Pagina 1 van 2
Hoe hou ik hem proper?
Geplaatst: vr jul 29, 2005 11:33
door xander
Gisteren nieuwe machiene in ontvangst genomen. Maar het ziet er allemaal zo mooi glanzend uit, dat ik hem bijna niet durf te gebruiken.
Wie weet hoe je hem schoon kan houden. Ik zou natuurlijk andere banden kunnen steken en op straat gaan rijden, maar dat gaat net iets te ver.
Xander
Geplaatst: vr jul 29, 2005 12:12
door Jo VdB
Bwah,
als het nieuwe eraf is, vind je het al minder erg ...
Jo VdB
Geplaatst: vr jul 29, 2005 12:25
door Houten Klaas
Wanneer de eerste kras op het plastic zit,maakt je het weinig meer uit.Die eerste kras zit er trouwens bij je eerste keer gebruiken al op.
Geplaatst: vr jul 29, 2005 12:53
door STTEVE
Bovenstaande is helemaal waar. Mocht je er veel moeite mee hebben, dan wil ik die eerste kras wel op maken hoor....de 2e en de derde ook..
Re: Hoe hou ik hem proper?
Geplaatst: vr jul 29, 2005 14:10
door speedphreax
Doe als ik en val binnen een half uur een keer goed op je plaat en dan heb je er voor de rest geen last meer van. Krassen hou je altijd.
Wassen doe ik wel vaak dus hij staat er na 7 maanden nog wel redelijk netjes bij. Ik val nu ook een stuk minder dus het begint een beetje constant te worden. Wellicht ben ik nu pas een nieuwe waard.
Geplaatst: vr jul 29, 2005 15:52
door Klx300R
elke keer na gebruik gewoon mooi afspuiten, alles doorsmeren, ketting smeren en als hij droog is inspuiten met silicone spray. en klaar staat hij voor de volgende zondag
Geplaatst: vr jul 29, 2005 16:07
door YZ 80 DAVID
Ik spuit de motor eerst een beetje af zodat de meeste modder er af is (met hoge drukspuit), dan spuit ik hem in met ontvettings spul, dan nog een keer afspuiten en dan alles invetten wat ingevet moet worden enzo
Geplaatst: vr jul 29, 2005 22:13
door Mario2t
The magic word: Dasty !
Te koop bij de WIBRA en werkt perfect.
Grote stukken even met de HD-spuit ( niet op keerringen a.u.b.) en dan het blok natspuiten met water, inspuiten met Dasty en met een bokkepoot, of een andere stugge kwasr even het vuil losvegen.
Afspoelen en kant en klaar!
Daarna inspuiten met siliconen spray en inderdaad: Klaar voor de zondag!
Geplaatst: za jul 30, 2005 18:46
door daan LC8
Hoi!
Niemand heeft het hier over droogrijden,
als ik de motor afgespoten heb, zet ik mijn helm op,
start ik hem, en rij ff een rondje van pakweg 3km.
Even flink de remmen aanspreken zodat ze warm worden
en zodoende het vocht verdampt.
De hitte van het blok
en de rijwind doen de rest.
Daarna pas de ketting behandelen en aan de slag met ciliconespray enz.
Een afgespoten motor zeiknat zo maar in de schuur neerzeten is niet best.
Daan
Geplaatst: za jul 30, 2005 18:51
door adje
Daar heb ik een compressor voor om de motor na het afspuiten helemaal droog te blazen
Geplaatst: za jul 30, 2005 19:02
door Noppy
Ik gebruik altijd de föhn van mijn vrouw
Nee, zonder dollen, ook perslucht, maar soms ook wel rijden, als de tijd het toelaat.
De ketting kan je ook het best inspuiten als hij warm is; dan kruipt het spul het best overal tussen.
Ik spuit de binnenkant van de spatborden altijd in met siliconen, de scharnierende punten met PTFE-spray, de ketting ook.
De buddy met cockpit spray, aangezien siliconen zo glad zijn.
Noppy
Geplaatst: za jul 30, 2005 19:47
door xander
Noppy schreef:Ik gebruik altijd de föhn van mijn vrouw
Nee, zonder dollen, ook perslucht, maar soms ook wel rijden, als de tijd het toelaat.
De ketting kan je ook het best inspuiten als hij warm is; dan kruipt het spul het best overal tussen.
Ik spuit de binnenkant van de spatborden altijd in met siliconen, de scharnierende punten met PTFE-spray, de ketting ook.
De buddy met cockpit spray, aangezien siliconen zo glad zijn.
Noppy
Amai Noppy,
om de vrouwen jaloers te maken, zoveel potjes, nog erger dan op de make-up tafel.
Xander
Geplaatst: zo jul 31, 2005 21:40
door Helen
En Xander, is ie al terug proper?
Doe de eerste krassen niet teveel pijn?
Geplaatst: zo jul 31, 2005 22:11
door xander
Helen schreef:En Xander, is ie al terug proper?
Doe de eerste krassen niet teveel pijn?
Vat mee Helen, op de handbeschermer na geen enkele kras.
Nogthans genoeg tegen de grond gelegen vandaag he.
Ik denk dat we de terrasjestijd wat korter moeten houden in de toekomst.
Xander
Geplaatst: zo jul 31, 2005 22:11
door xander
Helen schreef:En Xander, is ie al terug proper?
Doe de eerste krassen niet teveel pijn?
Ben nog wel onder de indruk, dat die 450 zoveel wendbaarder is dan de 525. Nog steeds op zoek achter een verklaring.
Xander
Geplaatst: ma aug 01, 2005 17:50
door Gery400
xander schreef:Helen schreef:En Xander, is ie al terug proper?
Doe de eerste krassen niet teveel pijn?
Ben nog wel onder de indruk, dat die 450 zoveel wendbaarder is dan de 525. Nog steeds op zoek achter een verklaring.
Xander
de roterende massa is lager op de 450
ik denk dat zowel piston als drijfstang kleiner zijn op de 450 dan bij de 525
dit resulteert in een lager gewicht van het geheel
het verschil voel je ook fel tussen een 450 en een 400, bijvoorbeeld.
hier is enkel de drijfstang korter voor de 400,
de motoren wegen op enkele grammen na identiek,
maar toch voelt de 400 10 kg lichter aan tijdens het rijden (bij manier van spreken natuurlijk)
Gery
Geplaatst: ma aug 01, 2005 21:27
door mmrizio
Om nog ff verder off topic te gaan: Is de drijfstang niet langer op een 400, maar de slag kleiner?
Niet dat ik er verstand van heb hoor, gewoon nieuwsgierig en eigenwijs
Maurice
Geplaatst: ma aug 01, 2005 22:58
door speedphreax
Gery400 schreef:
het verschil voel je ook fel tussen een 450 en een 400, bijvoorbeeld.
hier is enkel de drijfstang korter voor de 400
Ik neem aan dat er meer anders is dan alleen de lengte van de drijfstang want (wellicht ten overvloede) met alleen de lengte van de drijfstang verandert er niets aan de slag. De slag of de boring moet toch echt anders zijn.
Ik ken wel blokken die af en toe langere drijfstangen hebben maar daarbij is volgens mij het enige voordeel dat het blok met de langere drijfstang minder kantelkrachten op het hemd van de zuiger krijgt omdat een langere drijfstang minder schuin staat als de plof komt.
Geplaatst: ma aug 01, 2005 23:27
door Joop
speedphreax schreef:Gery400 schreef:
het verschil voel je ook fel tussen een 450 en een 400, bijvoorbeeld.
hier is enkel de drijfstang korter voor de 400
Een 450 heeft de krukas (slag) van een 520 en de zuiger van een 400 en zo komt die aan een inhoud van 450cc. Ik vindt persoonlijk het verschil tussen een 400 en 450 niet zo groot, echter vergeleken met een 525 vindt ik het wel weer een groot verschil
Geplaatst: di aug 02, 2005 22:45
door Gery400
speedphreax schreef:Gery400 schreef:
het verschil voel je ook fel tussen een 450 en een 400, bijvoorbeeld.
hier is enkel de drijfstang korter voor de 400
Ik neem aan dat er meer anders is dan alleen de lengte van de drijfstang want (wellicht ten overvloede) met alleen de lengte van de drijfstang verandert er niets aan de slag. De slag of de boring moet toch echt anders zijn.
Ik ken wel blokken die af en toe langere drijfstangen hebben maar daarbij is volgens mij het enige voordeel dat het blok met de langere drijfstang minder kantelkrachten op het hemd van de zuiger krijgt omdat een langere drijfstang minder schuin staat als de plof komt.
???
als de drijfstang korter is,
en de krukas gelijk,
dan is de slag toch korter???
boring op 400 en 450 is gelijk
carburatie settings en versnellingsbak zijn ook gelijk
Gery
Geplaatst: di aug 02, 2005 22:55
door Klx300R
als de boring gelijk blijft is de krukas anders, lengte van drijfstang heeft op niets van invloed op de cc's. Uw krukas bepaald de lengte van de slag en de zuiger de oppervlakte van de samendrukbare cm²
Of je nu een drijfstang hebt van 25cm of een van 30cm (voorbeeld) maar de concentrischiteit van je krukas blijft hetzelfde, behoud je uw bv 400cc³
dus simpel gezegd, wat kan veranderen, krukas en boring
Geplaatst: di aug 02, 2005 22:56
door Joop
Gery400 schreef:
als de drijfstang korter is,
en de krukas gelijk,
dan is de slag toch korter???
boring op 400 en 450 is gelijk
carburatie settings en versnellingsbak zijn ook gelijk
Gery
Als een drijfstang korter is dan is de slag niet korter
De slag is alleen korter als de drijfstang op een andere plek in de krukwangen is geplaatst, m.a.w. verder of dichterbij het hart van de krukas
Geplaatst: wo aug 03, 2005 11:44
door Klx300R
Joop schreef:Gery400 schreef:
als de drijfstang korter is,
en de krukas gelijk,
dan is de slag toch korter???
boring op 400 en 450 is gelijk
carburatie settings en versnellingsbak zijn ook gelijk
Gery
Als een drijfstang korter is dan is de slag niet korter
De slag is alleen korter als de drijfstang op een andere plek in de krukwangen is geplaatst, m.a.w. verder of dichterbij het hart van de krukas
de krukas zorgt voor de verplaatsing van de drijfstang, de drijfstanglengte heeft te maken met de cilinder en de zuiger, heb je een zuiger die vrij lang is van lengte dan zal de drijfstang langer zijn omdat de zuiger anders tegen de kruk aanloopt, logisch toch
Dus wat bepaald de cilinderinhoud? Boring x slag
na wat opzoekwerk ben ik dit tegengekomen:
ktm 400 boring x slag = 89mm x 64mm
ktm 450 boring x slag = 89mm x 72mm
ktm 525 boring x slag = 95mm x 72mm
dus hieruit kan ik concluderen dat de 400 en de 450 dezelfde zuiger kunnen hebben en de 450 en de 525 dezelfde slag dus ook misschien dezelfde krukas en misschien dezelfde drijfstang
hopelijk hebben jullie hier wat aan
groetjes
Geplaatst: wo aug 03, 2005 22:11
door willem7
[quote="Noppy"]Ik gebruik altijd de föhn van mijn vrouw
Nee, zonder dollen, ook perslucht, maar soms ook wel rijden, als de tijd het toelaat.
De ketting kan je ook het best inspuiten als hij warm is; dan kruipt het spul het best overal tussen.
Ik spuit de binnenkant van de spatborden altijd in met siliconen, de scharnierende punten met PTFE-spray, de ketting ook.
De buddy met cockpit spray, aangezien siliconen zo glad zijn.
Noppy[/quote]
voor de buddyseat gebruik ik boddy lotion ,gwn insmeren dan ziet je zadel wit
een uur of 2 laten inwerken(ik heb het eens een nacht laten inwerken ) en dan afvrijven met een handdoek of dergelijke. dan blijft het soepel(zeker in de winter ) en het word er NIET glad van
Geplaatst: do aug 04, 2005 22:36
door barry!
volgens mij kost het schoonmaken van de motor en hem inspuiten met van alles en nog wat, nog meer dan de hele onderhoud van de motor zelf