Pagina 1 van 1

koppeling van een trialmotor

Geplaatst: zo mar 27, 2005 22:11
door huskie
Hoi allemaal,
ben met m'n koppeling bezig van de gasgas, en vond dat jullie dat ook moesten zien. Een autokoppeling op een trialmotor, het moet niet gekker worden. :shock:
Afbeelding

Geplaatst: zo mar 27, 2005 22:29
door JBassie
was je hier niet van op de hoogte dan?

Geplaatst: zo mar 27, 2005 23:23
door adje
Op de nieuwste enduro modellen van Gasgas schijnt ook een soort slipper clutch op te zitten ( of het standaard of als optie is weet ik niet )

Een slipper clutch is niet hetzelfde als een auto clutch.

Huskie , kan jij je trailmotor in de versnelling zetten zonder de koppeling in te trekken ?

Geplaatst: zo mar 27, 2005 23:37
door huskie
:lol: ik bedoelde een koppeling van een auto. eentje met diafragmaveren dus :lol:
Geen auto clutch, want daar heb ik helemaal niets aan :shock:
Een slipperclutch is toch een clutch die slipt bij gas dicht draaien. Soort van anti-hop clutch die die wegracers tegenwoordig erop hebben zitten.
Enne J Bassie, kijk en geniet. Wat een techniek he. Is weer eens wat anders dan springveertjes . :wink:
ps: Jb de eerste keer dat ik hem opmaakte(2 maanden geleden) was ik wel iets verbaast ja. Ik had wel werktekeningen gezien, maar in het echt is hij mooier.

Geplaatst: zo mar 27, 2005 23:48
door adje
huskie schreef::lol: ik bedoelde een koppeling van een auto. eentje met diafragmaveren dus :lol:
Geen auto clutch, want daar heb ik helemaal niets aan :shock:
Een slipperclutch is toch een clutch die slipt bij gas dicht draaien. Soort van anti-hop clutch die die wegracers tegenwoordig erop hebben zitten.
Enne J Bassie, kijk en geniet. Wat een techniek he. Is weer eens wat anders dan springveertjes . :wink:
ps: Jb de eerste keer dat ik hem opmaakte(2 maanden geleden) was ik wel iets verbaast ja. Ik had wel werktekeningen gezien, maar in het echt is hij mooier.
:oops: :lol:

Geplaatst: ma mar 28, 2005 02:18
door Rudy
Opzich wel apart :lol: , snap niet helemaal waarom ze op trail een diafragma veer zetten terwijl op 99% vd normale motoren normale schroef veren zitten :lol:

Geplaatst: ma mar 28, 2005 14:38
door huskie
Rare jongens die spanjaarden :lol:
Maar ze hebben het denk ik gedaan omdat die diafragmaveren slechts 10mm diepte gebruiken en schroefveren 40mm. 8)

Geplaatst: ma mar 28, 2005 14:46
door Jan :)
Een diafragma veer kost ook minder kracht om ingedrukt te houden.
Bij al dat stil staan hebben ze de koppeling ingeknepen...

Geplaatst: ma mar 28, 2005 18:31
door TTT
Een diafragma veer kost ook minder kracht om ingedrukt te houden.
Bij al dat stil staan hebben ze de koppeling ingeknepen...
Maar ze hebben het denk ik gedaan omdat die diafragmaveren slechts 10mm diepte gebruiken en schroefveren 40mm
Lijken me goede redenen... maar waarom hebben dan niet alle motoren diafragma veren ?

Geplaatst: ma mar 28, 2005 19:14
door Hein van Buuren
Door deze sleutelactie heb je wel de clubtrial in Apeldoorn vanmiddag gemist Huskie !!!
Het terrein was zaterdag flink onder handen genomen en de nonstops waren lang en moeilijk.
Je vriend uit Apeldoorn met de GasGas was er ook (kan trouwens behoorlijk goed rijden).
Volgende week zondag heb je weer een kans als de clubtrial van april verreden wordt :wink:

Geplaatst: ma mar 28, 2005 19:23
door JBassie
Hein van Buuren schreef:Door deze sleutelactie heb je wel de clubtrial in Apeldoorn vanmiddag gemist Huskie !!!
Het terrein was zaterdag flink onder handen genomen en de nonstops waren lang en moeilijk.
Je vriend uit Apeldoorn met de GasGas was er ook (kan trouwens behoorlijk goed rijden).
Volgende week zondag heb je weer een kans als de clubtrial van april verreden wordt :wink:
Hoe is ie gegaan Hein?

Geplaatst: ma mar 28, 2005 20:07
door Hein van Buuren
Ja wel lekker Jan Bas, 4e geworden.
Een keer een flinke buiteling gemaakt maar verder wel lekker gereden.
We hebben van alles gehad vanmiddag, regen, hagel en een beetje smog (van de paasvuren).
Volgende week weer een clubwedstrijd (vandaag was een inhaal wedstrijd van begin maart) en dan gaan we er weer tegenaan !!!

Geplaatst: ma mar 28, 2005 21:52
door huskie
Ja dat zei WtB ook al. Hij dacht dat ik liever naar de meubelblvd ging dan trialen :lol:
De sleutelactie was link om een dag van te voren te doen, maar ja zo ben ik. Er bleek een voering van dus een gevoerde koppelings plaat los te zijn gegaan. En die heb ik geprobeerd even te lijmen, maar kreeg daarna m'n koppeling niet meer vrij. Waarschijnlijk is de zaak aan mekaar gelijmt :oops: In iedergeval morgen snel even bellen voor 3 nieuwe platen(wel lekker weinig) en dan doet de boel het wel weer, dus volgend weekend ben ik weer van de partij. :wink:

Geplaatst: ma mar 28, 2005 22:47
door Hein van Buuren
Heeft Miltenburg of Oerlemans vast wel op voorraad.
Dan zie ik je volgende week zondag (kunnen we gelijk eens een keer kennis maken).
Ciao!