Pagina 1 van 1

Bertouwbaarste dikke 4-takt cross?

Geplaatst: di aug 30, 2005 18:12
door Guillaume
Ik ben hier wel benieuwd naar maar ik zie door al die "slechte" verhalen door de bomen het bos niet meer. :) Ik bedoel hier dus uiteraard wel bij met goed / normaal onderhoud.

Vermeld er ook ff bij welk jaar je bedoeld en eventueel van welke dikke 4 takten je weet dat ze "slecht" zijn.

Alvast bedankt.

Sorry dacht dat Yamaha er ook bij stond, maar die bedoel ik dus ook, de 400, 426 en 450 bijvoorbeeld.

Geplaatst: di aug 30, 2005 21:58
door mxrider#28
De honda is gewoon goed...

De KTM`s zijn ook gewoon goed, maar je kan er maar op 1 stemmen natuurlijk :wink:

Geplaatst: di aug 30, 2005 22:16
door TTT
nu zo'n 120 uur op de 525.
Geen enkel probleem gehad, 0, niks, nada.
En hij heeft de nodige klei, zand en rotsen (ook van dichtbij) gezien.

Geplaatst: di aug 30, 2005 22:17
door Ger
Hmm, jammer geen Yamaha......

Geplaatst: di aug 30, 2005 22:20
door adje
Ik heb op veel verschillende motoren gereden en getest maar de Honda CRF450 is voor mij toch de gemakelijkste motor gebleken kwa rij eigenschappen en gemakkelijk onderhoud aan te plegen.

Het minpuntje dat ik even wil vermelden is dat mijn ( titanium ) inlaatkleppen het na zo'n 4 maanden wel hadden gehad.
Ik heb er nu meer dan een jaar geleden RVS inlaatkleppen ( kibblewhite valves ) in gezet en sinds die tijd nooit meer iets aan hoeven te doen.

Mijn CRF is van 2004 en volgend jaar komt er een 2006 8)

Geplaatst: do sep 01, 2005 21:34
door Guillaume
TTT schreef:nu zo'n 120 uur op de 525.
Geen enkel probleem gehad, 0, niks, nada.
En hij heeft de nodige klei, zand en rotsen (ook van dichtbij) gezien.
En die is van welk jaar?

(Ik kon je profiel om 1 of andere reden niet openen, want misschgien staat het daarbij...)

Geplaatst: vr sep 02, 2005 08:52
door TTT
Dit is modeljaar 2004, in oktober 2004 nieuw gekocht.
2003 en 2005 zijn net zo betrouwbaar.

Onderhoud is regelmatig olie verversen (600..1000km), filters vervangen (om de anderse keer) en klep speling controleren (bij oliefilter beurt)

Verder alles goed 1 a 2 keer per jaar goed smeren (vooral swingarm en balhoofd).

Ik heb wel mijn vering laten tunen en na 2 lekke keerringen in Charleville, nieuwe keerringen erin.

Geplaatst: za jan 28, 2006 23:28
door zandkorrel
Ach,wat is slecht...
indianenverhalen zijn er genoeg!
heb zelf een 620sc van 1998 met zekers 35000km opde teller(geen indianen verhaal)
1e zuiger nog steeds.Geen olieverbruik.elke 2500km nieuw motul 300v 15w50.
afgezien 1x naar zuid-frankrijk overde peage richting crest,alleen
maar zand gezien..
Ik vind het nog steeds een fijn ding!

Geplaatst: vr mar 31, 2006 16:19
door Fox-kid
Yamaha naar mijn idee meest betrouwvbaar!

Na twee jaar mijn klepspeling gecontroleerd. Is nog steeds binnen de normen en dus af nieuw nog niks aan gebeurd.

5 Titanium kleppen. Lijkt me ook wel lekker slijtvast. Bovendien heeft Yamaha denk ik iets meer 4takt voorsprong als het gaat om hoogtoerige (kleine slag) blokken.

Iedereen aan de Yamaha :!:

Geplaatst: vr mar 31, 2006 22:48
door Klx300R
yamaha, yz426,WR426,WR450,YZ450, als je voor de YZ426 gaat aleen de 2002 nemen,derest had kleine problemen met de boit. De 400 was naar het schijnt ook heel goed,maar heb er geen ervaring mee.
qua betrouwbaarheid (bedoel op heel lange termijn) zit je met honda en yamaha zeker goed, ktm hoeft zich daarin nog wat te bewijzen volgens mij (volgens mijn normen) wat niet wil betekenen dat ktm een slechte motor is,heb is met de 450 gereden en loijkt wel een fietsje tegen mijn yz426.
greetz

Geplaatst: za apr 01, 2006 01:50
door Fox-kid
Klx300R schreef:yamaha, yz426,WR426,WR450,YZ450, als je voor de YZ426 gaat aleen de 2002 nemen,derest had kleine problemen met de boit. greetz
Boit :?:

Gelukkig heb ik een 2002, maar ben toch benieuwd wat een boit is!

Geplaatst: za apr 01, 2006 11:23
door stimpie
Fox-kid schreef:
Klx300R schreef:yamaha, yz426,WR426,WR450,YZ450, als je voor de YZ426 gaat aleen de 2002 nemen,derest had kleine problemen met de boit. greetz
Boit :?:

Gelukkig heb ik een 2002, maar ben toch benieuwd wat een boit is!
boite = versnelingsbak :wink: