Pagina 1 van 1
Remhandle loshalen
Geplaatst: za apr 02, 2005 21:35
door mmrizio
De voorremhandle van m'n KTM LC4 600 (1990) zit waarschijnlijk verstopt. Probleem is vervolgens dat ik 'm niet open krijg: ik krijg de handle er niet af, waardoor ik niet bij de zuiger kan
Hij zit vast met een holle bout. De binnenkant is mooi rond, daar is lastig grip op te krijgen.
Aan de bovenkant is de bout verzonken - niet helemaal goed te zien, maar de zeskant steekt nog geen millimeter boven het oppervlakte van de handle.
Aan de onderkant steekt een stuk draad uit (ca. 3 gangen).
Hoe werkt dit systeem?
Maurice
Geplaatst: di apr 05, 2005 22:24
door mmrizio
Niemand bekend met dit systeem? Het is van een oude LC4 maar de handle/de rempomp is van Magura. Zo'n handle moet toch vervangen kunnen worden? Of moet je hier speciaal gereedschap bij hebben?
Het lijkt me zonde om zo'n rempomp weg te gooien omdat ik 'm niet open krijg
Maurice
Geplaatst: wo apr 06, 2005 09:49
door Jo VdB
Ik weet het niet, maar kan je dan die bout niet gewoon uitboren en er daarna een andere inzetten ??
Jo VdB
Geplaatst: do apr 07, 2005 12:44
door Estivie
Dat kan je toch makkelijk in een werkplaatshandboek van je motor terugvinden? Als het je eigen motor is & je wil er af en toe zelf aan sleutelen heb je die toch zowieso nodig...
Nu is dan de perfecte moment om er ééntje te kopen..
Suc6
Stijn
Geplaatst: do apr 07, 2005 22:33
door mmrizio
Estivie schreef:Dat kan je toch makkelijk in een werkplaatshandboek van je motor terugvinden? Als het je eigen motor is & je wil er af en toe zelf aan sleutelen heb je die toch zowieso nodig...
Nu is dan de perfecte moment om er ééntje te kopen..
Suc6
Stijn
Als je er eentje voor me hebt, waar het in staat, houd ik me aanbevolen. Ik heb voor de LC4 alleen nog maar 'engine manuals' gevonden, en daar staat het niet in. En voor het 1990 model heb ik nog helemaal niets gevonden
Maar uit het gebrek aan reacties merk ik dat het geen gebruikelijk ontwerp is?
Maurice
Geplaatst: vr apr 08, 2005 19:53
door Dr_Bean
Ik denk dat veel mensen je best willen helpen maar het gewoon ook niet weten. Een pre '90 LC4 is tamelijk onbekend (een 600 neem ik aan?)
Tegenwoordig hebben ze allemaal een andere constructie die wel eenvoudig uit elkaar gaat.
Handboeken zijn idd vaak alleen Engine + maintenance. Ik heb wel wat fiches op de schjif staan hier, maar daar staat deze oude constructie ook niet op... dus helaas.
Als ik het plaatje zie zou ik zeggen dat je toch gewoon een plat 6-kant ringsleuteltje moet hebben om die bout eruit te draaien.
Misschien een raar idee, maar rij gewoon effe langs een KTM (cross)dealer, en vraag of zei dat weten, c.q. het speciale gereedschap hebben? Dan helpen ze je vast wel belangenloos verder.
Geplaatst: di apr 19, 2005 22:16
door Fox-kid
Op dat dunne boutkopje moet je toch gewoon een goede ringsleutel of dop op kunnen zetten lijkt mij. Wel goed gereedschap gebruiken.
Mooi detail, die meetlat er langs!
Succes
Geplaatst: di apr 19, 2005 22:51
door madman
Sla een "tork" in het gat van de bout en daarna kun je de bout losdraaien. Wel eerst even de pomp in zijn geheel demonteren zodat je de onderkant van de bout kunt ondersteunen op b.v. de bankschroef.
Draai desnoods een extra moertje op het boutje om zodoende niet het draad te beschadigen.
Geplaatst: wo apr 20, 2005 22:47
door Guillaume
Even met een ijzer zaag of harde beitel een sleufje in de schroef maken. Goed scherpe platte schroevedraaier en losdraaien maar!
Geplaatst: do apr 21, 2005 11:38
door metalant
Die "holle bout" is misschien een dolgedraaide inbus?
Geplaatst: do apr 21, 2005 22:44
door mmrizio
't is inmiddels gefixt: de bout zit er niet in geschroefd, maar kan eruit getikt worden. Maar hij zat na 15 jaar wel vast....
Allemaal bedankt voor de tips en geestelijke bijstand!
Maurice