Starten XR600R

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Wil

Ik ben sinds enkele maanden in het bezit van een '90 XR 600. Met koude motor wil hij nog wel starten na ong. 10x stampen, maar met een warme motor wil hij echt niet. Ik moet hem dan geheel laten afkoelen. Ik heb verschillende bougies geprobeerd, een neiuw inlaatspruitstuk gemonteerd, het luchtfilter schoongemaakt, de regendans gedaan( werkte helaas wel ). Wie weet hoe ik dit op kan lossen ?
#12 huskyfreak

waarschijnlijk is de stationaire sproeier te groot
Husky 450 is the best!!!
henk.r

misschien moet je de ontsekings spoel doormeten . :wink:
huskie

Met warme motor, gas vol open en dan aantrappen.
Wanneer hij niet meteen start, niet het gas weer dicht draaien en weer openen want volgens mij heeft ie een accelaratiepomp. Hoewel ik d8 van niet. Maar dat weet jij wellicht beter dan ik.
De truuk is hij moet meer lucht krijgen met warme motor. suc6
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Zot
Contacteer:

henk.r schreef:misschien moet je de ontsekings spoel doormeten . :wink:
Op een detail na ben ik het met je eens.

Ro
Afbeelding
Gast

Wil schreef:Ik ben sinds enkele maanden in het bezit van een '90 XR 600. Met koude motor wil hij nog wel starten na ong. 10x stampen, maar met een warme motor wil hij echt niet. Ik moet hem dan geheel laten afkoelen. Ik heb verschillende bougies geprobeerd, een neiuw inlaatspruitstuk gemonteerd, het luchtfilter schoongemaakt, de regendans gedaan( werkte helaas wel ). Wie weet hoe ik dit op kan lossen ?

Vol gas starten als hij warm is.
Dit is het enige wat helpt.

Voporal niet heen en weer met het gas, gewoon vol open.
Gentle Giant
Contacteer:

Wil schreef:Ik ben sinds enkele maanden in het bezit van een '90 XR 600. Met koude motor wil hij nog wel starten na ong. 10x stampen, maar met een warme motor wil hij echt niet. Ik moet hem dan geheel laten afkoelen. Ik heb verschillende bougies geprobeerd, een neiuw inlaatspruitstuk gemonteerd, het luchtfilter schoongemaakt, de regendans gedaan( werkte helaas wel ). Wie weet hoe ik dit op kan lossen ?
Op mijn XL600R doe ik dan hetvolgende:
Decompressie inknijpen.
5 tot 10 x kickstarter trappen. :!:
decompressie loslaten
kickstarter doorduwen tot compressiepunt.
decompressie even inknijpen, en kickstarter klein beetje verder duwen
decompressie loslaten, gas geheel dicht.
en dan kickstarten tot helemaal onderaan.

verder is mijn ervaring: starten met het gas open = kickstarter schopt terug :cry:
Kees

Wil,

Decompressie hendel inknijpen en kickstarter langzaam naar beneden tot decompressie hendel terug springt,je hoort dan ook een tik.
Kickstarter helemaal terug naar boven en dan een forse trap.
GEEN gas geven want dan schopt hij terug !

Na valpartij : voorafgaande aan hier boven een aantal keren kikken met ingetrokken decompressie handel en vol gas.
Daarna procedure volgens boven.

Carb. gegevens Hoofdsproeier 165
Stationair sproeier 62
Luchtschroef twee slagen uit
Gas naald derde groef van boven
Stationair toerental 1300 rpm

Weerstand pickup spoel 360-440 ohms deze spoel zit aan de rechter zijde in het blok,bij het olie filter.
Stekker losnemen en doormeten.

Voorts alle stekker aansluitingen onder tank goed controleren.
Plaats reactie