Pagina 1 van 1

motor valt weg bij volgas in neutraal

Geplaatst: wo jun 01, 2005 23:24
door RHoek
Met rijden geen probleem
Gaat om yamaha yz 125 cc

Geplaatst: do jun 02, 2005 09:19
door huskie
volgas neutraal??? niet meer doen!!
Wat de oorzaak zou kunnen zijn? Heb geen idee, want ik geef nooit volgas in neutraal. Ik wil graag wat langer op mijn motor rijden dan 5 minuten.
Als je met rijden geen problemen hebt, dan is het misschien een hele slimme motor, met een soort van veiligheids idee..
Wat het zou kunnen zijn: te kort aan brandstof.. dus vlotter niet op juiste hoogte.

Geplaatst: do jun 02, 2005 10:18
door JoeBaR
als eerste : waarom zou je volgas geven in de neutraal stand?

maar oke , het zou goed kunnen dat er een toeren begrenzer o i d op zit die de ontsteking stopt bij een te hoog motortoerental , je motor draait onbelast (dus in neutraal) altijd meer toeren als dan waneer je er mee rijd

Geplaatst: do jun 02, 2005 15:02
door RHoek
Bij de strart geef je toch altijd de laatste 5 seconden vol gas en dan laat je de koppeling los?

Geplaatst: do jun 02, 2005 16:02
door huskie
ja, dat is zo :D , maar dan denk ik nu dus zeker aan een brandstof probleem. Je trekt als het ware je vlotterkamer leeg en krijgt daardoor een te arm mengsel, met het dumpen van de koppeling heeft je motor dan kracht nodig en dat heeft hij dan niet(doordat te arme mengsel).
Heb je er nooit eerder last van gehad? Misschien gevallen?
Geen vuil in de tank, waardoor die een beetje doorsijpelt....?
Vlotternaald komt niet goed vrij etc etc.
Schoonmaken die boel.

Geplaatst: do jun 02, 2005 17:31
door RHoek
heeft het misschien te maken met de bougie?
Had hiervoor een met een warmtegraad 9, maar nu een met een 8, omdat hij steeds doorsloeg. Standaard hoort er een 9 in.

Geplaatst: do jun 02, 2005 19:35
door huskie
welk type bougie is het nu? En van welk jaar is die yamaha. Want als het een digitale ontsteking heeft en je probeert het nu met een bougie zonder resistor dan gaat hij uit bij volgas.

Geplaatst: do jun 02, 2005 22:01
door RHoek
Ik zal morgen even kijken wat voor bougie erin zit

Geplaatst: do jun 02, 2005 23:31
door mxrider#28
RHoek schreef:Ik zal morgen even kijken wat voor bougie erin zit
Hittegraad 8 met dit weer? :shock:
Gooi die 9 er maar weer in, 8 gebruik ik alleen als het echt koud is.

En jou probleem zit denk ik in de afstelling van je carburateur (zeg ik het goed? :D ) met de luchtschroef kun je het wel een eind goed krijgen denk ik, had ik teminste...

Geplaatst: di jun 14, 2005 22:13
door RHoek
sorry voor de late reactie, maar ik heb er een br9eg in gedaan en nu is het goed. Hiervoor had ik een br8eg.

Crosszaken zeggen dat er wel een br8eg in kan. Kun je toch zien dat je het soms beter weet.

Geplaatst: wo jun 15, 2005 09:10
door huskie
Hoi Rhoek, blijft een vreemd verhaal. Een 8 of 9 is slechts een verschil van 30 graden of daaromtrent. En aangezien de motor bij de start nog koud is, heeft de warmtegraad geen effect. Wel als de bougie al vet zou zijn, was dat soms het geval? Maar dan gebeurt het straks met een 9 nog vlugger. Laat even weten komende weken of het goed gaat, oke?