Pagina 1 van 1

lassen uitlaas (2T)

Geplaatst: do okt 20, 2005 17:34
door hornet911
De uitlaat van mijn RM250 begint echt te scheuren! Nu lijkt het of dat deze uitlaat op sommige plaatsen al is "herlast". Dit kan le zien aan de niet altijd perfecte lasnaden ...

Hier even een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn vragen:

HOE wordt dit best terug dichtgemaakt?

Met wat herspuit ik de uitlaat nadien best? En hoe doe ik dit? (eerste afschuren? volledig? Of alleen het stuk dat nodig is?)

Geplaatst: do okt 20, 2005 17:46
door joe pilar
gewoon met den halfautomaat terug toe lassen

lichtjes mat schuren en goe ontvetten, dan hittebestendig erop van motip bv, klaar :wink:

Geplaatst: do okt 20, 2005 18:06
door hornet911
halfaut. gevaarlijk voor gaten!

Geplaatst: do okt 20, 2005 18:29
door gassen
Autogeen / Tig dicht lassen en een brug (hol gebogen plaatje) eroverheen plaatsen en dit op een paar plaatsen vastlassen.
Dat voorkomt in ieder geval het opnieuw openscheuren.

Geplaatst: wo okt 26, 2005 20:29
door hornet911
hij wordt gebraseerd.....

Geplaatst: wo okt 26, 2005 22:05
door Guillaume
hornet911 schreef:hij wordt gebraseerd.....
gebraseerd?

omschrijf eens :)

Geplaatst: do okt 27, 2005 12:45
door Sjokske
Volgens mij bedoelt ie (hard)solderen :?:

Geplaatst: do okt 27, 2005 13:26
door joe pilar
braseren trilt los
waarom vraag je hier advies als je toch niet luisterd? :roll:

Geplaatst: do okt 27, 2005 17:57
door mxrider#28
Niet eingenwijs doen en gewoon zoals gassen zegt: Autogeen / Tig :P

Geplaatst: do okt 27, 2005 18:30
door hornet911
joe pilar schreef:braseren trilt los
waarom vraag je hier advies als je toch niet luisterd? :roll:
luistert met een D???? Ik doe nog steeds wat ik wil hé, hapsjaar!!!!!! :evil:

En daarbij, het was op aanraden van mijn dealer,.... Het is een soort solderen met koper, zo heeft hij het toch uitgelegd.....Wordt gedaan door een prof. lasser, dus ik hou jullie wel op de hoogte van het resultaat.... :wink:

Geplaatst: do okt 27, 2005 19:47
door Jacdesert
WAT IS EEN HAPSJAAR

Geplaatst: do okt 27, 2005 21:43
door mibike
kneedbaar staal werkt ook goed

Geplaatst: do okt 27, 2005 22:19
door hornet911
mibike schreef:kneedbaar staal werkt ook goed
Uit eigen ervaringen ondervonden?? is dat dat 2-componenten?

Geplaatst: vr okt 28, 2005 08:26
door erwindob
Ik heb met hardsoldeer wel eens de tank van m'n KLR650 weer dicht gemaakt, precies bij de plaat waar ie mee vast zit onder het zadel. Heeft het goed gehouden, kan dus best wel wat "stress" hebben.

Geplaatst: vr okt 28, 2005 08:44
door willem7
ik heb gwn een vraag over uw uitlaat. is da&t uw begin bocht ,en van welk jaar?heeft gelijk een rare vorm?
bedankt :D
(ben gwn benieuwd)

Geplaatst: vr okt 28, 2005 11:21
door Klx300R
braseren is zeker een goede oplossing,is een brons legering en pakt bijna op alle ondergronden. Het enige nadeel is de goude kleur en bijne geen enkele verf neemt daarop. Maar het is zeker op een plaats die je niet ziet he.
greetz

Geplaatst: vr okt 28, 2005 12:08
door hornet911
willem7 schreef:ik heb gwn een vraag over uw uitlaat. is da&t uw begin bocht ,en van welk jaar?heeft gelijk een rare vorm?
bedankt :D
(ben gwn benieuwd)
2002 en tis op het uiteinde (aan kant van demper)
:wink:

Geplaatst: vr okt 28, 2005 12:39
door Sjokske
hornet911 schreef:[Het is een soort solderen met koper, zo heeft hij het toch uitgelegd.....
Hardsolderen dus toch (kan best wat hebben :!: )
Ben alleen wel benieuwd of je te solderen verbinding een beetje fatsoenlijk schoon krijgt (uitlaatgassen--->roetaanslag)

Geplaatst: vr okt 28, 2005 17:39
door mxrider#28
hornet911 schreef:
joe pilar schreef:braseren trilt los
waarom vraag je hier advies als je toch niet luisterd? :roll:
luistert met een D???? Ik doe nog steeds wat ik wil hé, hapsjaar!!!!!! :evil:

En daarbij, het was op aanraden van mijn dealer,.... Het is een soort solderen met koper, zo heeft hij het toch uitgelegd.....Wordt gedaan door een prof. lasser, dus ik hou jullie wel op de hoogte van het resultaat.... :wink:
Dat is zeker een goede oplossing.

Mijn uitlaat is een jaar geleden net voor de demper op die manier gemaakt, en het zit nog steeds perfect.

Ik wist eerst niet wat braseren was, maar ik ben er nu achter :wink:

Geplaatst: za okt 29, 2005 21:48
door hornet911
Jac TTR600 schreef:WAT IS EEN HAPSJAAR
Das antwerps voor onnozelaar :wink:

Geplaatst: za okt 29, 2005 22:45
door De kraai vliegt weer rond
gewoon hard solderen minste kans op herscheuren heb het zelf al vele malen toegepast ook op wegmotoren zorg wel dat je de bestaande scheuren goed zuiver maakt en er voldoende toevoeginsmateriaal in een rups op legt en goed laat uit vloeien en niet naderhand wegslijpt veel succes ermee