Pagina 1 van 1
Te koop automatische koppeling KTM 4t modeljaar 2003
Geplaatst: wo sep 21, 2005 20:36
door Jan :)
Wegens aanschaf van een nieuwe motor (ander merk) is mijn automatische koppeling overbodig geworden en dit mooie stukje techniek is tekoop voor 250 Euro en verkeerd nog in een prima staat.
De koppeling is een Z-start van Recluse
Tevens een remcylinder om ja achterrem aan het stuur te monteren voor 100 Euro.
Geplaatst: wo sep 21, 2005 21:40
door Fr@venture
Jan,
Past ie op mijn LC4 Adventure (of is ie bedoelt voor een EXC)?
Groeten,
Fr@venture
Geplaatst: wo sep 21, 2005 21:44
door Jan :)
Fr@venture schreef:Jan,
Past ie op mijn LC4 Adventure (of is ie bedoelt voor een EXC)?
Groeten,
Fr@venture
De koppeling is voor een exc en past helaas niet op een LC4
Geplaatst: wo sep 21, 2005 22:16
door adje
Fr@venture schreef:Jan,
Past ie op mijn LC4 Adventure (of is ie bedoelt voor een EXC)?
Groeten,
Fr@venture
Voor een LC4 is er ook zo'n automatische koppeling leverbaar maar deze komt wel met een speciale gemodificeerde binnenhuis die door Rekluse zelf is gemaakt.
Geplaatst: do sep 22, 2005 20:55
door Fr@venture
Adje,
Waar haal je al die info vandaan???
En wat kost zo'n ding nieuw?
Groeten,
Fr@venture
Geplaatst: do sep 22, 2005 22:38
door adje
Fr@venture schreef:Adje,
Waar haal je al die info vandaan???
En wat kost zo'n ding nieuw?
Groeten,
Fr@venture
Als importeur van de Rekluse automatische koppelingen en andere Rekluse producten krijg ik regelmatig updates van nieuwe ontwikkelingen.
Zo hebben ze nu weer een nieuw product ontwikkeld ( E-axle ) waar je de
voorwiel offset gemakkelijk kan veranderen zonder dure aftermarket kroonplaten te hoeven kopen. ( kijk maar eens op
http://www.rekluse.com/news.cfm )
De koppeling voor de LC4 is meteen ook de duurste ivm het binnenhuis wat er bij komt ( € 629.00 compleet )
Geplaatst: vr sep 23, 2005 21:06
door Noppy
adje schreef:Fr@venture schreef: updates van nieuwe ontwikkelingen.
Zo hebben ze nu weer een nieuw product ontwikkeld ( E-axle ) waar je de
voorwiel offset gemakkelijk kan veranderen zonder dure aftermarket kroonplaten te hoeven kopen. ( kijk maar eens op
http://www.rekluse.com/news.cfm )
Adje,
Ik snap 'r waarschijnlijk geen hol van hoor, maar is de functie van het asje het bijstellen van de naloop?
Dat kan je dan toch ook bereiken door twee schakels extra tussen je ketting te zetten en je wiel daarmee 2 mm naar achteren te zetten? Indien dat zo is (en dat zal wel niet, anders waren andere mensen daar vast ook opgekomen) dan kan een rijder zich een hoop geld uitsparen!
Noppy
Geplaatst: vr sep 23, 2005 23:04
door Fr@venture
Jan da's wel een hoop centjes.
Dan haak ik toch af.
Die E-axle is voor mijn Adventure ook niet interessant.
Maar het is wel een leuke vinding.
Hoewel erg off-topic zal ik 't toch proberen uit te leggen voor Noppy.
In bovenstaande plaatje zie je een voorwiel geschetst.
De bovenste schuine lijn stelt de voorvork voor.
De lijn die daarmee parallel loopt is de denkbeeldige lijn die door het balhoofd loopt.
De S staat voor de vork sprong.
Dit is een maat die wordt bepaald door de kroonplaten.
De N is de naloop.
Hoe groter de naloop hoe rustiger de motor rechtdoor gaat.
Hoe kleiner de naloop hoe nerveuzer de motor is, ofwel hoe makkelijker hij de bocht om gaat.
Als je het plaatje goed bestudeert snap je dat je de naloop kunt vergroten door de vork sprong te vergroten.
Dit is de min of meer ge-eigende manier om dat te doen.
Maar je kunt het wiel natuurlijk ook in het horizontale vlak verschuiven.
Dat is moeilijk te realiseren, maar met een excentrische as kan het wel!
Een slimme vinding dus.
Je kunt daarmee ook enigszins de balhoofdhoek beinvloeden.....
Allemaal binnne kleine grenzen natuurlijk maar dat is vaak voldoende om het gewenste effect te bereiken.
Ik hoop dat m'n verhaal duidelijk genoeg is.
Groeten,
Fr@venture
Geplaatst: vr sep 23, 2005 23:07
door speedphreax
Geplaatst: vr sep 23, 2005 23:08
door Joop
Noppy schreef:Ik snap 'r waarschijnlijk geen hol van hoor, maar is de functie van het asje het bijstellen van de naloop?
Dat kan je dan toch ook bereiken door twee schakels extra tussen je ketting te zetten en je wiel daarmee 2 mm naar achteren te zetten? Indien dat zo is (en dat zal wel niet, anders waren andere mensen daar vast ook opgekomen) dan kan een rijder zich een hoop geld uitsparen!
Noppy
Noppy,
Dat is een excentrisch asje en dan kun je dus de naloop verstellen met het draaien van de as. Het verzetten van het achterwiel is wat anders.
Geplaatst: vr sep 23, 2005 23:16
door gassen
Naloop, dan heb ik meestal als ik op hoge snelheid van de motor val.
(De AFLOOP is meestal wat minder)
Vorkpoten naar beneden of omhoog geeft dat effect toch ook?
Voorspanning op de voor of achter schocker,langere trekarmen aan het linksysteem (of de verstelbare linkarmen) enz enz kun je ook nog vanalles mee regelen.
sorry, ook Offtopic
Succes met de kluts Jan, hier zijn waarschijnlijk liefhebber zat voor.
Geplaatst: vr sep 23, 2005 23:42
door adje
Noppy , ik zou het niet beter uit kunnen leggen dan Fr@venture en speedphreax al hebben gedaan.
Maar nu weer waar dit topic eigenlijk over gaat , Jan
verkoopt dus zijn automatische koppeling voor een KTM EXC 525 '03 voor € 250.00
Deze heb ik deze week uitgebouwd en hij ziet er nog als nieuw uit en dat na er anderhalf jaar mee gereden te hebben dus de kwaliteit is goed.
Geplaatst: za sep 24, 2005 20:10
door Jan :)
Fr@venture schreef:Jan da's wel een hoop centjes.
Dan haak ik toch af.
Vind je het toch te veel geld om je LC4 in te ruilen op een EXC
Anders past mijn koppeling niet...
Geplaatst: di sep 27, 2005 22:01
door Fr@venture
Vind je het toch te veel geld om je LC4 in te ruilen op een EXC
Anders past mijn koppeling niet...
Da's niet ruilen
da's rippen!!
Geplaatst: wo okt 12, 2005 17:40
door Erik
MMM, voor € 250 Euri wel het overwegen waardt.... Ik zal eens op de EXC van TTT rijden. Ik heb me net 4 dagen in Hongarije helemaal suf geklutst.
Hoe zijn de ervaringen met kruipsluipdoor trialwerk waar je er nog wel eens een koppelingshendeltje bij wil pakken.....?
Geplaatst: wo okt 12, 2005 18:20
door TTT
Erik schreef:MMM, voor € 250 Euri wel het overwegen waardt.... Ik zal eens op de EXC van TTT rijden. Ik heb me net 4 dagen in Hongarije helemaal suf geklutst.
Hoe zijn de ervaringen met kruipsluipdoor trialwerk waar je er nog wel eens een koppelingshendeltje bij wil pakken.....?
Da's prima.
Juist in het trialachtige werk is de koppeling heel makkelijk. Ding koppelt beter dan ik het ooit zou kunnen.
Ik heb nu ook een handachterrem: vereist gewenning maar in bepaalde situaties (steile afdalingen, rechter bochten) zeer prettig.
Geplaatst: wo okt 12, 2005 19:13
door Jan :)
Erik schreef:MMM, voor € 250 Euri wel het overwegen waardt.... Ik zal eens op de EXC van TTT rijden. Ik heb me net 4 dagen in Hongarije helemaal suf geklutst.
Hoe zijn de ervaringen met kruipsluipdoor trialwerk waar je er nog wel eens een koppelingshendeltje bij wil pakken.....?
Moet je zeker eens proberen je zal verbaasd zijn. Juist bij kruipsluipdoor trailwerk is het een uitkomst. En je laat hem niet afslaan omdat je net iets te laat was met je koppeling of het toerental net iets te ver liet zakken.
PS de remhandel om je achterrem aan het stuur is al verkocht.
Geplaatst: wo okt 12, 2005 19:22
door adje
Jan :) schreef:Erik schreef:MMM, voor € 250 Euri wel het overwegen waardt.... Ik zal eens op de EXC van TTT rijden. Ik heb me net 4 dagen in Hongarije helemaal suf geklutst.
Hoe zijn de ervaringen met kruipsluipdoor trialwerk waar je er nog wel eens een koppelingshendeltje bij wil pakken.....?
Moet je zeker eens proberen je zal verbaasd zijn. Juist bij kruipsluipdoor trailwerk is het een uitkomst. En je laat hem niet afslaan omdat je net iets te laat was met je koppeling of het toerental net iets te ver liet zakken.
PS de remhandel om je achterrem aan het stuur is al verkocht.
En zo'n remhendel heb ik nog liggen !!
En trouwens , de automatische koppeling van Jan
ligt ok nog bij mij.
Geplaatst: do okt 13, 2005 08:55
door Erik
OK, ik ga het gewoon proberen. Heb alleen tot eerste week november een agenda waar ik niet meer vrolijk van wordt. Ik mail wel even, maak ik wel een afspraak met Ad over de geheimen van de Rekluse.
Geplaatst: do okt 13, 2005 18:47
door adje
Eric , van welk bouwjaar is je KTM 525 EXC ?
Geplaatst: za okt 15, 2005 20:52
door Erik
Tis een 2003-tje.
Geplaatst: za okt 15, 2005 22:38
door adje
Erik schreef:Tis een 2003-tje.
Dan past die koppeling van Jan dus zo. ( na een kleine wijziging aan je binnenhuis )
Geplaatst: zo okt 16, 2005 15:16
door Erik
Moeten we in november maar even wat over afspreken.