Pagina 1 van 1

ktm 525 exc

Geplaatst: vr dec 20, 2002 19:24
door ODIE
hallo

dank voor jullie informatie,heb nu toch een ktm 525 gekocht,kan er mij nu nog iemand vertellen of er iets moet aan veranderd worden,afstellingen of dergelijke.
dank voor jullie reacties
odie

Geplaatst: vr dec 20, 2002 21:43
door Jo VdB
Goede keuze, Odie !

vraag 1 : Is hij al helemaal ontdaan (door je vriendelijke dealer) van alle motorvermogen beperkende toestanden en van de juiste naald in de carburator ? En van de standaard tandwielen ?

dan :

tandwielverhouding : 14 x 48 voor all-round gebruik

duur van de acceleratiepomp instellen op ongeveer 1 seconde (staat standaard meestal veel te lang, nl. zo'n 3 seconden). De motor pakt anders niet goed op bij het gas opendraaien vanuit gas volledig toe.

monteer tussen voortandwiel en hydraulische koppeling een bescherming

opletten bij het instellen van de ketting (demonteer de PDS demper - zet achterbrug horizontaal - laat minimaal spel - dit is de juiste instelling !! )

wat carburatie betreft lees je ook veel op oa. http://offroadforen.de en www.thumpertalk.com en www.ktmtalk.com

kijk ook eens hier --> www.x1networks.com/rfs.htm
en hier --> www.casicool.de/

Succes met je aankoop.

Jo VdB

Geplaatst: vr dec 20, 2002 23:04
door huskie
Odie, ik ben jaloers hoor, nieuwe motor.
Ik ga morgen beginnen m'n motor weer in mekaar te zetten, een 5 jaar oude huskie 2takt, met nieuw !!!!! bigend, yahoooooo :)

Geplaatst: za dec 21, 2002 02:26
door Rudy
huskie schreef:Odie, ik ben jaloers hoor, nieuwe motor.
Ik ga morgen beginnen m'n motor weer in mekaar te zetten, een 5 jaar oude huskie 2takt, met nieuw !!!!! bigend, yahoooooo :)
hehh zelfs mij kanonda is nieuwer :D

Geplaatst: za dec 21, 2002 09:45
door Arno
Geldt dat ook voor de Yamaha wr450f dat er nog vanalles an veranderd moet worden om hem fatsoenlijk te laten lopen, krijg namelijk in Feb. de WR450 in krat geleverd, wat zal daar nog aan moeten gebeuren ?

Geplaatst: za dec 21, 2002 10:07
door Sandman
Hmmm, ik dacht ook wel dat een WR een beetje teruggetuned is ten opzichte van een YZ ... Op welke manieren weet ik niet meer, mijn boekjes van MXA liggen even niet in de buurt, dacht voornamelijk in de airbox/carburatie.

Geplaatst: za dec 21, 2002 10:35
door Kees
Arno,

Bij de wr staat de uitlaat nokken as één tand anders dan de cross uitvoering.
Dit is gewoon hetzelfde te zetten als de crosser.

Ook zit er een aanslag op de carburateur zodat het gas niet helenaal open kan (+/- 80%) kwestie van afvijlen.

Tenminste dit was altijd zo bij de 400 weet niet zeker of dit ook nog geld voor de 450,is vast wel iemand op dit forum die dit weet.

Geplaatst: za dec 21, 2002 10:59
door Arno
Sorrie Odie dat ik op jouw topic zat, ik heb effe een nieuw gestart, dus als iemand nog tips heeft voor de WR450, graag effe op het andere topic reageren.

Kees en Sandman bedankt voor de reakties

Geplaatst: za dec 21, 2002 14:06
door GTERS
Kees schreef:Arno,

Bij de wr staat de uitlaat nokken as één tand anders dan de cross uitvoering.
Dit is gewoon hetzelfde te zetten als de crosser.

Ook zit er een aanslag op de carburateur zodat het gas niet helenaal open kan (+/- 80%) kwestie van afvijlen.

Tenminste dit was altijd zo bij de 400 weet niet zeker of dit ook nog geld voor de 450,is vast wel iemand op dit forum die dit weet.

OPGELET!! Dit was inderdaad zo voor de wr400 en wr426. Ik zou toch maar eerst navragen bij de dealer.
Of het even uitzoeken op thumpertalk.com je gaat het zeker vinden.

groeten,

Geert

Geplaatst: za dec 21, 2002 18:50
door Jeroen
De nokkenas verzetten wordt afgeraden ivm het decompressie systeem. Zie de laatste Noppennieuws. Het waarom niet, begrijp ik niet helemaal. De YZ heeft toch ook een decompressie systeem, of niet??

Geplaatst: za dec 21, 2002 19:47
door Rudy
Jeroen schreef:De nokkenas verzetten wordt afgeraden ivm het decompressie systeem. Zie de laatste Noppennieuws. Het waarom niet, begrijp ik niet helemaal. De YZ heeft toch ook een decompressie systeem, of niet??
heeft denk ik te make met electrische start van de 2003 wr450

Geplaatst: za dec 21, 2002 23:58
door gters (niet ingelogd)
rudy schreef:
Jeroen schreef:De nokkenas verzetten wordt afgeraden ivm het decompressie systeem. Zie de laatste Noppennieuws. Het waarom niet, begrijp ik niet helemaal. De YZ heeft toch ook een decompressie systeem, of niet??
heeft denk ik te make met electrische start van de 2003 wr450

heeft met de startmoter niets te maken want de nieuwe 450 heeft een
automatische decompressie (noodzakelijk met elek.start)

groeten,
Geert

Geplaatst: zo dec 22, 2002 01:08
door Rudy
gters (niet ingelogd) schreef:
rudy schreef:
Jeroen schreef:De nokkenas verzetten wordt afgeraden ivm het decompressie systeem. Zie de laatste Noppennieuws. Het waarom niet, begrijp ik niet helemaal. De YZ heeft toch ook een decompressie systeem, of niet??
heeft denk ik te make met electrische start van de 2003 wr450

heeft met de startmoter niets te maken want de nieuwe 450 heeft een
automatische decompressie (noodzakelijk met elek.start)

groeten,
Geert
heheh ik zeg niet :lol: