Pagina 1 van 1
overbrengingsverhouding 250 2T
Geplaatst: vr apr 08, 2005 10:38
door Gast
Met welke overbrenging rijden jullie op je ENDURO 250 2T?? Ik heb nl. vooraan een tand groter gelegd en nu kan ik de 1ste af en toe werkelijk gebruiken, maar nu voel ik wel degelijk het relatief weinige koppel......
Als ik nu een versnelling te hoog zit, dan moet hij er eerst "doorkomen" Met het tandje minder vooraan had ik dit niet......In elke versnelling op achterwiel, aan gelijk welk toerental......
Tis altijd een compomis hé.....
Geplaatst: vr apr 08, 2005 14:19
door Wortel
Dat is lastig te beantwoorden, veel hangt van de motor af: versnellingsbak verhoudingen, de vermogenskromme, de diameter van je achterwiel (17"of 18"). Maar de overbrenging die je kiest hangt ook af van het terrein waarin je rijd, diep zand/modder/blub met veel bochtenwerk en lage snelheden of lange rechte stukken met hoge snelheden..
Je moet de overbrenging gebruiken die je het lekkerste vindt rijden dus eigenlijk heb je zelf al het antwoord gegeven....
Geplaatst: vr apr 08, 2005 20:10
door Gast
Trouwens, nog een vraagje; mag ik op een 2T een benzinefilter plaatsen? (papieren) Of houdt deze de olie tegen en raakt deze verstopt??????????
Geplaatst: zo apr 10, 2005 16:18
door Gast
niemand?
Geplaatst: zo apr 10, 2005 16:36
door mxrider#28
ik zou het niet doen in ieder geval, ik ben het eigeluk ook nog nooit tegen gekomen bij een 2-takt
Geplaatst: zo apr 10, 2005 21:37
door huskie
tuurlijk wel.... heel goed zelfs. Elke 2takt buitenboord motor heeft het... en die loopt gewoon op premix. Heel veel enduro's doen het ook wel. Ik denk dat watersport winkels ze in verschillende maten verkopen... Denk er zelf ook aan.
Geplaatst: zo apr 10, 2005 21:47
door Rudy
Bromfietsen ook, geeft geen problemen.
Geplaatst: zo apr 10, 2005 22:37
door de_koen
Suzuki RMX 250 '91 14-50 in 3de wheelie opt gas, en top van 130+digi (1maal getest)
kruissnelheid van 95-100digi gaat goed
benzine filter is geen probleem.
Geplaatst: zo apr 10, 2005 23:52
door gassen
overbrenging is ook afhankelijk van of je een crossbak of een Endurobak hebt.
Met mijn crossbak rij ik met 14 - 50 , met de enduro bak rijd ik met 14-52 met beide heb ik dan een top van +/- 125 . De enduro bak heeft een lagere 5de versnelling.
Kies altijd voor zo groot mogelijk ivm slijtage.
Als ik ga crossen dan gebruik ik meestal 14-52 of 13-52 .
Dit heeft idd te maken met het soort terrein waar ik rij.
Tevens rij ik al 20jaren met een benzinefilter (automaterialenzaak) no problemo.
Geplaatst: ma apr 11, 2005 16:45
door Gast
Even voor de duidelijkheid: papieren filter kan ook geen kwaad?
Geplaatst: di apr 12, 2005 12:55
door gassen
Om dan ook maar alle onduidelijkheden te vermijden: ik gebruik dus papieren filters.
Geplaatst: di apr 12, 2005 12:57
door Gast
kan het nog duidelijker????