Pagina 1 van 1

yz 125 04 geklonken stripje power valve

Geplaatst: di aug 16, 2005 21:32
door tinus
komt het veel voor dat het stripje dat aan de cillinder zit van de power valve af breekt en altijd de power valve brand schoon gemaakt al het kool
verwijderen en smeer 1 / 40 met afgas gr tinus

Geplaatst: di aug 16, 2005 22:31
door mxrider#28
Is dit een vraag?
Een advies?

Of wat... ik snap het niet...

Geplaatst: di aug 16, 2005 23:09
door Rudy
Ik snap er helemaal niets van wat hij bedoelt, misschien is normaal nederlands een idee?

Geplaatst: wo aug 17, 2005 08:52
door Noppy
Jongens, rustig,

Dit is typisch het typpatroon van iemand die heel langzaam met twee vingers typt en zelden met de computer werkt.

Zo te zien werkt hij nog op een resolutie van 640 x 480 want de omhaal zit vrij vroeg in de zin...

Laten we even afwachten en de man wat credit geven :wink:

Noppy
P.S. Misschien kan hij wel verschríkkelijk goed rijden :!:

Geplaatst: wo aug 17, 2005 10:48
door erwindob
Is toch duidelijk :lol:

Tinus rijdt met AVGAS en smeert 1 op 40 (mengsmering)
Maakt altijd zijn powervalve brandschoon door al het kool te verwijderen

en vraagt zich af of het normaal is dat dat dat stripje afbreekt.

Geplaatst: wo aug 17, 2005 12:24
door STTEVE
erwindob schreef:Is toch duidelijk :lol:

Tinus rijdt met AVGAS en smeert 1 op 40 (mengsmering)
Maakt altijd zijn powervalve brandschoon door al het kool te verwijderen

en vraagt zich af of het normaal is dat dat dat stripje afbreekt.
erwin heeft vroeger ook met 2 vingers getypt

Geplaatst: wo aug 17, 2005 15:12
door erwindob
STTEVE schreef:
erwin heeft vroeger ook met 2 vingers getypt
Nee joh, sinds 6e klas lagere school al op zo'n mechanisch machien met 10 vingers zonder te kijken.

Sinds de backspacetoets ben ik wel meer fouten gaan maken....

Geplaatst: wo aug 17, 2005 20:33
door Fr@venture
Tinus,
Het probleem dat jij hebt komt volgens mij niet veel voor en is geen echt bekende kwaal van de YZ125.

Je mengeverhouding is goed alleen vraag ik me af wat dat AFGAS voor een spulletje is.
Ik ken 't niet (maar dat zegt niets). Waarom geen mengolie van een bekend merk uit de motorzaak?
Daar kun je dan meteen ook vragen of ze dit probleem kennen.

Je wekt de indruk dat je het afgelopen jaar al enkele keren de power valve hebt moeten schoon maken.
Dat is normaal gesproken helemaal niet nodig.

Of de olie of het schoonmaken met jou probleem te maken heeft lijkt me niet zo logisch.
Lijkt me eerder een productie fout.

Laat nog 's wat horen!

(bovenstaande bericht is 'snel' getypt met twee vingers :-))))

Fr@venture

Geplaatst: wo aug 17, 2005 21:19
door Max_Kool
Avgas is vliegtuigbrandstof voor vlieguigen met zuigermotoren. Dit heeft een hoog oktaangetal en bevat voorzover ik kan vinden nog steeds lood (véél lood in sommige smaken). Wordt gebruikt in vliegtuigen, en "vroegah" in raceauto's en motoren. In competitieverband is het gebruik van avgas volgens mij al jaren verboden.

Linkje.

avgas rijd ik al tien jaar mee

Geplaatst: wo aug 17, 2005 23:29
door tinus
je krijgt de moter beter afgesteld en vat beter op het is kerozine
kost 2 euro de liter er rijden heel wat inters met avgas onderhande ik

Geplaatst: wo aug 17, 2005 23:39
door Max_Kool
** kuch **

Avgas is absoluut géén kerosine. De enige motor die op kero blijft lopen is een diesel. Avgas is voor zuigermotoren, kero is voor jetmotoren.

linkje.

heb men motor weer gemaakt

Geplaatst: do aug 18, 2005 22:05
door tinus
heb het kapoten deel vervangen koste 100 euro voor dat frotje
maar trekt wel weer onder en nieuwe zuiger srs met vlakke boven kant
komt beter uit met men vhm pet denk gr martin

Geplaatst: do aug 18, 2005 23:33
door Fr@venture
Heb net 's ff gegoogled en vond een klopvastheid bij Afgas die "wat hoger" is dan van gewone benzine. Sommigen spreken van een geextrapoleerde theoretische klopvastheid van 130 Octaan, anderen zelfs van 160!!!
De voordelen voor de hobby rijder zijn natuurlijk 0.
Ik vraag me af of de motor wordt aangepast om hier voordeel uit te halen.
Die VHM kop zal waarschijnlijk een beetje een kleiner kamertje hebben en dat vlakke zuigertje doet de rest natuurlijk :-)))
Compressie verhouding van 1:15???

Ik heb ook al eens gehoord dat Shell in Duitsland V-power verkoopt met een octaan getal van 100 (in Nederland is ie lager).

Fr@venture

Geplaatst: vr aug 19, 2005 00:02
door Max_Kool
Dat klopt Fr@venture,

Ik weet van ONK SS600 rijders die hun brandstof in Duitsland kopen, V-Power100. Gewoon om zeker te zijn dat ze de beste brandstof hebben die ze kunnen krijgen (en die toegestaan is). Vooral op hete dagen (hebben we die weleens eigenlijk? :? ) is dat belangrijk.