Pagina 1 van 1
aprilia v-mx
Geplaatst: za apr 02, 2005 20:53
door huskie
Doet deze dit jaar nu mee, ja of nee? Enne zal hij niet te zwaar zijn?
Het blijft wel een apart ding om te zien
Geplaatst: za apr 02, 2005 20:58
door Houten Klaas
Hij is zo mooi,en als je dan ook nog aprilia gek bent...tja mischien moet de ktm wel snel het veld ruimen.
Geplaatst: za apr 02, 2005 21:02
door huskie
Op de 34ste plaats staat Kovalainen met de Aprilia op "slechts" 9 seconden van de #1.
Dat ding is dus niet vooruit te branden
Sorry, Klaas, maar hier liggen ze niet wakker van bij KTM
Geplaatst: za apr 02, 2005 21:10
door Dr_Bean
mooi he!
best mooi voor erbij, naast de ktm lc8 natuurlijk
Geplaatst: za apr 02, 2005 22:01
door JBassie
dit vind ik dus echt verschrikkelijk mooi!!!!
en ja hij doet mee
Geplaatst: wo apr 06, 2005 09:56
door TTT
als ie net zo betrouwbaar is en als je er net zo'n lol op kan hebben als de RSV Mille die ik had ga ik er vandaag nog een bestellen.
Wel veel sleutelen met 2 cilinders.
Geplaatst: wo apr 06, 2005 10:55
door Houten Klaas
Toine heb jij ook een mille gehad? Ik heb 2 jaar op een 2001 mille rond getoerd.
Erg fijne motor en hele leuke club mensen die er op rond rijdt.
Geplaatst: wo apr 06, 2005 17:03
door TTT
Jazeker heb ik een Mille gehad. 1999, Eerste model, oranje/paars
Framenummer 240.
In het begin reed ik er op Zolder rondjes mee rond duc's, fireblades, r1.
Je kon er ook fijn mee "toeren". Een paar keer met schoon onderbroekje, tandenborstel en creditkaart naar zuidfrankrijk en de italiaanse alpen gereden. Gewoon in 4 dagen op en neer via vogezen, jura en zo. Gaat perfect.
Nadat ik hem in 2003 op Zolder tegen de grond reed vond ik het wel mooi geweest.
Geplaatst: do apr 07, 2005 07:12
door Noppy
Geplaatst: do apr 07, 2005 10:21
door JBassie
ik wist niet dat jij nog iets anders reed dan suzuki
Geplaatst: do apr 07, 2005 11:03
door Noppy
Rij ik ook niet, het was een 'bij wijze van', V-twin ruilen tegen V-win
Geplaatst: do apr 07, 2005 14:52
door huskie
Jongens, deze motor is slecht een PR stunt. Heeft afgelopen weekend helemaal niet gereden, dus.....
Nog even wachten dus, voor we deze "cannondale" gaan promoten.
Geplaatst: do apr 07, 2005 14:55
door stimpie
hoeveel weegt zo een aprilia eigenlijk ?
Re: aprilia v-mx
Geplaatst: do apr 07, 2005 20:25
door Jo VdB
huskie schreef:Het blijft wel een apart ding om te zien
Dan heb je ook alles gezegd m.i.
Rijd daar maar eens iets kapot in het blok... 2 zuigers, 8x kleppen, 2 distributiekettingen (of werken ze met tandwieloverbrenging? ), enz.
Een hoogtoerig ding dat veel onderhoud nodig heeft ! En er zijn er nu al velen die klagen over het vele onderhoud en hoge kosten aan de "gewone" 4-takten...
Geen spek voor mijne bek
Jo VdB
aprilia
Geplaatst: do apr 07, 2005 20:32
door Erik V
stimpie schreef:hoeveel weegt zo een aprilia eigenlijk ?
Naar het schijnt nog steeds 14 kg meer als de andere fabrieksfietsen.
Re: aprilia v-mx
Geplaatst: do apr 07, 2005 20:49
door Rudy
Jo VdB schreef:huskie schreef:Het blijft wel een apart ding om te zien
Dan heb je ook alles gezegd m.i.
Rijd daar maar eens iets kapot in het blok... 2 zuigers, 8x kleppen, 2 distributiekettingen (of werken ze met tandwieloverbrenging? ), enz.
Een hoogtoerig ding dat veel onderhoud nodig heeft ! En er zijn er nu al velen die klagen over het vele onderhoud en hoge kosten aan de "gewone" 4-takten...
Geen spek voor mijne bek
Jo VdB
Maar toch een super mooi ding, volgens mij had aprillia hem beter 150-200cc groter moeten maken en hem in een het oude rs250 frame moeten hangen. Gegarendeerd succes, denk niet dat er veel mensen zijn die een 450 2 cilinder crosser kopen. De kostprijs is veel te hoog, net als het gewicht en zitten we zowizo wel te wachten op meer vermogen?. Opzich is het voor de supermotord markt wel een leuke machine denk ik.
Geplaatst: vr apr 08, 2005 15:36
door Joop
huskie schreef:Jongens, deze motor is slecht een PR stunt. Heeft afgelopen weekend helemaal niet gereden, dus.....
Nog even wachten dus, voor we deze "cannondale" gaan promoten.
Nou Huskie, in het EK en geloof ook in het WK Supermotard reed de Aprilia twin anders al wel in de kopgroep van de 450 klasse.
Geplaatst: vr apr 08, 2005 16:25
door Rudy
Dat heeft een hele simpelere reden>> meer cilinders >>hogere zuigersnelheden mogelijk, minder detonatie etc etc etc >>>meer (top) vermogen
.
Alleen vraag ik me af wat je aan een crosser hebt met 65-70pk bij 14000 toeren
. Zoals ik al zei hebben de meeste mensen genoeg aan het vermogen van een huidige 450. Bij de supermotards kan ik het me wle voorstellen dat ze dat meer vermogen ook kwijt kunnen.
Geplaatst: vr apr 08, 2005 16:30
door huskie
Oke joop, ik zwak het ietsje af. Als SM gaat hij redelijk, maar als MX heeft hij geen bestaansrecht. Te zwaar.... misschien als ze hrm in titanium uitvoeren. Scheelt wellicht een kilootje of 10.
Geplaatst: di apr 12, 2005 20:41
door Jo VdB
De 450 enduro zal vanaf september 2005 in Frankrijk aangeboden worden voor 9.500 €. De 550 enduro voor 9.790 €.
Schandalig duur dus...
Jo VdB
Geplaatst: di apr 12, 2005 21:36
door adje
Jo VdB schreef:De 450 enduro zal vanaf september 2005 in Frankrijk aangeboden worden voor 9.500 €. De 550 enduro voor 9.790 €.
Schandalig duur dus...
Jo VdB
Het is maar goed voor je dat je niet in Nederland woont Jo , want dat zijn hier ook de gangbare prijzen voor iedere fatsoenlijke enduro.
Geplaatst: di apr 12, 2005 21:47
door Jo VdB
oei, dat is waar...
Maar doe daar dan nog BPM op... zo hard schijt mijn ezelke niet...
Jo VdB (krabt elke morgen op zijn rug, maar het geld valt er helaas nog niet vanaf...)
Geplaatst: di apr 12, 2005 21:50
door Houten Klaas
Ga er maar vanuit dat hij niet veel meer gaat kosten dan een KTM
Het gewicht baart mij wel zorgen,ze geven voor de sxv 117 kg op.Wanneer daar het verschil nog bij komt van een crosser en 1 met kenteken,wordt het wel een zwaar gewicht.
Geplaatst: di apr 12, 2005 21:55
door Jo VdB
Houten Klaas schreef:Ga er maar vanuit dat hij niet veel meer gaat kosten dan een KTM
Nee nee nee, officiële prijzen van de importeur in Frankrijk !!
Trouwens, "exotisme ", daar betaal je voor (als je zin hebt
)
Jo VdB
Geplaatst: wo apr 13, 2005 15:52
door TTT
ik denk het gewicht gevoelsmatig veel minder zal zijn.
Het blokje is veel lager gebouwd dan een 1 cilinder en is het zwaartepunt dus lager.
Ben wel benieuwd naar het onderhoudsschema.