Pagina 1 van 1

KLX300 '97

Geplaatst: zo sep 04, 2005 22:07
door hornet911
Mijn oog is gevallen op een klx 300 uit 97.... Volgens de eigenaar is de distributieketting en spanner kapot ...Hij start, maar blijft niet draaien.....

De kleppen zijn volgens hem vervangen geweest.....(op een motor met 12.000 km niet echt nodig lijkt me...??)

Ik ga eens gaan kijken..... Enige tips??

Geplaatst: ma sep 05, 2005 08:21
door Klx300R
hey,heb er zelf gereden.
De klx is een simpele moto en ziet er altijd goed uit, vraag of je het zadel er mag afhalen en bekijk de filter,die gaat boekdelen spreken. ook de plaats rond de luchtfilterkast omdat je daar niet kan kuisen zonder het zadel af te hale.
Klx is ook zeer gevoelig aan de kleppen, als hij tikt niet twijfelen om open te smijten,kawasaki is zeer goedkoop in onderdelen (in vergelijking met andere merken)
moesten distributiekketing en spanner stuk zijn zou hij niet starten en heel erg rammelen. En starten,echt niet als de timing verknoeid is, tzijn al zo een ***starters.
carbu is ook een zwak puntje.
misschien een persoonlijk vraagje waar jue niet op hoeft te antwoorden als je niet wil: wat is de vraagprijs? een degelijke klx met alles erop en eraan van 2000' betaal je hier rond de 2500€, dus eentje met wat brokken uit 97....

Geplaatst: ma sep 05, 2005 16:43
door hornet911
Thanks voor de uitleg.... Ik veronderstel dat de onderdelen goedkoop in aanschaf zijn, wil je dit zeggen? Of wil je zeggen dat de onderdelen van mindere kwaliteit zijn?

In het eerste geval, zoveel te beter, minder kosten :lol:

Geplaatst: ma sep 05, 2005 16:50
door stimpie
hornet911 schreef:Thanks voor de uitleg.... Ik veronderstel dat de onderdelen goedkoop in aanschaf zijn, wil je dit zeggen? Of wil je zeggen dat de onderdelen van mindere kwaliteit zijn?

In het eerste geval, zoveel te beter, minder kosten :lol:
hij bedoelt dat de onderdelen vrij goed koop zijn

Geplaatst: di sep 06, 2005 19:21
door hornet911
Ik weet meer: de uitlaatkleppen waren verbogen doordat de kettingspanner niet goed meer werkte.....Voor alle zekerheid zou de distributieketting ook moeten vervangen worden....

Is dit een gekend probleem??

Geplaatst: wo sep 07, 2005 12:59
door Sjokske
hornet911 schreef:Ik weet meer: de uitlaatkleppen waren verbogen doordat de kettingspanner niet goed meer werkte.....Voor alle zekerheid zou de distributieketting ook moeten vervangen worden....
Wat dacht je van de zuiger (hoe komen die kleppen anders zo krom ?)

Geplaatst: wo sep 07, 2005 14:04
door Max_Kool
Wat suf,

de kop is los geweest om de kleppen te vervangen, maar de nokkenasketting en de spanner zijn nog steeds niet goed? :?

Ik denk: voor een appel en een ei meenemen en zelf grondig nakijken, of met een grote boog omheen lopen.

Geplaatst: wo sep 07, 2005 15:30
door hornet911
Sjokske schreef:
hornet911 schreef:Ik weet meer: de uitlaatkleppen waren verbogen doordat de kettingspanner niet goed meer werkte.....Voor alle zekerheid zou de distributieketting ook moeten vervangen worden....
Wat dacht je van de zuiger (hoe komen die kleppen anders zo krom ?)
ja, daar is niet van gesproken, maar die kan idd. ook wel eens schade hebben!! :wink:

Hij heeft een minimumprijs, maar wat denken jullie van 900 euro??

Greetzzz

Geplaatst: wo sep 07, 2005 16:38
door Max_Kool
Ik dacht meer aan 500 Euro, je zult best nog wat tijd en geld kwijt zijn om hem geheel na te zien (openen dat blok dus) en aan onderdelen.

Accepteert hij dat niet, dan mag hij hem zelf maken. Zoals die fiets er nu bij staat (volgens jouw verhaal) lijkt het mij meer een beunfiets.

Geplaatst: wo sep 07, 2005 20:58
door Klx300R
hornet911 schreef:
Sjokske schreef:
hornet911 schreef:Ik weet meer: de uitlaatkleppen waren verbogen doordat de kettingspanner niet goed meer werkte.....Voor alle zekerheid zou de distributieketting ook moeten vervangen worden....
Wat dacht je van de zuiger (hoe komen die kleppen anders zo krom ?)
ja, daar is niet van gesproken, maar die kan idd. ook wel eens schade hebben!! :wink:

Hij heeft een minimumprijs, maar wat denken jullie van 900 euro??

Greetzzz
net wat ik je vertelde in pm, het kan een peulschil zijn,maar er kunnen nog wat andere dingen stuk zijn. De kettingspanner is een gekend probleem bij de hele kawa productielijn, ketting wordt 2x opgespannen waardoor die met met ratelsysteem niet 100% goed werkt, namelijk dat hij bij ietwat slijtage tever naar buiten komt en speling krijgt.
greetz