Pagina 1 van 1

keuze aanschaf

Geplaatst: do dec 19, 2002 14:06
door ODIE
hallo,
graag enige goeie raad
ik rij nu met een wrf426 en zou hem normaal kunnen verkopen
ik twijfel nu tussen een nieuwe wr450/ktm 450/ktm 525
ktm 450 is blijkbaar voor volgend jaar reeds volledig verkocht in belgie
dus blijft er nog over wr450/ktm 525
graag enkele reakties.

Geplaatst: do dec 19, 2002 17:37
door Rudy
Ik zou voor de 450 gaan (lichter enz)

Geplaatst: do dec 19, 2002 17:51
door Freek
hoeveel lichter ? Bij de Husaberg zat er een paar jaar geleden 1kg verschil tussen de 600 en de 400.

Geplaatst: do dec 19, 2002 20:54
door Jo VdB
Hallo,

KTM 525 kopen !

Ik snap niet waarom nu iedereen persé een 450 moet hebben.
Dit is pure HYPE.
Een 525 is toch hetzelfde als een 450, alleen nog iets beter :D

Als je echt die 450 EXC wil, ga hem dan bij www.ktm-sommer.de in Duitsland kopen. Heb ik 2 jaar geleden ook gedaan. Nul komma nul problemen. Alleen even bij de douane langsgaan en bij de invoerder (in Waver)

Jo VdB

Geplaatst: do dec 19, 2002 22:05
door Arno
He Jo, volgens mij heeft Rudy het niet over de KTM 450EXC maar over de Yam WR450
De KTM 450 was volgens ODIE geen optie meer omdat hij uitverkocht was.

Hij moet nu dus kiezen tussen de KTM525 en de WR450

En ik heb gekozen voor de WR450, nog56 dagen wachten :cry:

Geplaatst: do dec 19, 2002 22:14
door Jo VdB
He Jo, volgens mij heeft Rudy het niet over de KTM 450EXC maar over de Yam WR450
klopt als een bus
De KTM 450 was volgens ODIE geen optie meer omdat hij uitverkocht was.
Dat staat er m.i. niet :D
Hij moet nu dus kiezen tussen de KTM525 en de WR450
nee nee, hij kan nog altijd kiezen voor die KTM450, maar zal die dan moeten gaan kopen in bv. Duitsland.
En ik heb gekozen voor de WR450, nog56 dagen wachten
Fouten maken is menselijk, ze vermijden wenselijk :toost:

Deze maand nog een vergelijkende test in de Moto Verte www.motoverte.com
Lees die maar eens na :D [/quote]

Geplaatst: do dec 19, 2002 22:20
door Rudy
Ik heb er ook neer gezet dat IK een 450 zou kopen, gewoon omdat die wat lichter is enz enz(en ik 58 kg weeg :lol: haha)

Geplaatst: do dec 19, 2002 22:38
door Arno
Jo, daar kan ik niks van maken, volgens is dat geen nederlands, maar er staat geloof ik wel ergens dat die WR beter uit de test komt als de KTM :wink: :wink: :wink:

Geplaatst: do dec 19, 2002 22:43
door Jo VdB
rudy schreef:
Ik heb er ook neer gezet dat IK een 450 zou kopen, gewoon omdat die wat lichter is enz enz(en ik 58 kg weeg
Marketing Zever 1ste klas.

Volgetankt gewogen, rijklaar, op dezelfde weegschaal :

KTM 450 EXC (of 525, maakt niet uit) : 121,5 kg
Yamaha 450 WRF : 126 kg
Honda 450 CR-E (voor Ad F.) : 115,5 kg

Ok, de KTM heeft nu een tank van 8,5 liter en Yamaha een tank van 10 liter

Ter completering

Gas Gas 450 FSE : 127,5 kg
Husaberg 400 FEe : 121 kg
Husqvarna 450 TE : 122,5 kg
TM 400 Enduro : 123,5 kg

En bij de Yamaha ligt het gewicht (volgens alle testen, ook andere tijdschriften) nogal "bovenaan" de machine --> slecht voor het zwaartepunt.

De Yamaha is natuurlijk een goede machine, maar ik blijf toch bij de KTM 525 EXC.

Jo VdB

Geplaatst: do dec 19, 2002 22:51
door Jo VdB
Arno schreef:Jo, daar kan ik niks van maken, maar er staat geloof ik wel ergens dat die WR beter uit de test komt als de KTM
Nee nee nee,

Dit is hun uitslag

1. KTM
2. Gas gas
3. Husqvarna
4. Husaberg
5 ex aequo Yamaha / Honda / TM

Als je kennis van het Frans goed is, dan "moet" je je zeker abonneren op dit tijdschrift
En ook op www.motocrampons.com (Moto Crampons)

Dit zijn absoluut de beste tijdschriften met de meest eerlijke en goed geschreven tests en tips.

Jo VdB

Geplaatst: do dec 19, 2002 22:51
door Rudy
ik zie het hij is lichter.... maar ik zou zowizo toch geen enduro kopen (geen 18 enz enz) maar heb je die extra pk's wel nodig die de 525 levert?
Zon 450 lijkt me zelf ook niet een van de traagste :D (zeker na het zien van de supercross)

Geplaatst: do dec 19, 2002 22:55
door Jo VdB
rudy schreef: maar heb je die extra pk's wel nodig die de 525 levert?
Zon 450 lijkt me zelf ook niet een van de traagste :D
Natuurlijk heb ik (en de meesten onder ons vermoed ik) die PK's niet nodig. Wat echter zeker zo belangrijk is, dat is het KOPPEL van de motor en zijn "goedmoedig" motorkarakter op lage toeren.
Zoals de Amerikanen het reeds zegden : "nothing beats cubic inches"

En dan zwijg ik nog over de brede "powerband" die je met zo'n 525 hebt.

En het is natuurlijk zeker zo plezant te weten dat je genoeg PK's hebt.

Jo VdB

Geplaatst: do dec 19, 2002 23:02
door Rudy
rudy die het met 41 pk(aan de krukas) en 26nm ofzo moet doen :roll: