat zijn de mooiste...
Ik doe nu twee jaar mee op daglicenties, maar heb voor komend seizoen een licentie voor de Nationalen aangevraagd....
Vwb die banden: Ik rij NOOIT WEER met Michelin Enduro Comp. III achter..!
Ik vind het een rotband en is ook zo weg. De MITAS Enduro bevalt me prima.. en is ook niet een dure band. Ook voor de voorband is er een goede MITAS te krijgen.
En Huskie, vergeet je claxon en km-teller niet te monteren.
Je berekening met Jerrycans en ronden klopt, zo doe ik het ook altijd.
Niet verzegelen, niemand gaat elkaars benzine jatten bij een Enduro.
En bij beide tankstops (Tijdcontroles) iets te eten en te drinken neerleggen in een krat of zak bij je jerrycans.
Nadeel ald je alleen gaat, is dat je eerst vooraf moet zorgen dat je die spullen bij de 2e TC krijgt. Of je vraagt bij de startplaats aan een helpersteam van een andere rijder of ze jouw spulletjes even mee willen nemen.
En niet teveel in de weg rijden van de wedstrijdboys, dat vinden ze niet leuk....
Groeten en succes.....!
Wopke
Geplaatst: di jan 07, 2003 12:31
door huskie
---Allereerst Robje, doe een "zoeken" op michelin enduro en je vindt de site.
Ergens staat het tel nr van v.elk in arnhem.
Enne mijn kilometers tot nog toe zijn ook niet groot. De laatste roadboek bij Ad K. was 250 km en die gingen wel gemakkelijk(was goed weer), maar sindsdien weinig gedaan, mede omdat m'n drijfstang lager er uit lag.
Hij is nu weer oke, dus we kunnen weer rijden.
---Wopke, die TC2 is toch niet nodig. Als de ronde onder de 90km blijft kom ik rond op een tank, dus kan ik steeds bij start/finish tanken. Of zie ik iets over het hoofd?
Sorry Wopke, ik lees het net nog een keer, je bedoelt natuurlijk de boterham met pindakaas bij TC2 en niet de bezine!!
Geplaatst: di jan 07, 2003 12:35
door Wopke
Ja, als jij 90 km op een tank kunt rijden is er no problemo..
De 2-daagse ging dit jaar over 100 km, dus bij zoiets moet jij dan wel wat regelen.
Ik rij met de YZ426F (8-liter-tank) ongeveer 70 km op een tank, maar als het echt zwaar wordt, zoals te verwachten in Borculo, dan kan het bij een dikke 60 km wel eens op zijn...
Wopke
Geplaatst: di jan 07, 2003 15:15
door huskie
Wopke, jij als doorgewinterde eendags specialist, Borculo wordt denk ik me eerste. Wat kan ik verwachten en wat voor een tempo wordt er aan gehouden?
Ik neem aan geen zandpaden, want die zijn daar niet. toch??
En natuurlijk zal ik geen profs in de weg gaan rijden. Waarschijnlijk kijk ik meer achter me, dan voor,
Mag wel oppassen dat ik nergens tegen aan rij
Geplaatst: di jan 07, 2003 15:22
door Wopke
Je kunt bij Borculo rekenen op een natte zware drekkige rit....! Hangt natuurlijk wel van weer af, maar rond die tijd kun je het beste met een zware rit rekening houden. Maar ja, je rijdt voor uitrijden, zo ben ik er ook mee begonnen, dus doe rustig aan en hou het spul heel.
Ik ben in 2002 express niet gegaan vanwege mijn ervaringen daar in 2001. Zwaar en langzaam ploeteren, mijn toenmalige XR650R liep daar te koken...
Maar je had een licentie aangevraagd zei je...?
Dat hoeft voor 1-dags licentie natuurlijk niet, die koop je daar 's morgens ter plekke. kost 17 euro volgens mij.
Als je een licentie aanvraagd bij de KNMV, kom je bij de nationale wedstrijdrijders.
Overrigens kent elke Enduro rit wel afwisselende mooie stukken, dus ook in Borculo kom je bospaden en zandpaden tegen hoor....
Tempo hangt af van terrein en van je eigen gesteldheid/ kunnen....
Succes.
Geplaatst: di jan 07, 2003 17:42
door henkzelf
mooi mannen, hoe meer deelnemers hoe beter. Claxon mag ook knijptoeter zijn; km-teller mag ook Sigma-tje zijn. Na de keuring moet de motor een poosje in het parc-ferme en daar moet ie op slot (ik heb een klein hangslotje door een gaatje in mijn schijfrem; dat ik daarna gewoon in mijn jaszak hou; een te groot slot moet je weer aan een helper afgeven). Bij het ophalen van de motor in het parc-ferme richting start moet je bij de uitgang van het parc-ferme je kentekenbewijs tonen; dat heb ik dus redelijk waterdicht verpakt en stop ik ook in mijn jaszak. Een paar tissues om onderweg je bril een keer schoon te vegen is ook handig. Wat benzine betreft: gewone 1-dag enduro's zijn nooit langer dan ca 65 km; kun je zelf bepalen of tanken bij S/F genoeg is. Denk wel aan een milieumatje onder de motor bij het tanken, anders DSQ. Verder heb je een plekje nodig om de stempelkaart op te bergen: borstzak, mouwzak, zo'n speciaal tasje voor op de buddyseat, bij droog weer onder een elastiekje om je stuurrol enz. Als je op tijd wilt rijden is een rol silvertape en een viltstift wel handig; kun je voor de start de doorkomsttijden noteren en op de motor plakken. Snellere collega's? Geen probleem, in de praktijk zijn dat er niet zoveel omdat er maar vier per minuut starten en de rest gaat heus niet jagen (= energie verspillen) als dat niet nodig is. Afspraak is dat de 'snellere' hard schreeuwt; dat hoor je namelijk beter dan het geluid van zijn motor. Dan maak je een beetje ruimte waar dat fatsoenlijk kan; dus je hoeft geen gekke toeren uit te halen op een eensporig bospaadje. Blijf jezelf en geniet. SUCCES.
Geplaatst: di jan 07, 2003 19:22
door huskie
DSQ = disqualified ???
Milieumatje koop ik bij m'n eerste enduro, als dat kan. Hoeveel extra geld moet ik meenemen??
Ik heb zelfs nog nooit een offroad rit gereden, kan je nagaan waar ik aan begin
Vroeger wel mtb wedstrijden gereden, dus ik ben een echte
wedstrijd rijder
Geplaatst: di jan 07, 2003 22:36
door henkzelf
12,50 euro , geloof ik en ze hebben ze normaal wel ter plekke. DSQ is begrepen. Een vaak gestelde vraag is ook: hoe weet ik wat het juiste tempo is. Bij de nationalen en de 40+ kijk je gewoon naar je collega's. Geen paniek als er een paar man je inhalen, maar als het hele volksstammen zijn dan mag er een tandje bij. Andersom, als jij er meer dan 10 inhaalt, dan ben je zeker vergetyen dat je nog 2 rondjes moet. Bij de eendags is er wat meer verschil in vaardigheid, dus even het juiste mikpunt kiezen. Overigens hoef je je in het begin natuurlijk niet echt druk te maken om strafminuten. De meesten worden pas na het eerste jaar kampioen.
Geplaatst: wo jan 08, 2003 13:54
door huskie
De meesten worden pas na het eerste jaar kampioen
LMAO
Henk jij weet hoe je je medestanders moet motiveren
Jongens en natuurlijk meisjes, ik zal jullie wekelijks op de hoogte houden van mijn vorderingen(of valpartijen) met als uiteindelijk doel mijn eerste enduro.
Ook hiervan zal ik natuurlijk verslag doen.
Hopelijk zet dit meer twijfelaars tot actie, we zullen zien en afwachten.
Wellicht tot de enduro van Holten, ik meen 8 maart.
voorbereiding eerste enduro
Geplaatst: wo jan 08, 2003 21:41
door hondy
Husky hier Hondy staandeby Is het misschien een idee dat als jij de enduro van Holten rijd, dat ik voor jou de benzine en het hapje en drankje verzorg? Ik woon niet zover van Holten, ken de omgeving van Holten een beetje en heb al eens eerder geassisteerd bij enduro's. Bovendien wil ik zelf de off-roadrit aansluitend op de enduro gaan rijden. En is het misschien een idee om de zondag ervoor een beetje te gaan trainen bij de off-roadrit in DeWijk. Hier heb je geen licentie voor nodig en blijven dus de kosten beperkt tot wat benzine en inschrijving van ongeveer 15 euro.
Misschien dat Kees (vogezen weekend) deze enduro ook wel rijd.
Groeten Aart Nijland
Alias Hondy uit Ruurlo (vogezen weekend 2002)
Geplaatst: wo jan 08, 2003 21:54
door huskie
ff offtopic: hee papa, kan je dan alweer motor rijden? Volgens mij moet je eerder je rust pakken
Maar als jij mij helpt, hoe laat dien jij dan zelf te rijden??
Het lijkt me wel gezellig om je weer eens te zien, dus wat mij betreft kom ik je tegen, maar ik denk dat je mij niet hoeft te helpen(misschien met opkrabbelen
). Of denk je dat ik heeeeeel moe zal worden met mijn tempo, en dat ik die jerrycan niet meer kan optillen.
We houden contact Hondy(rijdt dat ding nog!? hij rookte toen erg
)
Geplaatst: do jan 09, 2003 13:48
door Robje
Hee Wopke,
Waar kan je die Mitas kopen waar jij het over hebt? Ik heb nu een aanbieding voor een stel Kenda's voor 55 Eurootjes, goede prijs?
Laat maar weten!
Bedankt alvast.
Geplaatst: do jan 09, 2003 18:03
door hondy
He Husky natuurlijk rijd de Hondy nog. Hoe harder hij rookt hoe meer gas ik geef , dus als je nog mee gaat naar De Wijk weet je als je achter me rijdt dat als je meer rook ziet jij ook meer gas moet geven, maar waarschuw even als het ophoud met roken; dat moet nl.even olie bijvullen. Maar in jou reaktie bleef het eigenlijk angstvallig stil over een trainingsrondje in De Wijk hoe zit dat?? Als jij volgend jaar 6-daagse enduroritten in heel Europa wil rijden zal je toch iets moeten trainen. By the way mijn Hondy is onlangs geheel gereviseerd dus je hoeft je geen zorgen te maken dat je moet duwen. Ik hoor nog van je.
Papa die geen extra rust nodig heeft.
Geplaatst: do jan 09, 2003 22:56
door huskie
Hondy, ik weet niet of De Wijk in mijn planning past
Maar ik check even de datum, je hoort van me, echt
Ik wil wel zo'n gereviseerde oud XR zien.