Pagina 1 van 1

uitlaat afzagen

Geplaatst: zo okt 23, 2005 16:19
door whitenose
ik wil de uitlaat van mijn crosser afzagen, kan dit zonder vermogen te verliezen, nemen de DB's erg toe?

Geplaatst: zo okt 23, 2005 16:38
door Rudy
Waar wil je hem afzagen, vermogen velies je er zowizo wel mee als je zomaar wat afzaagd.

Geplaatst: zo okt 23, 2005 16:45
door whitenose
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/237589

kun je de uitlaat zien, wilde vanaf het einde ongeveer 10 a 15 cm afzagen.

Geplaatst: zo okt 23, 2005 19:36
door Klx300R
over wat gaat het? viertakt of 2t?? bij de 2is het principe net hetzelfde namelijk: hoe korter de demper hoe bruter de motor zal optrekken (cross) en veel lawaai natuurlijk hoe langer de demper hoe meer de motor kan uitlopen in toeren (supermotard)
greetz

Geplaatst: zo okt 23, 2005 20:18
door willem7
als ik mn ogen mag geloven zie ik dat het om een 4takt gaat
ik zou der mooi afblijven hoor
ik deed da vroeger ook zo van die beunhaas zaken
desnoods een nieuwe kopen
fmf je ofzo domaaatje
maar met je demper te veranderen heb je toch ggen merkbare veranderingen,bij een cross wel he gaan 50cc brommerken e

Geplaatst: zo okt 23, 2005 20:30
door Rudy
Klx300R schreef:over wat gaat het? viertakt of 2t?? bij de 2is het principe net hetzelfde namelijk: hoe korter de demper hoe bruter de motor zal optrekken (cross) en veel lawaai natuurlijk hoe langer de demper hoe meer de motor kan uitlopen in toeren (supermotard)
greetz
Demper heeft maar weinig invloed op het lopen, enige is wat meer of minder weerstand, lengte heeft daar een bepaalde invloed op maar die is maar klein. (2takt)
Expansie deel is bepalend...

Geplaatst: zo okt 23, 2005 20:32
door whitenose
het is een lc4, voormalig 350cc nu opgeboord naar 400cc

Geplaatst: zo okt 23, 2005 20:37
door Rudy
Zou er lekker vanaf blijven, enige wat je krijgt is een hoop herrie.
Kunt om te proberen ook veel beter eens zonder demper rijden. (makkelijker terug te zettend an afzagen) dat lijkt wel harder te gaan, omdat je meer herrie hebt maar voor de rest heb je er niet veel aan.

Geplaatst: zo okt 23, 2005 21:06
door Klx300R
Rudy schreef:
Klx300R schreef:over wat gaat het? viertakt of 2t?? bij de 2is het principe net hetzelfde namelijk: hoe korter de demper hoe bruter de motor zal optrekken (cross) en veel lawaai natuurlijk hoe langer de demper hoe meer de motor kan uitlopen in toeren (supermotard)
greetz
Demper heeft maar weinig invloed op het lopen, enige is wat meer of minder weerstand, lengte heeft daar een bepaalde invloed op maar die is maar klein. (2takt)
Expansie deel is bepalend...
dit is toch wel heel voelbaar hoor, heb daar toch al heel wat mee ge experimenteerd

Geplaatst: zo okt 23, 2005 22:12
door whitenose
begrijp het, kan het beter niet doen dus!?!?!

Geplaatst: ma okt 24, 2005 00:27
door Rudy
Klx300R schreef:
Rudy schreef:
Klx300R schreef:over wat gaat het? viertakt of 2t?? bij de 2is het principe net hetzelfde namelijk: hoe korter de demper hoe bruter de motor zal optrekken (cross) en veel lawaai natuurlijk hoe langer de demper hoe meer de motor kan uitlopen in toeren (supermotard)
greetz
Demper heeft maar weinig invloed op het lopen, enige is wat meer of minder weerstand, lengte heeft daar een bepaalde invloed op maar die is maar klein. (2takt)
Expansie deel is bepalend...
dit is toch wel heel voelbaar hoor, heb daar toch al heel wat mee ge experimenteerd
Probleem is dat gevoel teveel tussen de oren zit en door geluid bepaald wordt.
Test wijzen anders uit

In de moto73 hebben ze ongeveer 1,5 jaar geleden een keer een kawasaki zx6 op de testbank gehad met een heel stel uitlaten. Ze hebben hem toen ook getest zonder uitlaat.
Conclusie was eigelijk dat hij met een paar aftermarket uitlaten (iets) meer vermogen leverde (2-3 pk op 110 is verwaarloosbaar maargoed). Zonder uitlaat leverde hij in iedergeval minder vermogen!!!

Ook een 4-takt motor is ontworpen met een bepaalde weerstand in de uitlaat!

Geplaatst: ma okt 24, 2005 14:45
door Gery400
als je wil testen,
misschien kan ik je helpen:
ik denk dat ik thuis nog zo'n korte crossdemper van een LC4 liggen heb (ergen is rommelhoop die ik "werkbank" noem...
't is enkel de buitenbuis, maar misschien kan ik je er een plezier mee doen? (als ik het ding niet weggegooid heb, tenminste.

Gery

Geplaatst: ma okt 24, 2005 20:12
door Klx300R
jullie snappen me niet echt 100% het aantal pk's en dergelijk blijft hetzelfde. Hetgene wat verander is de curve die de moto maakt en het aantal toeren
Korte demper: vrij vlakke curve die stijl omhoog loopt met een beetje afname in toeren
lange demper curve die iets stijler is in eindtoeren en meer geeft bovenin en iets langer uitloopt
Ik vergelijk dit natuurlijk met een puur standaard moto met andere demper
greetz

Geplaatst: ma okt 24, 2005 22:21
door whitenose
dus kan er een stuk af!

helemaal gezien de huidige lengte lijkt het me geen kwaad kunnen om er ongeveer 15 cm af te halen:
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/237589