Ik ben van plan een husky cr250 van1999 te kopen is dit een goede keus of is een honda beter ik heb nu een honda cr 250 van 1991 deze doet het prima.
En heeft een husky ook meer onderhoud nodig dan een honda en zijn de onderdelen ook duurder.
Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten bij aanschaf van de huskij ?
alvast bedankt Gert
husky of honda
Moderator: ghulst
-
- Contacteer:
Is het een enduro of een crosser?
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Contacteer:
Husqvarna is meer een enduro motor als een honda, completer enzgert schreef:Een enduro 2 takt
De honda heeft wel meer vermogen als de husky (dus voor echte werdstrijd rijder misschien wel wat beter)
KTM EXC300
KTM EXC300
Volgens mij zijn de onderdelen voor een Honda een héél stuk goedkoper !
Ook de levering van de Honda onderdelen is iets gemakkelijker (lees kortere levertijden).
Voorts maken beide motoren op kwaliteit weinig verschil.
de vraag is alleen wat wil je er mee gaan doen ?
Bijv. regelmatig een cross terrein zou ik kiezen voor de honda vanwege de andere versn.bak verhoudingen dan een huskie enduro,die wat langere overbrengingen heeft.
ps is je 91 er met origineel kent. en te koop?
maat van mij zoekt nog iets.
Ook de levering van de Honda onderdelen is iets gemakkelijker (lees kortere levertijden).
Voorts maken beide motoren op kwaliteit weinig verschil.
de vraag is alleen wat wil je er mee gaan doen ?
Bijv. regelmatig een cross terrein zou ik kiezen voor de honda vanwege de andere versn.bak verhoudingen dan een huskie enduro,die wat langere overbrengingen heeft.
ps is je 91 er met origineel kent. en te koop?
maat van mij zoekt nog iets.
-
- Contacteer:
honda is ook niet echt goedkoop met onderdelen , levertijd is meer dealer afhankelijk lijkt me
KTM EXC300
KTM EXC300
huskie aan de rand van een faisament zullen wel valse geruchten zijn zeker een topmerk verdwijnt niet zomaar
prijs van onderdelen is een honda pakken duurder als een huskie
en een huskie is een van de beste enduro motoren die er zijn volgens mij zeker tegenover een honda
honda is veel meer cross gericht
het is weer en gast die zoon onzin uitkraamt
prijs van onderdelen is een honda pakken duurder als een huskie
en een huskie is een van de beste enduro motoren die er zijn volgens mij zeker tegenover een honda
honda is veel meer cross gericht
het is weer en gast die zoon onzin uitkraamt
husqvarna te570
Jongens,
Ik bedoel met onderdelen prijzen dat er voor een Honda heel veel imitatie te koop is.
Is volgens mij voor een Husqvarna veel minder.
En dat het met Husqvarna niet goed gaat is wel duidelijk kijk maar ééns op www.honest.nl
Zelfs de laatste twee fabrieksrijders die nog over zijn weten zelf niet ééns of ze volgend jaar nog rijden !
Ik bedoel met onderdelen prijzen dat er voor een Honda heel veel imitatie te koop is.
Is volgens mij voor een Husqvarna veel minder.
En dat het met Husqvarna niet goed gaat is wel duidelijk kijk maar ééns op www.honest.nl
Zelfs de laatste twee fabrieksrijders die nog over zijn weten zelf niet ééns of ze volgend jaar nog rijden !
Kwestie of je inderdaad meer op de crossbaan wil rijden of meer offroad enduro etc.
Even over de Husvarna fabriek in Varese. De fabriek heeft inderdaad al diverse perikelen gehad en het was tot voor kort onzeker wat er ging gebeuren. Productie ligt nu stil ivm overstromingen en kerst vakantie.
De nieuwe strategie en ondernemingsplannen liggen klaar. Nieuwe husky's verwacht begin komend jaar (ja voor de eerste enduro) en ja productie bevat zowel de nieuwe viertakt alsook de weetakt machines.
(ps ook deze husky diehard is de laatste weken in dubio geweest of het wel of niet ter ziele zou gaan).
En over de fabrieks rijders, tja heeeeeeeeeeel jammer.
Even over de Husvarna fabriek in Varese. De fabriek heeft inderdaad al diverse perikelen gehad en het was tot voor kort onzeker wat er ging gebeuren. Productie ligt nu stil ivm overstromingen en kerst vakantie.
De nieuwe strategie en ondernemingsplannen liggen klaar. Nieuwe husky's verwacht begin komend jaar (ja voor de eerste enduro) en ja productie bevat zowel de nieuwe viertakt alsook de weetakt machines.
(ps ook deze husky diehard is de laatste weken in dubio geweest of het wel of niet ter ziele zou gaan).
En over de fabrieks rijders, tja heeeeeeeeeeel jammer.
-
De husky heeft standaart meer vermogen dan de honda!!!
Vering is ook veel beter, heb kameraden die op yamaha, honda, ... rijden die enorm geschrokken zijn van het vermogen (en koppel)
Een heel seizoen wedstrijden en trainen op een HUSKY CR125 is mogelijk met 1 ZUIGER, op deze tijd heb je bij elke japanner 2 a 3 zuigers nodig! Waar of niet??? HUSKY dus!
Husky 450 is f*cking great
Vering is ook veel beter, heb kameraden die op yamaha, honda, ... rijden die enorm geschrokken zijn van het vermogen (en koppel)
Een heel seizoen wedstrijden en trainen op een HUSKY CR125 is mogelijk met 1 ZUIGER, op deze tijd heb je bij elke japanner 2 a 3 zuigers nodig! Waar of niet??? HUSKY dus!
-
- Contacteer:
dan heb jij nog nooit een huskey op de tesbank gehad#57 husky-freak schreef:De husky heeft standaart meer vermogen dan de honda!!!
ik wel was de motor van mijn baas maar dat viel tegen wr 250 had 45 pk
honda cr 250 leverd toch meer
KTM EXC300
KTM EXC300
-
Rudy, je mag een WR niet met een CR vergelijken. De WR is een enduromotor en heeft veel koppel maar is minder piekerig, de CR is veel sterker bovenin en gaat langer door.
Rudy, die motor van je baas, welk jaar was dat?
Ik bedoel, heb ik met m'n wr250 uit '98 45pk aan het achterwiel of krukas??
Da's best wel veel voor mij wordt tijd dat ik hem ga detunen
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
Kees, ik droom niet, jij wel!!!
Mijn vader rijdt al 20 jaar enduro waarvan 15 jaar op honda en is 5 jaar geleden UIT PURE MISERIE overgeschakelt op HUSKY!!!
Ik weet dus wel degelijk waarover ik spreek. En daarbij komt ook nog dat er voor husky ook heel veel namaak verkrijgbaar is.
En kees, zoals het spreekwoord zegt:
a HUSKY SEPERATES THE MEN FROM THE BOYS!!!
Husky 450 is f*cking great!!!
Mijn vader rijdt al 20 jaar enduro waarvan 15 jaar op honda en is 5 jaar geleden UIT PURE MISERIE overgeschakelt op HUSKY!!!
Ik weet dus wel degelijk waarover ik spreek. En daarbij komt ook nog dat er voor husky ook heel veel namaak verkrijgbaar is.
-
- Contacteer:
was 2002 model d8 ik (met die zwarte zijkappen)huskie schreef:Rudy, die motor van je baas, welk jaar was dat?
KTM EXC300
KTM EXC300
dat is toch wel jammer dat ik dan een man moet zijn ipv een boy want ik heb geen huskie zo was het toch#57 husky-freak schreef:Kees, ik droom niet, jij wel!!!
being a bit husky weet je wat dat betekent voor de husky rijders een leuke vraag
doe wat je niet laten kunt
Ik heb in het verleden op twee huskies 125 cc enduro ongeveer een nieuwe Honda versleuteld. |Alles ging er aan stuk.
Toch zou ik nu sterk twijfelen om er geen(lees nieuw) te kopen. Zeker voor endurogebruik leveren de europese fabrieken beter uitgeruste fietsen. Ook dingen als vermogen en transmissie zijn beter afgestemd.
Een Husky uit 1999 zou ik laten staan.
Toch zou ik nu sterk twijfelen om er geen(lees nieuw) te kopen. Zeker voor endurogebruik leveren de europese fabrieken beter uitgeruste fietsen. Ook dingen als vermogen en transmissie zijn beter afgestemd.
Een Husky uit 1999 zou ik laten staan.
-
Rudy,jouw baas is dat Eddepet van je weet wel??rudy schreef:was 2002 model d8 ik (met die zwarte zijkappen)huskie schreef:Rudy, die motor van je baas, welk jaar was dat?
De zijkappen van model 2002 zijn hele gele kappen (heb ik)
Zwarte kappen horen waarschijnlijk bij model van 2000, want 2001 heeft geel met wit.
Zwarte zijkappen kan ook als ie er veel mee op de grond gelegen heeft !
Zoals al gezegd heeft het vermogen bij een enduro een heel ander verloop, omdat de omstandigheden totaal met cross verschillen.
Als een enduro (ongeacht het merk) het vermogen van een crosser zou hebben rijdt je er weinig wedstrijden mee uit.
Het is echt appels met peren vergelijken.
De eerste Honda crossers die voor enduro gebruikt werden (1984) waren allemaal aangepast (o.a in de versnellingsbak) omdat ze op de eerste plaats totaal onhandelbaar waren voor de enduro en omdat ze met de cross settings allemaal kapot gingen.
Ik dacht dat jij met jouw technische kennis en achtergrond (en met zo'n ex baas) dit verschil wel heel goed zou moeten weten...........
Husqvarna heeft een dikke viertakt (de TEC 570 / 576) dit is een enduro en crosser ineen (heeft de eigenschappen van beiden) deze kun je vrij makkelijk laten switchen van crosser naar enduro.
Dit type (is dus TE en TC) is vrij zeldzaam verkrijgbaar en kost iets meer dan de gewone TE.
Bruikbaar vermogen is in een enduromotor een fijne eigenschap terwijl een crosser aggressief moet vlammen.
Een echte crosser van Husky ... juist een grasmachien waar je opzit.
Maar de enduro's die vind ik wel eens leuk
Maar de enduro's die vind ik wel eens leuk