Pagina 1 van 1
frame nummer
Geplaatst: do aug 25, 2005 20:21
door honda cr power
ik heb dus gister een honda cr 125 gekocht
de eigenaar vertelde dat die uit 96 kwam
dus ik een beetje vergelijke op bikepics.com met oudere motoren maar ik kon dus geen verschil zien
dus ik gelijk een frame nummer zoeken ik overal gezocht en gebeld naar de vorige eigenaar die het ook niet kon vertelen zegt die
dus ik blok nummer gekeken en gebeld naar motorcross aad die zij dat die uit 1994 kwam hij kon het vinden met de voorste 2 cijfers,dat was 55,
maar ik dus alsnog zoeken naar het frame nummer ik tank eraf overal 20x overnieuw kijken dus nu nog niks gevonden ,de reden is dat ik zeker wil weten uit welk bouwjaar die komt en dat die eerlijk is
die erop zit is de vorige eigenaar
mvg dennis
Geplaatst: do aug 25, 2005 20:58
door Noppy
Ze kunnen met X-stralen zien wat er ooit (als het daar al stond) als framenummer in geponst is, ook al is dat dusdanig weggeveild dat het niet meer met het blote oog te zien is.
Of ze zouden er een heel nieuw stuk staal ingelast moeten hebben, maar dat kan ik niet geloven.
Dus: op naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis of particuliere kliniek!
Noppy
P.S. wat ga je doen als blijkt dat het om een gestolen fiets gaat?
Geplaatst: do aug 25, 2005 22:15
door hornet911
Bel naar honda NL. (invoerder).... ALS de nummer bestaat, dan zullen zij het ZEKER kunnen zeggen! DOEN!!
Geplaatst: do aug 25, 2005 22:27
door stimpie
hier zijn de frame en blok nummers voor het juiste bouwjaar te vinden
honda cr 125 stalen 1992 je-5300001 tot 5400000
honda cr 125 stalen 1993 5400000 tot 5500000
honda cr 125 stalen 1994 5500001 tot 5600000
honda cr 125 stalen 1995 5600001 tot JE01A-TM000000
honda cr 125 stalen 1996 JE01A-TM000001 tot JH02JE01A-VM099
honda cr 125 stalen 1997 vanaf JH2JE01A-VM100
Geplaatst: do aug 25, 2005 23:03
door adje
Als het een '96 model is dan moet die een zwarte luchtfilterbak hebben en grijze naven in de wielen.
Kijk eens naar het jaartal wat in de wielen staat al wil dat niet alles zeggen omdat er ook andere wielen ingezet kunnen zijn.
Als er bv 8-95 in staat dan moet je er een jaar bij optellen en dan is het dus '96.
Is het frame niet gepoedercoat want dan kan de ''verf'' er wel eens zo dik opzitten dat je het frame nummer niet kan zien.
Het frame nummer moet in het balhoofd staan en het tiende getal is meestal het bouwjaar.
Geplaatst: vr aug 26, 2005 07:27
door honda cr power
oke allemaal bedankt voor de snelle reacties
ik ben er uit dat die uit 1994 komt omdat het het blok nummer 5501 nog wat stond en in het voorwiel 993 stond plus 1 jaar erbij is 1994
ik ga vandaag nog een keer super goed zoeken naar het framenummer en dan horen jullie het wel
superbedankt
dennis
Geplaatst: do sep 01, 2005 13:23
door hornet911
en??
Geplaatst: wo sep 07, 2005 19:21
door honda cr power
sorry voor de laate reactie
ik had op jullie aanwijzing dus honda nederland gebeld
dus ik had het blok nummer bijdehand dus ik alles uitgelegd
maar ik moest dus ook even het nummertje wat in het wiel staat even geven dus ik blok+wiel nummer gegeven 15 minuten later
dat duurd dan erg lang kan ik je vertelen. maar ze vertelde dat het blok nummer bij het wiel hoorde en dus niet gestolen kan zijn dus ik natuurlijk blij
ook vertelde ze dat eral meer belletjes waren gepleegd ook door mensen die een honda uit 93 +94 die het zelfde probleem hebben nu kan ik dus een nieuw nummer laten slaan maar de hoefde niet persee omdat het blok nummer en wielnummer overeenkwam
dennis
Geplaatst: vr sep 09, 2005 12:50
door baksteen
Noppy schreef:Ze kunnen met X-stralen zien wat er ooit (als het daar al stond) als framenummer in geponst is, ook al is dat dusdanig weggeveild dat het niet meer met het blote oog te zien is.
Of ze zouden er een heel nieuw stuk staal ingelast moeten hebben, maar dat kan ik niet geloven.
Dus: op naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis of particuliere kliniek!
Noppy
P.S. wat ga je doen als blijkt dat het om een gestolen fiets gaat?
X-ray...gebeurt met chemische zut, ze etsen op de plek waar het nummer hoort te staan en "slijpen" dus op chemische wijze het bovenste laagje metaal weg totdat de door het inslaan van het framenummer de "doordruk"in de onderliggende laag metaal zichtbaar word.
Als je bij een controle door de politie (oké, hoe groot is die kans....) rijdt op een motor waar geen framenummer te vinden is dan heb je 99,99% kans dat je je motor kunt laten staan voor een voertuigidentiteitonderzoek.
En nu daar niet teveel op afgeven, als jouw motor gestolen word dan zou je ook blij zijn dat bij een controle ze niet de dief/heler zomaar weer met jouw motor weg laten rijden
Geplaatst: zo sep 11, 2005 11:13
door Sjokske
Noop, X-ray is d.m.v. röntgenstraling (wordt ook toegepast bij onderzoek van lassen in pijpleidingen e.d.), gammagrafisch d.m.v. isotoop (bv. Iridium 192) is ongeveer hetzelfde (fotobeeld is alleen wel stukken minder helder), wordt ook toegepast voor hetzelfde lasonderzoek, is echter beter geschikt voor moeilijk bereikbare locaties (röntgenbuis is lomp en zwaar).
Ik vermoed dat je met dat chemische spul iets in de richting van penetrant onderzoek bedoeld (spuitbussen - penetratie
middel, ontwikkelaar, fixatiemiddel en verwijderaar), voor het opsporen van (haar)scheuren
Uitvoerende bedrijven in Nederland : RTD, AIB Vincotte etc.
Geplaatst: ma sep 12, 2005 18:00
door baksteen
Nee, ik bedoel de manier waarop de technische recherche voertuigidentificatie's doet. Die etsen.
Ligt er dus schijnbaar aan wie het onderzoek naar een weggevijlt/freest framenummer doet.
Gezien de plek op het balhoofd lijkt etsen mij makkelijker.