Pagina 1 van 1
deelnemers
Geplaatst: zo okt 02, 2005 09:50
door henk-v
http://www.stefwolters.nl/
18-09-2005:
De Dakar 2006 ga ik rijden op een door Thomas de Bois beschikbaar gestelde KTM 450 EXC. Ik ben al begonnen met de ombouw van enduro naar Dakar motor. Via de website wordt u op de hoogte gehouden van de vorderingen van de ombouw.
Groeten Stef
Geplaatst: zo okt 02, 2005 09:55
door henk-v
Arjan van der Veld
Peter Meilink
http://www.teamdedoelen.nl/
Geplaatst: zo okt 02, 2005 10:03
door henk-v
http://www.dutchteamdakar.nl/frameset/frameset.htm
• Henk Vercoelen
Deelname: Met motor
10 e keer Dakar deelnemer
Woonplaats: Luyksgestel
Leeftijd: 53
Beroep: Ondernemer
Hobby’s: motor rijden
Ervaring: 9x dakarrally, 2x masterrally, 5x tunesie, 3x atlasrally, 3x Dubairally
e-Mail:
henk@dutchteamdakar.nl
• Pascal de Baar
Deelname: Met motor
2 e keer Dakar
Woonplaats: Ugchelen
Leeftijd: 36
Beroep: ondernemer (De Baar Trading)
Hobby’s: Enduro
Ervaring: vanaf ’88 enduro en cross, Wk + EK enduro, Tunesië woestijn
e-Mail:
pascal@dutchteamdakar.nl
• Richard De Groot
Deelname: Met motor
1 e keer Dakar
Woonplaats: Hillegomn
Leeftijd :37
Beroep:Ondernemer
Hobby’s: Enduro
Ervaring: cross, enduro
e-Mail:
richard@dutchteamdakar.nl
• Johan v.d. Laan
Deelname: Met motor
1 e keer Dakar
Woonplaats: Dwingeloo
Leeftijd:40
Beroep: horeca ondernemer
Hobby’s: skieën, voetbal, cross, off-raod
Ervaring:NK + EK enduro, ISDE
e-Mail:
johan@dutchteamdakar.nl
Rene Kuipers
Deelname: Met motor
1 e keer Dakar
Woonplaats: Zenderen
Leeftijd:45
Beroep: ondernemer
Hobby’s: Enduro, skiën, paarden
Ervaring: 4x4, autorally NK+WK, enduro NK + WK
e-Mail:
rene@dutchteamdakar.nl
•Gerard Buis
Deelname: Met motor
1 e keer Dakar
Woonplaats: Enter
Leeftijd:41
Beroep: ondernemer
Hobby’s: Enduro,Tennis
Ervaring:Cross, Enduro NK + WK
e-Mail:
gerard@dutchteamdakar.nl
Geplaatst: zo okt 02, 2005 10:05
door henk-v
Geplaatst: zo okt 02, 2005 10:13
door henk-v
Geplaatst: zo okt 02, 2005 10:15
door henk-v
http://www.dakar-rally.nl/
Patrick van Lee uit het Brabantse Berlicum gaat starten in de 2006 editie van Le Dakar.
De inschrijving is direct bij de eerste mogelijkheid (Patrick was er deze keer zeer vroeg bij, 1 juni om 07.00 uur) gelukt. Dit betekent voor 2006 een zekere startmogelijkheid voor Patrick.
Momenteel is een team rondom Patrick bezig om alle noodzakelijke akties te realiseren zodat hij beslagen ( Is dat wel een term voor een motorrijder) ten ijs komt.
Geplaatst: zo okt 02, 2005 10:54
door henk-v
Geplaatst: ma okt 03, 2005 09:47
door STTEVE
Henno van Bereijk op een ..... XT500.
http://www.xtgoesdakar.nl/
Geplaatst: ma okt 03, 2005 12:51
door Sjokske
henk-v schreef:
• Pascal de Baar
Deelname: Met motor
2 e keer Dakar
Woonplaats: Ugchelen
Leeftijd: 36
Beroep: ondernemer (De Baar Trading)
Hobby’s: Enduro
Ervaring: vanaf ’88 enduro en cross, Wk + EK enduro, Tunesië woestijn
e-Mail:
pascal@dutchteamdakar.nl
Wat lijkt die de Baar veel op Deckers dit jaar
Geplaatst: wo okt 05, 2005 21:16
door Jacdesert
Weet iemand hoe het zit , in de wandelgangen wordt gesproken over een team van Yamaha nederland , gesponsoord door Kamera Express , met als rijders Henk Knuiman , Marcel van Drunen en Frans Verhoeven ????????????????????????????????????????????????????
Geplaatst: do okt 06, 2005 11:28
door Mars
Dit team wordt o.a. gesponsord door Yamaha Nederland. Frans Verhoeven is de nummer 1 rijder. Van Frans en zeker ook Henk Knuiman kunnen we wel wat verwachten. (Kamera-Express is de sponsor van Knuiman) Marcel van Drunen is debutant, heeft denk ik wel de snelheid, maar verder geen rally-ervaring.
Verder nog debutant Derk Jan Franken, en eerste Nederlandse vrouw in de Dakar Mirjam Pol.
Website:
www.team-dakar.com
Voor het complete overzicht kun je naar
www.dakar.nl. Het motorgedeelte van deze site neem ik grotendeels voor m'n rekening
(sorry, ff reklame maken)
Geplaatst: do okt 06, 2005 20:53
door henk-v
Voor het complete overzicht kun je naar
www.dakar.nl. Het motorgedeelte van deze site neem ik grotendeels voor m'n rekening
(sorry, ff reklame maken)
altijd doen ik steel er ook regelmatig
Geplaatst: vr okt 07, 2005 07:21
door Sjokske
Weer in de Ardennen wezen rondbollen Henk (zo te zien aan je nieuwe Avatar
)
Geplaatst: vr okt 07, 2005 20:46
door henk-v
nee nee oude foto van deze zomer maar een nieuwe computer waarmee ik foto,s kan plaatsen
Als ik naar belgie ga nodig ik jou uiteraard ook uit
Geplaatst: di okt 11, 2005 13:37
door Mars
vandaag weer een hoop leuke nieuwtjes: Verhoeven rond met Gauloises,
Fretigne naar KTM, en Honda (Frankrijk) terug met een semi-fabrieksteam, en in 2007 met een volledig fabrieksteam!!!
laatste nieuws stef wolters
Geplaatst: zo nov 13, 2005 10:06
door henk-v
Geplaatst: zo nov 13, 2005 10:09
door henk-v
Frans Verhoeven.
De drukke tijden voor de Dakar zijn weer aangebroken. De motoren worden opgebouwd, in kleur gespoten, kleding wordt besteld, sponsorcontracten worden rondgemaakt.
Goed nieuws voor Frans Verhoeven : hij heeft Gauloises Frankrijk als hoofdsponsor binnengehaald!
Een zeer positieve ontwikkeling voor Frans dus, die volop aan het trainen en rijden is. Vorige week werd hij nog tweede bij een 4-uurs cross in Frankrijk, waar Henk Knuiman overigens derde werd. Henk en Frans reden beiden de gehele wedstrijd alleen. De wedstrijd werd gewonnen door twee Fransen waren die elkaar dus afwisselden. Frans eindigde op twee minuten achterstand, en verloor die tijd voornamelijk doordat hij twee keer moest stoppen om te tanken. Van Frans, maar ook van Knuiman en Marcel van Drunen mag dus wat verwacht worden. Deze mannen zijn alledrie al jaren op het hoogste niveau in competitie, en mede daardoor verloopt de samenwerking prima. In november een uitgebreid interview met Frans, waarin we vooruitkijken naar de Dakar 2006!
Assistentie probleem opgelost! (maar niet voor iedereen…..)
Cor Karremans, Peter Stijkel en Jaap van der Kooy combineren hun assistentie!
Dit jaar was ook de assistentie extreem snel volgeboekt. Daardoor zaten en zitten een aantal motorrijders met een probleem. Ook Peter Stijkel en Jaap van der Kooy hadden hier meet te maken.
Peter Stijkel had al een deal met 4x4 Ermelo om een truck in te schrijven. Helaas, geen plek….Toen belde Cor Karremans met de vraag of Peter misschien gebruik wilde maken van zijn assistentie. En zo ook Jaap van der Kooy. Alledrie hebben een eigen team, maar doen dus wel de assistentie gezamenlijk!
Fretigné naar KTM Repsol?
Een lang verhaal kort: Valentino Rossi heeft getekend bij Ferrari voor 2007. Met Marlboro als hoofdsponsor. Die wil niet dat Rossi met Gauloises rijdt in 2006. Dus komt er een apart team voor Rossi. Gauloises wil dat logischerwijs niet. Conflict Yamaha – Gauloises dus. En dat heeft weer gevolgen voor Yamaha Frankrijk, die weer leven van de Gauloises sponsoring. Yamaha fabrieksrijder Fretigne staat op de loonlijst bij Yamaha. Die komt dus mogelijk zonder werk te zitten, en is nu in gesprek met het Spaanse KTM Repsol team. Fretigne wil natuurlijk de rest van het jaar wel enduro’s blijven rijden, en zal dus bij KTM op de loonlijst willen staan…. Dus geen officieel Yamaha Frankrijk fabrieksteam meer als het goed is……
Honda terug in de Dakar!!!
Honda Frankrijk gaat een semi-fabrieksteam inzetten met de Honda CRF 450. Rijders zijn Thierry Betis en Cristoph Meillat. De laatste heeft al veel rally’s gereden, ook met de CRF. Vanaf 2007 is het de bedoeling om een echt fabrieksteam in te zetten. Een goede ontwikkeling voor de sport!!!
KTM Frankrijk
Eric Bernard is de de teammanager. Bernard is een wereldtopper uit de enduro, en heeft vele Dakar’s op z’n naam staan. Despres met waterdrager Michel Gau, en Isidre Esteve met waterdrager Casteu zijn de rijders.
bron; dakar.nl
Geplaatst: zo nov 13, 2005 10:32
door henk-v
Arjan van der Veld z'n Yamaha in opbouw!
Written by Marcel Vermeij
Monday, 19 September 2005
Begin augustus is half Nederland met vakantie.Nog een paar weken, en dan gaat het gewone leven voor de meesten weer beginnen. Dan begint voor de mensen die aan de Dakar meedoen een hectische fase. De laatste jaren is het aandeel KTM rijders erg groot, ook bij de Nederlanders. De 660 replica is een fiets die af is, en rally-klaar uit de fabriek komt. Nadeel is echter dat deze machines pas vlak voor de start van de Dakar geleverd worden. Tot grote ergenis van de deelnemers, die nog wel even de puntjes op de i moeten zetten. Om nog maar niet te praten over sponsorkleuren, stickers plakken enzovoorts.
Sinds vorig jaar is er een geduchte concurrent voor de KTM bij: de Yamaha WR 450. De importeur in Frankrijk, die een groot Dakar verleden heeft met Stephan Peterhansel, heeft voor David Fretigne een kit ontwikkeld, die sinds vorig jaar ook voor klanten te koop is. Voordeel van deze kit is het feit dat deze wel al veel eerder geleverd kunnen worden.
Team de Doelen, met Peter Meilink en Arjan van der Veld in de gelederen, is zijn voorbereiding voor de Dakar 2006 al voor de start van de Dakar 2005 begonnen. Dat lijkt erg vroeg, maar juist in die periode (december) is de Dakar hot, en zijn potentiele sponsors makkelijker te benaderen. Als de Dakar halverwege januari afgelopen is, zijn de meeste mensen een beetje "Dakarmoe". Het mooiste is als je voor de zomer klaar bent met het hele sponsorverhaal, zodat de tijd zo veel mogelijk aan de voorbereiding besteed kan worden.
Arjan en Peter hebben ook gekozen voor Yamaha. ( 8 op 10 'finishers' in 2005) Ze hebben ondersteuning vanuit Yamaha Nederland, die de kits voor de WR 450's geleverd heeft. De WR 450 was voor beiden onbekend, maar al een aantal maanden wordt er volop getraind met een standaard WR. Daarmee werd onlangs ook aan de Berlin-Breslau meegedaan. Arjan is inmiddels volop bezig om een nieuwe WR op te bouwen met de Franse kit. Alsof Sinterklaas op bezoek kwam, werd er een doos opgetrokken met spullen die menig off-roadrijder het water in de mond doet lopen. Schitterend gemaakte aluminium voor - en achtertanks, een voorbouw met dubbele lampen, een op maat gemaakte draadboom, andere kroonplaten, ophangpunten voor de tanks, een uitlaatsysteem dat onderlangs loopt (merk CRD) en een opnieuw schitterend gemaakte carterbeschermplaat met watertankje en gereedschapsvakje.
In z'n schuur werkt Arjan een aantal keren per week een paar uurtjes aan de motor. Het aansluiten van het roadbook, de IMO (van Touratech), schakelaars en meer van dat soort dingen. Alles wordt netjes gemonteerd, en nog eens goed nagekeken. Arjan zou het niet anders willen. Op deze manier weet hij hoe alles aangesloten is, wat hem tijdens de rally zeker van pas gaat komen. En dan kan hij ook niemand anders dan zichzelf verwijten maken als iets niet goed gemonteerd is. Op dit moment wordt de vering bij een specialist onder handen genomen worden. Met een week of vier kan dan begonnen worden met het inrijden van de motor, en kunnen de laatste kleine verbeteringen doorgevoerd worden. (Frappant detail: de kit past alleen op een WR 450 van 2004, en niet op het model 2005!)
Ook hierbij levert Yamaha Nederland nog een bijdrage. De technischa man bij Yamaha, Huub Forschelen, geeft adviezen over de afstelling van de carburateur, en de preparatie van het blok, (dat eigenlijk volledig standaard is) en tal van andere zaken. Verder krijgt het team onderdelen van yamaha in bruikleen, die indien ongebruikt en in fatsoenlijke staat, niet betaald hoeven te worden. De trainingsfietsen van Arjan en Peter gaan in delen de assistentie-truck in van Jos Jansen.
Intussen wordt ook aan de preparatie van Arjan en Peter hard gewerkt. Het aantal uren training per week wordt opgevoerd, waarbij veel aan duur- en bokstraining gedaan wordt. Iedere zondag zitten de mannen (natuurlijk) op de motor, en in september gaat de tweede helft van het enduroseizoen weer van start. Zes wedstrijden staan er nog op de kalender, een tweedaagse, en nog een 10-uurs enduro in Luxemburg. Ondertussen wordt er ook nog steeds veel tijd besteed met het benaderen van bedrijven, voor sponsoring. Druk druk druk dus, en de echte drukte moet nog gaan komen......
Denk daar nog maar eens aan terug, als u op een terrasje in bijvoorbeeld Frankrijk geniet van een koud biertje!
bron travelmaniacs.nl