Pagina 1 van 1

Ducati kan de zon niet in het water zien schijnen.

Geplaatst: ma mei 02, 2005 20:42
door Houten Klaas
Nu Ducati achter het net vist wat betreft de overname van Aprilia, de piaggio groep heeft Aprilia nl overgenomen gaat Ducati zelf een twin viertakt ontwikkelen.Ducati gaat 2 modellen presenteren een 450 en 650.

Ducati komt in 2006 met een offroad model en een supermotard.

Bron: Kicxstart van deze maand.

Geplaatst: ma mei 02, 2005 20:56
door Jo VdB
Nu maar hopen dat dat dan geen desmodromisch gestuurd projectiel wordt... Want een endurist wil toch zelf sleutelen !!!!!

Jo VdB

Geplaatst: ma mei 02, 2005 21:07
door Houten Klaas
Nee gewone kleppen en 72 graden.

Geplaatst: ma mei 02, 2005 22:55
door Joop
Jo VdB schreef:Nu maar hopen dat dat dan geen desmodromisch gestuurd projectiel wordt... Want een endurist wil toch zelf sleutelen !!!!!
Jo VdB
Nou Jo, ik wil niet meer sleutelen, alleen nog maar rijden :D

Geplaatst: wo mei 04, 2005 20:56
door Rudy
Jo VdB schreef:Nu maar hopen dat dat dan geen desmodromisch gestuurd projectiel wordt... Want een endurist wil toch zelf sleutelen !!!!!

Jo VdB
Desmodromische klepbedienings systeem heeft pas nut bij motoren met een cilinderinhoud groter dan een 350cc per cilinder :lol: . Daarom zullen ze dit (dure) systeem wel niet gaan toepassen :wink: .

Geplaatst: do mei 05, 2005 22:03
door mmrizio
Rudy schreef:Desmodromische klepbedienings systeem heeft pas nut bij motoren met een cilinderinhoud groter dan een 350cc per cilinder :lol: . Daarom zullen ze dit (dure) systeem wel niet gaan toepassen :wink: .
Waarom gebruiken ze het dan in hun DesmoSedici MotoGP racer? Hoe kleiner de cylinder, hoe hoger de toerentallen, hoe meer voordeel toch?

Maurice

Ps. Ik vind de negatieve toon van de titel niet nodig. Wees blij dat een gerenommeerd merk als Ducati brood ziet in dit segment.

Geplaatst: za mei 07, 2005 11:47
door Rudy
mmrizio schreef:
Rudy schreef:Desmodromische klepbedienings systeem heeft pas nut bij motoren met een cilinderinhoud groter dan een 350cc per cilinder :lol: . Daarom zullen ze dit (dure) systeem wel niet gaan toepassen :wink: .
Waarom gebruiken ze het dan in hun DesmoSedici MotoGP racer? Hoe kleiner de cylinder, hoe hoger de toerentallen, hoe meer voordeel toch?

Maurice

Ps. Ik vind de negatieve toon van de titel niet nodig. Wees blij dat een gerenommeerd merk als Ducati brood ziet in dit segment.
Bij motoren met een kleinere inhoud per cilinder zijn de kleppen zo licht qua gewicht dat zweven helemaal geen probleem is..... Voordeel bljft natuurlijk wel dat het aandrijven van de kleppen minder energie kost als een systeem met klepveren :wink:

Geplaatst: zo mei 15, 2005 21:13
door TTT
Voordeel bljft natuurlijk wel dat het aandrijven van de kleppen minder energie kost als een systeem met klepveren
nee hoor, de energie nodig om de klepveer in te drukken krijg je bij het uitveren weer terug.

Geplaatst: zo mei 15, 2005 23:05
door speedphreax
TTT schreef:nee hoor, de energie nodig om de klepveer in te drukken krijg je bij het uitveren weer terug.
Wel ja... aanschouw het perpetuum mobile. Nog even en je motor loopt op klepveren :D :D