Pagina 1 van 1

Monteren van klepgeleider in cilnderkop?

Geplaatst: za okt 22, 2005 14:09
door xr250_1988
Doordat mijn distributieketting is geknapt heb ik een kromme klep en een gescheurde klepgeleider. Hoe monteer ik een nieuwe klepgeleider in een aluminium cilnderkop van een XR250.

Geplaatst: za okt 22, 2005 20:10
door xr-manu
Demontage gebeurd door verhitting ,best een revisiebedrijf laten doen.

Geplaatst: za okt 22, 2005 21:24
door Zot
Op een elektrisch kookplaatje leggen en als ie echt heet is, de geleider eruit tikken. De nieuwe kun je er zo in steken. Die is koud terwijl het blok heet is.

Geplaatst: za okt 22, 2005 22:05
door speedphreax
xr-manu schreef:Demontage gebeurd door verhitting ,best een revisiebedrijf laten doen.
Inderdaad kun je dit het beste laten doen door een revisiebedrijf. De geleider zelf krijg je meestal wel in de kop, dat is het probleem niet. Met een goede drevel met een kraag tik je ze er meestal zo uit en ook weer in. Ook zonder verwarming.

Het probleem is de klepzitting. De klepzitting moet ook opnieuw gefreesd en geslepen worden met de nieuwe klepgeleider reeds in de kop zodat de klep goed kan afdichten. Soms moet je ook de geleiders nog op maat ruimen als ze in de kop zitten.

Geplaatst: zo okt 23, 2005 04:44
door Klx300R
speedphreax schreef:
xr-manu schreef:Demontage gebeurd door verhitting ,best een revisiebedrijf laten doen.
Inderdaad kun je dit het beste laten doen door een revisiebedrijf. De geleider zelf krijg je meestal wel in de kop, dat is het probleem niet. Met een goede drevel met een kraag tik je ze er meestal zo uit en ook weer in. Ook zonder verwarming.

Het probleem is de klepzitting. De klepzitting moet ook opnieuw gefreesd en geslepen worden met de nieuwe klepgeleider reeds in de kop zodat de klep goed kan afdichten. Soms moet je ook de geleiders nog op maat ruimen als ze in de kop zitten.

inderdaad,alles moet perfect centrisch zitten is diet niet het geval slagen je kleppen stuk,of draait de boel gewoon niet en als het werkt zie je je oliepijl zo dalen.
Beter laten doen in rivisiebedrijf dus.

Geplaatst: zo okt 23, 2005 04:44
door Klx300R
speedphreax schreef:
xr-manu schreef:Demontage gebeurd door verhitting ,best een revisiebedrijf laten doen.
Inderdaad kun je dit het beste laten doen door een revisiebedrijf. De geleider zelf krijg je meestal wel in de kop, dat is het probleem niet. Met een goede drevel met een kraag tik je ze er meestal zo uit en ook weer in. Ook zonder verwarming.

Het probleem is de klepzitting. De klepzitting moet ook opnieuw gefreesd en geslepen worden met de nieuwe klepgeleider reeds in de kop zodat de klep goed kan afdichten. Soms moet je ook de geleiders nog op maat ruimen als ze in de kop zitten.

inderdaad,alles moet perfect centrisch zitten is diet niet het geval slagen je kleppen stuk,of draait de boel gewoon niet en als het werkt zie je je oliepijl zo dalen.
Beter laten doen in rivisiebedrijf dus.

Geplaatst: zo okt 23, 2005 10:34
door Zot
Jullie zijn ook niet leuk. Laat die jongen het nou lekker zelf doen. Veel spannender. 8)

Geplaatst: zo okt 23, 2005 13:34
door xr250_1988
speedphreax schreef:
xr-manu schreef:Demontage gebeurd door verhitting ,best een revisiebedrijf laten doen.
Inderdaad kun je dit het beste laten doen door een revisiebedrijf. De geleider zelf krijg je meestal wel in de kop, dat is het probleem niet. Met een goede drevel met een kraag tik je ze er meestal zo uit en ook weer in. Ook zonder verwarming.

Het probleem is de klepzitting. De klepzitting moet ook opnieuw gefreesd en geslepen worden met de nieuwe klepgeleider reeds in de kop zodat de klep goed kan afdichten. Soms moet je ook de geleiders nog op maat ruimen als ze in de kop zitten.

Wat denk je dat dit ongeveer zal kosten bij een revisiebedrijf (klepgeleider plaatsen + klepzitting freezen)?

Geplaatst: zo okt 23, 2005 18:25
door speedphreax
xr250_1988 schreef:Wat denk je dat dit ongeveer zal kosten bij een revisiebedrijf (klepgeleider plaatsen + klepzitting freezen)?
Geen idee... Is jaren terug dat ik zoiets heb laten doen.

Geplaatst: zo okt 23, 2005 20:30
door Klx300R
heb tlaatst eentje laden doen,maar daar was ook wat aanopassing bij van de poorten en de kleppen en kwam op iets van 70€ was wel kompleet geregeld enzo. ook gevlakt

Geplaatst: za okt 29, 2005 10:50
door xr250_1988
xr250_1988 schreef:
speedphreax schreef:
xr-manu schreef:Demontage gebeurd door verhitting ,best een revisiebedrijf laten doen.
Inderdaad kun je dit het beste laten doen door een revisiebedrijf. De geleider zelf krijg je meestal wel in de kop, dat is het probleem niet. Met een goede drevel met een kraag tik je ze er meestal zo uit en ook weer in. Ook zonder verwarming.

Het probleem is de klepzitting. De klepzitting moet ook opnieuw gefreesd en geslepen worden met de nieuwe klepgeleider reeds in de kop zodat de klep goed kan afdichten. Soms moet je ook de geleiders nog op maat ruimen als ze in de kop zitten.

Wat denk je dat dit ongeveer zal kosten bij een revisiebedrijf (klepgeleider plaatsen + klepzitting freezen)?
Ik heb de kop heb naar Klein-Gunnink Motorenrevisie in Groenlo gebracht voor het monteren van een nieuwe klepgeleider. Het kostte 20 euro excl. btw voor het monteren van de geleider en het ruimen hiervan en 15 euro excl. btw voor het freezen van de klepzitting.

Geplaatst: za okt 29, 2005 21:34
door gassen
Mooi.
Morgen naar Handel?