Pagina 1 van 3
niet starten door slechte olie???
Geplaatst: ma sep 26, 2005 11:01
door dynamike
ik heb olie van het merk eurol, en nou wil mijn motor niet meer starten,kan het door zijn dat de olie zo slecht is dat hij daardoor niet start??
ik mix 1 op 40 met euro 98 erbij!
mag dat ook euro 95 zijn?
Geplaatst: ma sep 26, 2005 12:31
door Klx300R
mpisschien wat teveel in gedaan? welke kleur heeft je bougie en staat die erg vettig?
groetjes
Geplaatst: ma sep 26, 2005 15:12
door hornet911
98 of 95 maakt niet echt uit.
Geplaatst: ma sep 26, 2005 17:48
door Estivie
Sorry.. had een post gezet maar vermits ik niks ken van 2-takt (en dat pas na m'n antwoord had gezien) heb ik het maar aangepast
(antwoord was: voor 4-takt heeft de olie niks te maken met starten...)
Geplaatst: ma sep 26, 2005 22:30
door dynamike
bougie heeft de kleur..splinternieuw croom..hij loopt er niet een mee.
maar hij is wel zeiknat als ik hem eruit haal..maar dan met benzine en olie.
maar ik heb even naar het nummer op de bougie gekeken en ik heb er nu een ngk b9egv in zitten, dat is er dus een zonder een resistor!!maar toen ik hem kocht zat er een ngk-r bR8eg in..en die is dus met resistor!!!!
welke moet ik nou gebruiken??? met of zonder resistor?????
ik heb dus een honda cr 125cc uit '90.
Geplaatst: ma sep 26, 2005 23:08
door Klx300R
blijft eendert, heb je al gechekt of je wel nog ontsteking hebt? want ploffen of dompen moet ie. kapotte bougiekop of ergens kabeltje af of water in je elektrischiteit en kan nu toeval zijn met die olie.
greetz
Geplaatst: di sep 27, 2005 08:44
door dynamike
ja hij vonkt wel, die br8 bougie vonkt iets beter dan die b9!
geen water en geen kortsluiting
Geplaatst: di sep 27, 2005 10:23
door Guillaume
Wat je kunt doen is ff met Start Pilot of remreiniger ff in de luchtfilter te spuiten en dan proberen te starten.
Vaak wil ie daar sneller mee starten, maar gebruik deze methode niet te vaak anders start ie nooit meer zonder.
Succes!
Geplaatst: di sep 27, 2005 12:06
door dynamike
gisteren starte hij wel maar naar 1 min ging hij toch weer uit,misschien toch de bougie???
ik heb nu een b9es ngk zonder resistor want dat is alleen als je een radio op de motor hebt...zeiden ze bij de brommerboer (goois scooter centrum in naarden)!!
klopt dat wel??
Geplaatst: di sep 27, 2005 12:10
door Max_Kool
misschien is je bobine wel moe.
Geplaatst: di sep 27, 2005 12:41
door Sjokske
Inlaatmembraan al bekeken ? Hoekie er uit toevallig ?
Geplaatst: di sep 27, 2005 13:33
door dynamike
membraam is goed! en de bobine zou goed moeten zijn want hij vonkt wel lekker,en als ik hem een dag heb laten staan dan start hij meestal wel even,maar gaat dan snel weer uit!
ik weet het echt niet meer,maar ga wel nog even een andere bougie proberen.
Geplaatst: di sep 27, 2005 15:59
door Mario2t
Hij staat stationair veel te rijk. Absoluut.
Dus die choke knop om naar rechts en luchtschroef iets verder open?
Geplaatst: di sep 27, 2005 22:31
door dynamike
ok,dat probeer ik ook wel even.
stationair staat op 6 slagen open en de lucht staat op 2,5.
dat zou toch goed moeten zijn?
Geplaatst: wo sep 28, 2005 22:01
door dynamike
vandaag de nieuwe bougie erin,1 keertje trappen en lopen.....ik nog een paar rondjes gereden en toen naar een lege plek om wat langer te rijden,daar aangekomen en 1 keertje trappen en lopen,toen rijden 1e,2e,3e en ja hoor bleeeeeeeeee uit en nooit meer aangekregen!!!
hoe kan dat nou?? ik wordt echt gekkk!!!!! hij loopt dus nog wel maar hij vreet bougies!
iemand nog een idee?
Geplaatst: wo sep 28, 2005 22:09
door Rudy
Schud je de tank voor je start?
Doorslaan van bougies/ dan wel, niet starten geeft vaak aan dat de spoelen slecht zijn
Geplaatst: do sep 29, 2005 10:02
door dynamike
ok,en hoe kan je dat controleren?
er kwam ook nadat hij ermee stopte zwarte olie achtige troep op de bougie terecht.
zou hij dan toch verzopen zijn en olie in het blok zitten??
Geplaatst: do sep 29, 2005 20:01
door Mario2t
Membraam goed controleren op ruimte. Die zwarte troep is onverwerkte olie.
Hoeveel smeer je? 1:40?
En ik denk dat de stationair sproeier te groot is.
Standaard 6 slagen open, maar heb hier een 250 staan die staat dicht en start direct.
Als hij loopt, pakt hij dan wel goed op in de versnellingen, of pruttelt hij eerst een beetje?
Geplaatst: vr sep 30, 2005 00:02
door dynamike
membraam is wel ok, ik smeer inderdaad 1 op 40, en toen hij het deed pakte hij wel goed op maar omdat hij nog koud was liep het dus nog niet heel lekker,maar ik kon dit keer zelfs tot in zijn 3e versnelling komen!!! haha....
ik geef het nog niet op,het moet en zal mij lukken,ik heb de hele winter nog!!!!!
wel raar dat hij met een verse bougie wel starte!
stationair sproeier zal ik op 3 zetten!
Geplaatst: vr sep 30, 2005 10:22
door Max_Kool
Je hebt de hele winter nog?
Buitenspeelseizoen is toch net begonnen?
Geplaatst: vr sep 30, 2005 19:36
door gassen
Probeer er eens een B8ES in, dit is een wat warmer type .
En als je daar een paar rondjes volgas mee hebt gereden stap dan weer over naar de 9 of 10 maar controleer wel de kleur even.
Lijkt me toch een membraan of ander een ontsteking probleem.
Krukaskeerring (koppelingszijde) er niet uit?
Geplaatst: vr sep 30, 2005 20:08
door stimpie
zou toch eens een andere bobine proberen hoor ,heb ook ooit een ktm gehad met kapote bobine en hij liep wel net zoals bij jouw maar na even ridje viel hij uit en dan was het gedaan, als hij wer afgekoeld was stazrt hij weer tot hij beetje warm werd en viel ie weer uit .
Geplaatst: za okt 01, 2005 22:09
door dynamike
ok,een b8 kan ik wel even halen, en een andere bobine zou ook nog kunnen!
ik kan dus weer even aan sleutelen.
Geplaatst: wo okt 05, 2005 12:02
door BIG88
in principe met moderne ontsteking altijd een resistor bougie
ietsje duurder maar veel goedkoper als een cdi
Geplaatst: wo okt 05, 2005 12:51
door dynamike
mijn honda komt uit '90 dus is best oud,heb ik dan wel een moderne ontstekeing??
dus ik zou eigenlijk wel eentje met resistor moeten kopen?
want anders gaat de cdi stuk??