Pagina 1 van 1
off the road rit ruurlo is verzet
Geplaatst: za okt 01, 2005 15:41
door wiel
Geplaatst: za okt 01, 2005 19:12
door mech
Goed bezig, zaterdag Ruurlo en dan zondag gassen in Handel
Geplaatst: za okt 01, 2005 21:36
door gassen
Niet teveul kapot jagen dus
Geplaatst: zo okt 02, 2005 12:00
door Sjokske
mech schreef:Goed bezig, zaterdag Ruurlo en dan zondag gassen in Handel
Zal wel tactiek zijn van de organisatoren van Ruurlo, Handel trekt ook wel wat volk (stuk of 1100 of zo ?), kunnen ze nu samen delen
Geplaatst: ma okt 03, 2005 10:52
door exc 380
Het is geen tactiek maar het is een fout van het bestuur.
Ze waren nl vergeten om de zaal te reseveren.
Als jullie nog vragen hebben zet ze er maar neer en ik beantwoord ze wel.
Groeten Markl (lid MCR)
Geplaatst: di okt 04, 2005 23:41
door ratje
ik vind het wel een goede "fout".ik kom zelf uit 't oosten, maar Handel sla ik niet over.nu Hellendoorn niet op de kalender staat is dit de mooiste o.t.r.
Geplaatst: vr okt 28, 2005 21:00
door exc 380
Zo van middag even de route (48 KM) voor gereden met een paar man. Het Stuift op de meeste plaatsen. De route is wel wel gewijzigd ivm met de herindeling van de gemeenten bij ons uit de buurt.
Nu hebben we een heel stuk asfalt maar het is niet anders mogelijk. Maar na dat asfalt komt het enigste natte stuk in de route. ALs het vannacht regent wordt dit stuk eruit gehaald.
Voor de rest is het makkelijke te doen met een aantal nieuwe bosjes en zandwegen.
Kijk uit als je net gestart bent na de vlakke zand langs de beek op komt er een heel slecht stuk met echt vieze gaten.
Mark
Geplaatst: za okt 29, 2005 20:26
door Joop
Mooie OTR in Ruurlo, met veel kruip door sluip door in het eerste gedeelte
, dat is weer eens wat anders dan met 120 km/u over een maisland branden
. Dat was vandaag weer echt genieten, helemaal toen het weer vandaag ook super werd. De thuisblijvers hebben dus echt iets moois gemist
.
Geplaatst: za okt 29, 2005 20:36
door Houten Klaas
Yep ik heb weer genoten, het was een hele mooie route.
1 vraag, in de de laatste ronde kwamen er aardige remknippen, tot 3 keer toe dat ik hem bijnaaaaa kwijt was. Je komt aardige hard aan en op gegeven moment komt er een onbelans in de motor en begint het stuur te slaan,dit wordt steed erger tot je bijna op je plaat gaat.Is dit een veringprobleem.
Geplaatst: za okt 29, 2005 20:54
door Joop
Houten Klaas schreef:Yep ik heb weer genoten, het was een hele mooie route.
1 vraag, in de de laatste ronde kwamen er aardige remknippen, tot 3 keer toe dat ik hem bijnaaaaa kwijt was. Je komt aardige hard aan en op gegeven moment komt er een onbelans in de motor en begint het stuur te slaan,dit wordt steed erger tot je bijna op je plaat gaat.Is dit een veringprobleem.
In de meeste gevallen betekent dit dat de voorvering te zacht is. Ik had het zelf ook een keer, maar de afstelling van de voorvork is meestal een combinatie van comfort
en snelheid.
Geplaatst: za okt 29, 2005 21:03
door speedphreax
Joop schreef:Houten Klaas schreef:Yep ik heb weer genoten, het was een hele mooie route.
1 vraag, in de de laatste ronde kwamen er aardige remknippen, tot 3 keer toe dat ik hem bijnaaaaa kwijt was. Je komt aardige hard aan en op gegeven moment komt er een onbelans in de motor en begint het stuur te slaan,dit wordt steed erger tot je bijna op je plaat gaat.Is dit een veringprobleem.
In de meeste gevallen betekent dit dat de voorvering te zacht is. Ik had het zelf ook een keer, maar de afstelling van de voorvork is meestal een combinatie van comfort
en snelheid.
Ik neem aan dat je "een compromis tussen" bedoelt?
Ik had dat slaan overigens nou juist als ik met mijn op SM aangepaste voorvork ging offroaden.
Geplaatst: za okt 29, 2005 21:19
door Houten Klaas
Een maand geleden mijn voorpoten aan laten passen bij Reiger.Zij hebben
deze afgesteld op mijn gewicht en op het feit dat ik hobbyrijder ben.Wellicht maak ik teveel progressie na de laatste ritten
en staat hij idd te zacht.
Geplaatst: za okt 29, 2005 21:21
door erwindob
Ik twijfel ook erg om m'n Huskie zachter te laten zetten. Heb af en toe het gevoel dat je enorm door elkaar rammelt, maar het blijft wel onder controle.
Misschien maar gewoon meer gas geven dan.
Geplaatst: za okt 29, 2005 21:45
door gassen
Ook 1 vraag: gebeurt dat met het rijden over die knippen of bij het remmen?
Zet je ingaande demping eens wat lichter. Dat zijn nou net de verschillen tussen een zandbak en een maisplak ; hoe zachter de ondergrond des te harder de vering/demping moet zijn (tot een bepaalde hoogte natuurlijk).
En als deze veel te zacht staat dan staat deze natuurlijk "op zijn kop" en slaat dan ook door als je remt en dan krijg je ook weer die klappen naar links en recht;ja, de krachten moeten ergens naar toe!
Geplaatst: za okt 29, 2005 21:49
door Houten Klaas
Bij het remmen net voor het eind van de knippen. Er over heen rijden is geen probleem.
Geplaatst: za okt 29, 2005 21:51
door gassen
Heb ik toch het idee dat je ingaande demping te zwaar staat of de olie te dik.
Geplaatst: ma okt 31, 2005 18:00
door exc 380
Zo gisteren hebben we de route weer opgeruimt. De landen los getrokken de bosjes een beetje bij geharkt enz.
Volgend jaar willen we proberen om het laatste stuk van de route te laten vervallen (te veel asfalt en ruilverkaveling) en om er in ander gebied nieuwe stukken bij te krijgen. Maar daar gaan we in mei al mee bezig kijken of de grondeigenaren het goed vinden en wat de mogelijk heden zijn.
Heeft er niemand vast gezeten tussen de 2 zandbulten bij het loonbedrijf?
Mark
Geplaatst: ma okt 31, 2005 18:55
door Houten Klaas
Ja ik.
De eerste ronde vast gezeten,de tweede ronde teveel wachten voor me ,dus doorgereden en de derde ronde was het al laat.Ik had toen haast.Wou de laatste lus laten voor wat hij was.Toch nog gereden.
Wat nou de beste techniek was om die berg te bedwingen weet ik nog steeds niet, en dat knaagt de hele dag.Ik denk staand naar beneden en dan naar boven kijken beetje links hoog blijven en dan gas erop.Helaas zat ik zo vast als een huis.
In dat laatste stuk zat idd te veel asfalt.
Geplaatst: ma okt 31, 2005 21:19
door speedphreax
Houten Klaas schreef:Een maand geleden mijn voorpoten aan laten passen bij Reiger.Zij hebben
deze afgesteld op mijn gewicht en op het feit dat ik hobbyrijder ben.Wellicht maak ik teveel progressie na de laatste ritten
en staat hij idd te zacht.
Daar heb je je antwoord dus al. Ik had het met mijn op SM aangepaste vork ook heel erg (en die is ook een stuk stugger dan een standaard vork)