Pagina 1 van 1

Slecht starten van RM250

Geplaatst: ma mei 02, 2005 20:52
door Mesjoggah
Mijn RM250 van 1994 heeft een startprobleem, ik moet bij koude motor minstens 20 keer trappen voor de motor loopt, heeft hij eenmaal even gelopen dan start hij in 1 of 2 keer kicken, meestal ploft hij even en slaat dan de eerste of tweede trap daarna aan.

Hoe kan ik zorgen dat de koude start beter wordt?

Geplaatst: ma mei 02, 2005 22:30
door murk
Een antwoord heb ik niet, ben zelf ook op zoek naar de oplossing want ik heb bijna hetzelfde probleem met mijn rm250 uit 83. Was net van plan om n onderwerp te openen toen ik deze zag :D
Is pas gereviseerd en wil alleen lopen als ik m aantrek, voor de rest bijna hetzelfde verhaal. Word erg moe van al dat aantrappen :lol:

Hoop dat iemand een oplossing heeft.

Geplaatst: ma mei 02, 2005 22:34
door TH
ikheb zelf een honda cr met eigelijk hetzelfde probleem.
als ik hem voordat ik hem start een paar seconden schuin hou dat de vlotter overloopt en de benzine er dus uitstroomt dan start hij in 1 a 2 keer als hij koud is.

Geplaatst: ma mei 02, 2005 22:47
door murk
Met n paar keer kicken loopt er bij mij ook benzine uit maar daar hoef ik m niet schuin voor te houden. Als hij loopt loopt hij gewoon goed. Zit n ngk 8 bougie in. Weet niet of dat er wat mee te maken heeft?

Geplaatst: di mei 03, 2005 18:19
door Mesjoggah
murk schreef:Met n paar keer kicken loopt er bij mij ook benzine uit maar daar hoef ik m niet schuin voor te houden. Als hij loopt loopt hij gewoon goed. Zit n ngk 8 bougie in. Weet niet of dat er wat mee te maken heeft?

bij jou loopt de benzine er al uit als je kickt?

Klinkt meer als een vlotter die blijft hangen!

Geplaatst: di mei 03, 2005 18:59
door murk
Ja zat ik ook al aan te denken, zal straks de carb er weer ff afslope.
Bedankt voor de suggestie 8)

Zal direkt de ontsteking nakijken, weet iemand mischien wat ik hieraan moet doormeten en mischien de waardes ongeveer?

Geplaatst: wo mei 04, 2005 12:41
door gassen
Kijk eens of je membraan niet lekt/open staat.
De plaatjes moeten zo'n beetje aanliggen of in ieder geval moeten deze plaatje de opening goed afkunnen sluiten

Geplaatst: wo mei 04, 2005 12:49
door Sjokske
gassen schreef:Kijk eens of je membraan niet lekt/open staat.
De plaatjes moeten zo'n beetje aanliggen of in ieder geval moeten deze plaatje de opening goed afkunnen sluiten
Gebeurt ook wel eens dat er een hoekje uit het membraan breekt en de inlaat dus gedeeltelijk open blijft staan. Start ie dus ook voor geen meter :!:

Geplaatst: di mei 17, 2005 21:27
door murk
Er zitten net nieuwe membraamklepjes in en ze sluiten goed dus dat kan het niet zijn. Kan het helpen als ik de luchtfilters vernieuw?

Geplaatst: wo mei 18, 2005 19:02
door Mesjoggah
murk schreef:Er zitten net nieuwe membraamklepjes in en ze sluiten goed dus dat kan het niet zijn. Kan het helpen als ik de luchtfilters vernieuw?
JA!

Geplaatst: di mei 24, 2005 07:33
door barry!
als je zuiger nou gewoon versleten is. dan kan ik me voorstellen dat je meerdere malen moet kicken voordat die start. maar als die echt versleten is, dan moet die toch ook slecht starten wanneer die warm is? of hoeft dat niet perce...

ik heb namelijk ook dat bij koude start moet ik wel meerderemalen kicken voordat die aangaat. maar wanneer die warm is vaak 2/3keer en dan is die aan...

Nog niet goed...

Geplaatst: do jul 14, 2005 18:42
door murk
Heb nu nieuwe membraamklepjes, andere cilinder geboord en gehoond, nieuwe zuiger en nieuwe luchtfilters maar hij start nog steeds erg slecht. Eerste keer starten op sleeptouw. Daarna 20x kicken. Loopt voor de rest goed. Vonk is niet echt geweldig.
Wat moet ik nu? Kan het aan de ontstekingspoelen ofzo liggen of is ie gewoon verkeerd afgesteld?

Word er eigenlijk een beetje moe van :( .................
Maarja is hobby he :D

Als iemand me hier mee kan helpen heel erg bedankt!


Owja is voor die rm250 uit 83.

Geplaatst: vr jul 15, 2005 18:35
door Rudy
Onsteekspoelen kunnen stuk zijn maar meestal hoor je dat bij motoren van voor 90.

Edit, zie net dat het dus een 83 is, dan zou het best wel eens kunnen dat de spoelen slecht zijn, zit er ook verschil in het vonken met een warmer blok?
Anders moet je ze eens nameten, probleem is alleen een referentiewaarde te krijgen. Die staat namelijk niet in onderhoudsboeken

Hoe vet smeer je eigenlijk, als je heel vet smeert is het starten ook knudde

Sommige carbs helpt het ook door de choke knop te verdraaien daar stel je oa stationair toerental mee af, als je die goed stelt als de motor koud is dan start hij daarna ook knudde

Geplaatst: vr jul 15, 2005 19:04
door murk
Ik smeer nu 1:30. verschil van vonk met warm en koud blok heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken, zal dat vanavond ff doen.
Maar een crosser hoort toch niet stationair te lopen? Of wel?
Anders kan ik nog aan een andere ontsteking komen, mischien dat ik het daar dan mee probeer.

Ik baal er echt van, buurjongen van me heeft op t bollenland gisteren een tijdelijke crossbaan aangelegd en nou kan ik niet rijden :x

RM 250 start niet

Geplaatst: vr jul 15, 2005 20:46
door xander
Motor eventjes op linker zijde leggen (of bijna) tot er wat benzine uitloopt.
Choke op, en zal wel van de eerste keer aanslaan.

Xander

Re: Slecht starten van RM250

Geplaatst: ma mar 13, 2006 18:51
door Yz250niels
Mesjoggah schreef:Mijn RM250 van 1994 heeft een startprobleem, ik moet bij koude motor minstens 20 keer trappen voor de motor loopt, heeft hij eenmaal even gelopen dan start hij in 1 of 2 keer kicken, meestal ploft hij even en slaat dan de eerste of tweede trap daarna aan.

Hoe kan ik zorgen dat de koude start beter wordt?
het helpt zeker als je het hele spul even los haalt en allus even schoon maakt.. dus de carb ontsteking enz. wat je dan nog kan doen is je ontsteking optijd zetten (kan al een heleboel schelen) en er kan verder een te grote stationeersproeier in zitten ma dat kan ik zo niet zeggen. kijk daarvoor eerst even na je bougie..(die moet koffie bruin wezen ma dat weet je vast wel)

verder veel succes

groeten niels

Re: Slecht starten van RM250

Geplaatst: ma mar 13, 2006 21:52
door stimpie
Yz250niels schreef:
Mesjoggah schreef:Mijn RM250 van 1994 heeft een startprobleem, ik moet bij koude motor minstens 20 keer trappen voor de motor loopt, heeft hij eenmaal even gelopen dan start hij in 1 of 2 keer kicken, meestal ploft hij even en slaat dan de eerste of tweede trap daarna aan.

Hoe kan ik zorgen dat de koude start beter wordt?
het helpt zeker als je het hele spul even los haalt en allus even schoon maakt.. dus de carb ontsteking enz. wat je dan nog kan doen is je ontsteking optijd zetten (kan al een heleboel schelen) en er kan verder een te grote stationeersproeier in zitten ma dat kan ik zo niet zeggen. kijk daarvoor eerst even na je bougie..(die moet koffie bruin wezen ma dat weet je vast wel)

verder veel succes

groeten niels
zou je alstbulieft die wat oudere topics late voor wat ze zijn? je hebt er nu al 3 ofzo terug naar boven gehaald

Re: Slecht starten van RM250

Geplaatst: di mar 14, 2006 10:21
door huskie
stimpie schreef:
Yz250niels schreef:
Mesjoggah schreef:Mijn RM250 van 1994 heeft een startprobleem, ........
Hoe kan ik zorgen dat de koude start beter wordt?
het helpt zeker als je het hele spul even los haalt .......................dat kan ik zo niet zeggen. kijk daarvoor eerst even na je bougie..(die moet koffie bruin wezen ma dat weet je vast wel)

verder veel succes

groeten niels
zou je alstbulieft die wat oudere topics late voor wat ze zijn? je hebt er nu al 3 ofzo terug naar boven gehaald
:lol:
ik vroeg me af of die RM250 al weer goed liep. Ik vind dat de starter van dit topic daar even over moet berichten. Hoeft Niels niet al die oude topics te heropenen. :lol:

Re: Slecht starten van RM250

Geplaatst: ma mar 27, 2006 12:47
door Mesjoggah
huskie schreef:
stimpie schreef:
Yz250niels schreef: het helpt zeker als je het hele spul even los haalt .......................dat kan ik zo niet zeggen. kijk daarvoor eerst even na je bougie..(die moet koffie bruin wezen ma dat weet je vast wel)

verder veel succes

groeten niels
zou je alstbulieft die wat oudere topics late voor wat ze zijn? je hebt er nu al 3 ofzo terug naar boven gehaald
:lol:
ik vroeg me af of die RM250 al weer goed liep. Ik vind dat de starter van dit topic daar even over moet berichten. Hoeft Niels niet al die oude topics te heropenen. :lol:
Het simpelste is vaak het effectiefst... Even schuin houden tot de benzine eruit loopt en dan start de motor in 2 รก 3 keer trappen.

Doe nu maar op slot, kan hij ook niet meer gekickt worden..