Pagina 1 van 1
sponzig voorremmetje
Geplaatst: wo jun 22, 2005 20:28
door Fox-kid
Even jullie mening over hetvolgende:
Mijn voorrem is niet hard. Als ik wil kan ik hem bijna tegen het stuur trekken. Dit had hij altijd al. Vervelende is dat je de handle tegen je knokkels aan trekt. Verder remt hij goed. Laats voelde ik aan een andere voorrem (ging even vreemd zeg maar) en deze was keihard. Dat wil ik dus ook! Als ik een paar keer pomp is hij even ietsje harder.
Remblokken zijn 50% en nog niet doormij vervangen.
Verder maakt de rem een soort sissend geluid (alsof je je auto poetst en er zit een enkel zandkorreltje aan je poetsdoek).
Rempotje zweet ook (minimaal) langs het dekseltje. is te zien aan stofafzettting, maar mag naar mijn idee geen effect hebben.
Ter info: remklauw uit elkaar gehad. Geleiders zien er goed uit. Opnieuw gevet. remolie vervangen, twee keer ontlucht.
Ik zou zeggen toch nog ergens lucht... of kan er iets anders zijn?
Geplaatst: wo jun 22, 2005 20:49
door Noppy
Wat je hoort is lucht; dat kan je nl samendrukken, remvloeistof niet.
Je zou de remklauw even los kunnen halen, inclusief de geleiders en hem even 'andersom' ontluchten. Hang je remklauw aan een touw boven je motor, met de leiding bijna recht omhoog.
Doe een oude remschijf of een plaatje triplex tussen de remblokken.
Vervolgens doe je een tiewrap om je remhandel en je stuur en die trek je zo hard aan als je kan. Elke 24u maak je hem los en pomp je een paar keer. Na een week is hij zo hard als een bevroren frikandel! (en dan zeg ik 't nog netjes).
Hoe oud is trouwens je rubberen remleiding? Al eens zo'n RVS-hoesje overwogen?
Suc6,
Noppy
Geplaatst: wo jun 22, 2005 20:56
door Klx300R
als je rubberen remleidingen hebt zijn deze waarschijnlijk versleten waardoor ze nu erg soepel zijn door de warmte. Heb voor men klx onlangs stalen laten maken voor voor en achter op maat in een fabriek die niets anders doet dan hydraulica componenten (vemoflex in asse) had voor nog geen 50€ en rem nu superstrak.
groetjes
Geplaatst: do jun 23, 2005 20:24
door honda cr80
de voorrem op mijn xr was ook niet echt super, kon hem ook makkelijk intrekken tot het handvat. heb nu de rempomp vervangen door een exemplaar van een kawa zx6-r en heb nu een keiharde, maar goed doseerbare voorrem. het kan dus ook gewoon dat de rem origineel al niet alles is, in mijn geval koste de rempomp, me inclusief klauwen ( die later op een 17 inch wiel komen ) 50 euro, dus ook niet echt duur.
Geplaatst: vr jun 24, 2005 17:36
door Fox-kid
Nooit aan die remslang gedacht! Motor van mijn maat is van zelfde type en bouwjaar (2002). Bij hem is de rem knetter hard. Leiding ziet er nog goed uit, dus daar zoek ik nu (nog) niet de oorzaak.
Noppy, dat geluid wat ik hoor is volgens jou lucht. Dit zou betekenen dat de boel dus nog niet goed ontlucht is. Is de eneige manier van goed ontluchten met de remklauw omhoog?
Als ik snel pomp bouwt hij druk op. Deze druk kan ik ook vasthouden. Hendel zakt niet weg. ik zal nog eens gaan ontluchten. (klote ding)
Geplaatst: vr jun 24, 2005 19:15
door Klx300R
heb je dan geen zuigpomp voor op je compressor? nippeltje losdraaien op de klauw, pomp erop en zuigen en zien dat je reservoirtje niet leeg geraakt totdat er geen luchtbelletjes meer uit het nippeltje komt en klaar ben je. kan dit ook don met doorzichtig darmpje op het nippeltje te zetten en pompen met je remhendel en reservoir bijvulle totdat je zeker bent dat je rem ontlucht is. je remklauw mag gewoon gemonteerd blijven staan. het nippeltje een toertje of 2 losdraaien.
greetz
Geplaatst: za jun 25, 2005 20:53
door Fox-kid
Tijdje wezen ontluchten. Zo'n zuigpomp zou handig zijn maar ja, moest me toch maar redden met het betere handwerk.
Noppy, ik heb die klauw boven de motor gehangen en ontlucht. Hij is nu inderdaad zo hard als komkommer die een uurtje in de vriezer heeft gelegen.

Geplaatst: za jun 25, 2005 22:10
door Noppy
Dat ding omhooghangen plus een tiewrapje is de 'viagra' voor jouw komkommer
@KLX: ik heb er zelf ook al zo'n compressor bijgehad en zelfs dat hielp niet, ook al spoel je d'r een hele fles remvloeistof doorheen.
Op de een of andere manier zitten er dan stukjes lucht klem, die niet goed de weg naar boven kunnen vinden. Door die weg kaarsrecht te maken en het systeem goed voor langere tijd onder druk te zetten maakt dat zelfs de kleinste luchtbelletjes door de natuurwetten naar boventoe gedwongen worden.
Ik heb dit geleerd van onze LilaKoe. Mijn dank aan hem is dan ook groot!
Geplaatst: zo jun 26, 2005 13:53
door Dr_Bean
Mooi bericht, hele goeie tip voor iedereen denk ik.
Ik kende het al wel: Blijkbaar maken fabrikanten de remklauw niet zo dat de luchtbelletje altijd makkelijk meegevoerd kunnen worden.
Ooit in de trialwereld kende ik iemand die soortgelijk probleem had. Iemand anders die veel ervaring met die motor had (Beta meen ik), zei toen: (als een puzzeltje met een kogeltje)
Ohh.. heel makkelijk: Kijk als je die remklauw nu eerst zo houdt, dan zit het luchtbelltje daar... en dan draaien en omhoog houden, dan gaat het luchtbelletje daarheen, en weer zo en zus en zo en ... nu ziet ie voor de ontlichtingnippel: wedden? en Jawel, 1x ontluchten en de daar was het belletje! en de rem keihard!!
