Pagina 1 van 1
filter probleem
Geplaatst: wo aug 10, 2005 22:41
door Sipke S
Hallo,
De laatste 2 keer dat ik gereden heb was het nog al nat op de baan.
Hierdoor zit mijn luchtfilter nogal onder de modder maar nu lijkt het net of gaat het erdoor heen. Tussen je luchtfilter en je carberateur zit een zwart rubberen tussenstuk hier zit ook zand in. Het is vloeibaar geweest omdat het een beetje gestroomd heeft. Nu ben ik bang als dit zo doorgaat mijn motor niet lang leeft. Ik maak na elke keer crossen mijn filter schoon met no toil filter cleaner en spoel het er daarna uit. Ongeveer 1,5 uur voordat ik ga crossen zet ik het luchtfilter in no toil filter olie. En het lijkt of gaat het er dwars doorheen en niet langs de rand.
Ik hoop dat jullie me helpen kunnen.
Mvg Sipke
Geplaatst: wo aug 10, 2005 23:15
door STTEVE
Ik heb 3 filters, een in de motor en 2 als reserve.
Die reservefilters heb ik ingeolied en uitgelekt in een zakje liggen
Ongeveer 1 uur voor ik wissel haal ik er 1 uit die zak, masseer ik m nog even door en laat m " uitdampen". Op de randen een likje vet.
Ik denk dat je als je je filter pas 1,5 uur voor hij in de motor gaat inolied, hij nog nat is van de olie en daardoor niet goed filtert.
Een te nat filter filtert niet zo goed, dus bij een natte baan krijgt je filter het zwaarder te verduren. Misschien is dan een keer extra wisselen aan te raden
Geplaatst: wo aug 10, 2005 23:22
door Fr@venture
Hmmm, zand aan de binnenkant hoort idd niet.
Begin in ieder geval met nieuwe filters te kopen.
Deze hebben beslist niet het eeuwige leven!
Door schoonmaken en olien (uitwringen en insmeren) breekt de celstruktuur van het filter en wordt het filter steeds grover.
Verder heb ik het niet zo erg op die water oplosbare filterolie.....
Je weet wel, lost perfect op in kraanwater maar niet in regenwater
Verder lijkt het me dat je de filters veel langer dan een half uur moet laten drogen. Ik doe het altijd maximaal een dag van te voren maar meestal heb ik een geolied filter al weken / maanden klaar liggen in een plastic boterham zak.
Succes,
Fr@venture
Geplaatst: do aug 11, 2005 09:22
door TTT
Precies, gewoon een zootje filters kopen en ingeolied en wel op voorraad houden. Ik heb er 6 die ik in een afgesloten emmertje bewaar. Hoef je ook maar in keer per 6 wissels filters te reinigen en olien.
Na olieen uurtje laten uitdampen voordat ze in het emmertje gaan.
Dan voor het wisselen nog een keertje doorkneden.
Wel is mijn ervaring dat het filter juist in een heel droge stoffige omgeving sneller vuil wordt
Geplaatst: do aug 11, 2005 09:39
door mxrider#28
Fr@venture schreef:Hmmm, zand aan de binnenkant hoort idd niet.
Begin in ieder geval met nieuwe filters te kopen.
Deze hebben beslist niet het eeuwige leven!
Door schoonmaken en olien (uitwringen en insmeren) breekt de celstruktuur van het filter en wordt het filter steeds grover.
Verder heb ik het niet zo erg op die water oplosbare filterolie.....
Je weet wel, lost perfect op in kraanwater maar niet in regenwater
Verder lijkt het me dat je de filters veel langer dan een half uur moet laten drogen. Ik doe het altijd maximaal een dag van te voren maar meestal heb ik een geolied filter al weken / maanden klaar liggen in een plastic boterham zak.
Succes,
Fr@venture
Het is niet de olie die oplost, maar de cleaner.
De olie zit gewoon in een flesje.
Geplaatst: do aug 11, 2005 11:36
door JBassie
Wel is mijn ervaring dat het filter juist in een heel droge stoffige omgeving sneller vuil wordt
precies dat heb ik ook.
Geplaatst: do aug 11, 2005 13:28
door Sipke S
Oke
Ik heb twee filters en die zijn vrij nieuw dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan. Maar jullie olieen de filters dus ver van te voren in en bewaren jullie ze lucht dicht of gewoon open.
Mvg Sipke
Geplaatst: do aug 11, 2005 13:51
door Noppy
Ik maak mijn filter altijd schoon en laat 'm daarna 24 uur drogen, dan inspuiten met een spuitbus met olie (speciaal MX-merk, weet niet precies welke) en dan weer 24 uur drogen. Zo wordt het lekker plakkerig!
Voor het schoonspuiten van de motor heb ik tegenwoordig zo'n deftig oranje kapje met rubberen rand. Deze monteer ik dan ipv mijn luchtfilter. Ik doe dan mijn gootsteenstopje van onderen los en ik kan de hele luchtfilterkast vanaf de zijkant uitspuiten en droogblazen met perslucht.
Verder verwissel ik eens in de 5.000 km de motorolie; 1.000 km eerder dan in het werkplaatshandboek staat. Halfsynteet, van Shell.
Verdomd handig, die Suzuki's
Noppy
Geplaatst: do aug 11, 2005 23:29
door sjikkentip
Noppy schreef:Verder verwissel ik eens in de 5.000 km de motorolie; 1.000 km eerder dan in het werkplaatshandboek staat. Halfsynteet, van Shell.
Welke mayonaise komt er dan uit ???
Geplaatst: do aug 11, 2005 23:45
door adje
sjikkentip schreef:Noppy schreef:Verder verwissel ik eens in de 5.000 km de motorolie; 1.000 km eerder dan in het werkplaatshandboek staat. Halfsynteet, van Shell.
Welke mayonaise komt er dan uit ???
Waarschijnlijk Hollandse
Geplaatst: vr aug 12, 2005 00:05
door gassen
Waar komt dat water in de luchtfilterbak?
Is dat probleem niet te verhelpen?
Je kunt de open delen langs het achterspatbord afplakken met McGyver tape.
Je kunt ook een bol stukje kunststof iets boven je filter monteren (oude dunne kunsttof fles).
Zorg er wel voor dat er voldoende lucht aangezogen kan worden.
Of Stoomcleaner te ijverig gebruikt?
Geplaatst: ma aug 22, 2005 10:23
door hornet911
op de site van twin air staat minstens 24 uur voor dat je gaat rijden de filter inolieën!!!