Pagina 1 van 1

KTM's antwoord op de BMW HP2

Geplaatst: za apr 30, 2005 11:27
door speedphreax
Het antwoord van KTM laat blijkbaar niet lang op zich wachten.
Afbeelding

Geplaatst: za apr 30, 2005 12:17
door JBassie
ziet er iig wat slanker uit.

Geplaatst: za apr 30, 2005 12:47
door STTEVE
Dat is toch een tekening??? Wel lichter

Geplaatst: za apr 30, 2005 14:21
door Zot
950sm plastic op een adventure.

Geplaatst: za apr 30, 2005 14:42
door speedphreax
Zot schreef:950sm plastic op een adventure.
Als je niet goed kijkt wel ja :twisted:

Geplaatst: za apr 30, 2005 21:56
door Dr_Bean
Ik zou alleen niet weten waarom ktm 2 schijven voor laat zitten:

De LC8 remt met 1 schijf en bijbehorende kleinere rempomp bijna net zo hard als met 2 schijven (alleen de capactiteit is kleiner, maar die heb je offroad niet nodig).
Dat scheelt wel 1,5 kg onafgeveerd gewicht

Geplaatst: za apr 30, 2005 23:24
door Fr@venture
Hmmm, lijkt wel op de Highlander van enkele jaren geleden (met dat Folan blok).

Geplaatst: vr mei 06, 2005 09:37
door speedphreax
Dr_Bean schreef:Ik zou alleen niet weten waarom ktm 2 schijven voor laat zitten:

De LC8 remt met 1 schijf en bijbehorende kleinere rempomp bijna net zo hard als met 2 schijven (alleen de capactiteit is kleiner, maar die heb je offroad niet nodig).
Dat scheelt wel 1,5 kg onafgeveerd gewicht
Met die snelheid en dat gewicht kun je die twee schijven best toch wel eens nodig hebben. Ik zag gisteren dat ze zelfs al bij 525's fatsoenlijke radiale klauwen en zwevende schijven gebruiken.

Geplaatst: za mei 28, 2005 16:41
door speedphreax
Het is inmiddels geen tekening meer. Hij schijnt al tegen de HP2 te zijn uitgekomen en daarbij was hij sneller. :D
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Geplaatst: zo mei 29, 2005 18:12
door aernoudt
en met maar 1 schijfrem :wink:

Geplaatst: za aug 06, 2005 14:48
door Grizzly
speedphreax schreef:Hij schijnt al tegen de HP2 te zijn uitgekomen en daarbij was hij sneller. :D
Herstel...
Helaas was hij enkele minuten langzamer tijdens het GCC in Goldbach.
2 minuten verloren door onbenulligheid, 30 sec. door tanken en bijna 3 minuten tijdens de wedstrijd. Per ronde ongeveer 10 seconden.

Geplaatst: ma aug 08, 2005 06:55
door Gast
Grizzly schreef:Herstel...
Helaas was hij enkele minuten langzamer tijdens het GCC in Goldbach.
2 minuten verloren door onbenulligheid, 30 sec. door tanken en bijna 3 minuten tijdens de wedstrijd. Per ronde ongeveer 10 seconden.
Tijdens de Erzberg Rodeo dit jaar was hij sneller overall, maar liet de HP2 de hoogste snelheid optekenen. Foto's hierboven zijn dan ook getrokken tijdens deze rodeo.

Geplaatst: ma aug 08, 2005 12:45
door adje
Ik ben benieuwd of die BMW ook sneller is dan de echte off-road/enduro motors in de Nederlandse ( zand ) enduro's/off-roadritten :lol:

Geplaatst: ma aug 08, 2005 13:42
door Erik
adje schreef:Ik beb benieuwd of die BMW ook sneller is dan de echte off-road/enduro motors in de Nederlandse ( zand ) enduro's/off-roadritten :lol:
Als de HP2 sneller is was het de berijder. Is de KTM sneller.... lag dat toch al in de lijn der verwachting. :wink:

Wat is dat toch dat mensen altijd aversie hebben tegen vernieuwing en verandering? Van dit soort ontwikkelingen hebben we vroeg of laat allemaal plezier van in onze eigen motoren. Zonder F1 extremiteiten hadden onze auto's er ook anders uitgezien....

Laten we met z'n allen genieten van het feit dat BMW en KTM dit soort motoren bouwen en veel geld steken in de wedstrijden. Weer een nieuwe impuls in de enduro en rally sport. Wie er wint is bijzaak, als er maar spektakel te zien en te horen is.

Ik heb zowel een BMW als een KTM

Geplaatst: ma aug 15, 2005 16:44
door Grizzly
Yep, helemaal mee eens. Maakt me ook geen bal uit wie er met de eerste plaats gaat strijken. De off-spin van dit soort ontwikkelingen zijn al prachtig. Hopelijk gaan de Japanse motormerken als Honda, Kawa, Suzuki en Yamaha ook aan de slag met grotere 2cyl. Enduro's. Krijg je vanzelf weer een nieuwe generatie 2 cyl. Super Motards die dan vanzelf wel weer steeds lichter gebouwd worden. :lol:
Zo staan de ontwikkelingen nooit stil. Over 5 jaar rijden misschien alle Enduro's achter met luchtvering. Dat ding schijnt ongelovelijk veel tractie te produceren.

Geplaatst: di aug 23, 2005 11:51
door hornet911
Afbeelding

Afbeelding

de afr. twin is meer een sportieve reisenduro, maar de yam, als ze daar een enduroversie van uitbrengen....LEUK!!

Geplaatst: di aug 23, 2005 12:19
door Max_Kool
BMW's antwoord op de KTM 950 Supermoto?

Afbeelding

Geplaatst: di aug 23, 2005 22:02
door Noppy
Kijk,

Op zich vond ik die twee handvaten op het voorspatbord bij een noppenbrommer als de HP wel oké; de enduro-toeschouwers kunnen dan helpen als je je weer eens vastgereden hebt in de modder.

Voor een Super Motard vind ik deze handvaten weer ietsje overdreven, tenzij je 'm als caféracer gebruikt; dan kan je naar je motor toekruipen en je zelf er mooi aan overeind heizen :P 8) :P

Take care,

Noppy