Pagina 1 van 1

Merriman

Geplaatst: zo dec 08, 2002 11:29
door Gast
Merriman verlaat zinkend huskie schip en tekent voor HONDA !!!!!!.

Geplaatst: zo dec 08, 2002 11:37
door Kees
Ik zag dit ook staan op www.jopa.nl .
Weet iemand wat die problemen van hugvarna zijn ?
Ze hebben toch juist nieuwe modellen gelanceerd ?
Is het financeel omdat de investeerders niet durven te gokken ?

Geplaatst: zo dec 08, 2002 13:43
door Rudy
ik heb het ook gezien :D , ik vraag me eigelijk af wat voor een honda hij gaat rijden (2/4-takt) ik stond er eigelijk wel van versteld omdat honda de laatste paar jaar weinig intresse heeft in de enduro volgens mij

merriman

Geplaatst: zo dec 08, 2002 14:00
door huskyfreak
Het huskyschip is niet zinkende, integendeel!!!

Misschien tekent hij wel zijn eigen ondergang, kijk maar naar Chiodi!

Chiodi wordt 3 jaar na elkaar WERELDKAMPIOEN motocross 125cc op een HUSKY Cr125, na zijn overschakeling op yamaha is het een HEEL stuk minder,

OORZAAK: Fel vermogentekort (stond in artikel in de motorgazet)

Dus: wacht nog maar even met conclusies te trekken!!!!!!!!!

Try to catch me!!!!!!!

Geplaatst: zo dec 08, 2002 20:59
door Kees
Ik trek geen conclusies,ik vraag me alleen af wat de problemen zijn.
Of je er nu fan van bent of niet maakt niet uit het zou toch zonde zijn als zo`n merk dreigd te verdwijnen.
De spoeling word dan toch weer een stuk dunner.

Geplaatst: zo dec 08, 2002 22:31
door Kees
Rudy,

Motor is geen probleem Honda ita levert alle crossers als enduro en supermotard.

www.motorcompany.it kies enter en daarna Honda


ps. moet voor jouw smullen zijn :lol:

Geplaatst: zo dec 08, 2002 23:34
door Hein van Buuren
De problemen schijnen door een financieel wanbeleid van een van de directieleden veroorzaakt te zijn.
Deze schijnt vertrokken te zijn dus zitten ze met een finaciele erfenis van redelijke omvang.
Ik denk in alle eerlijkheid niet dat Husqvarna dicht gaat (het merk bestaat al 100 jaar, wisten jullie dat??).
De nieuwe 450 viertakten schijnen vreselijk goed te gaan en er is een grote wachtlijst voor liefhebbers, ze komen wel alleen duurt het langer.
Helaas door deze malaise heeft Husqvarna in eerste instantie de lichte viertakt slag met o.a KTM misgelopen en dat is jammer, want qua techniek is Husqvarna echt wel goed (en dit is geen promotie).
Ze komen volgend jaar wel terug, met name met de viertakt.
De dikke TE 570 viertakt met electr. start komt eind eind 2003 (model 2004), ook deze zullen hun weg naar de consument wel vinden.
Het zit tegen daar in Italie maar er komt een ommezwaai, zeker weten.

Geplaatst: zo dec 08, 2002 23:49
door adje
kees,

weet jij toevallig ook wie de enduroversie van de honda crf 450 naar nederland kan halen ?
zo compleet met alles erop en eraan dat er een nederlands kenteken op gekeurd kan worden.

Geplaatst: ma dec 09, 2002 00:00
door Freek
Als ie ergens in de EU een toelating heeft, moet nederland 'm ook toelaten.

Geplaatst: ma dec 09, 2002 00:01
door Hein van Buuren
Een tijdje geleden heb ik bij Hartelman in Hengelo (GLD) een compleet nieuw exemplaar zien staan die zo vanuit de fabriek als enduro geleverd is, en hij zag er heeeeeeeeeel mooi uit.
Had ook een iets andere kleurstelling dan de crosser.
Ik dacht dat ie wel een klein € 10.000 moest kosten.
Effe bellen of ze hem nog hebben en anders kunnen bestellen voor je.

Ik weet niet of dit onder een nietszeggend antwoord valt maar ik denk dat ik je er wel mee geholpen heb dus ik neem de gok maar weer dat er commentaar zal komen

Geplaatst: ma dec 09, 2002 00:05
door Kees
Volgens mij moet je hem als hij al een kenteken heeft in een eu land als tweede hands gewoon kunnen importeren.
informeer ééns bij de rdw.

Geplaatst: ma dec 09, 2002 00:17
door adje
dat van hartelman wist ik al , maar toen ik ervoor belde moesten ze er ongeveel (r) 11000.00 !! euro voor hebben voor een bereden 2002 model.
ik ga voor een nieuwe 2003 model.

Geplaatst: ma dec 09, 2002 12:39
door Wopke
:!:
Weet waar je aan begint Ad....!
Leuke motor maar...elke 10 a 15 uren een nieuwe zuiger in de CRF450R is niet echt prettig... zeker met enduro rijdt je vaak langer dan met cross, dus die uren zijn zo voorbij.... Zeker als je vaak rijdt betekent dat je elke maand weer een nieuwe zeuiger kan gaan monteren...

Nein danke... Als ik nu weer zou moeten kiezen ging ik voor de Yamaha WR450. Maar mijn 426 voelt zich nog kiplekker, dus die houdt ik zeker volgend jaar ook nog....

Zit te denken om met ons kluppie in het paasweekend van 19 en 20 april bij den Jos te komen rijden...rijdt ie dan wel denk je of moet ie eieren schilderen...?

Groeten,

Wopke

Geplaatst: ma dec 09, 2002 15:22
door Kees
wopke,

Hoe kom jij er bij dat de zuiger in een crf450 zo kort meegaat?
Maat van mij rijd elke week wedstrijden en heeft halverwege het seizoen de cilinder gedemonteerd.
Na opmeten bleek nieuwe zuiger nog niet nodig!
Toch maar nieuwe gemonteerd,zat toch in kit en koopt toch elk seizoen weer een nieuwe.
Dus dat valt toch wel mee?

Geplaatst: ma dec 09, 2002 15:57
door Rudy
zou eigelijk niet weten waarom cr450f zuiger harder zou slijten (levert volgens mij ook weinig meer vermogen als yamaha yz426f)

Afbeelding

Geplaatst: ma dec 09, 2002 16:04
door Wopke
:!:
Kijk naar advies/specs vanaf de fabrikant...!
Het gaat niet alleen om zuiger slijtage in mm.
De "hemdjes" van die CRF450R zuiger zijn erg kort, dus de krachten komen veel anders aan. Deze korte zuiger heft veel eerder neiging tot kantelen en dus heeft het materiaal meer te verduren.
Ik heb ook bij andere motoren wl zuigers gezien die niet af waren qua slijtage in mm's, maar wel een scheur in de pistonpen-opening hadden in de holle onderzijde van de zuiger..

Rudy, je moet de zuigers van een CRF450R en een YZ426F maar eens naast elkaar leggen...

Maar ja als je ondanks het advies van Honda hier een heel jaar mee gaat rijden ipv die 15 uren, dan valt het mee.... Tot ie toch stuk loopt, dan kost het effe meer.


Wopke

Geplaatst: ma dec 09, 2002 17:56
door Gast
Wopke schreef::!:
Kijk naar advies/specs vanaf de fabrikant...!
Het gaat niet alleen om zuiger slijtage in mm.
De "hemdjes" van die CRF450R zuiger zijn erg kort, dus de krachten komen veel anders aan. Deze korte zuiger heft veel eerder neiging tot kantelen en dus heeft het materiaal meer te verduren.
Ik heb ook bij andere motoren wl zuigers gezien die niet af waren qua slijtage in mm's, maar wel een scheur in de pistonpen-opening hadden in de holle onderzijde van de zuiger..

Rudy, je moet de zuigers van een CRF450R en een YZ426F maar eens naast elkaar leggen...

Maar ja als je ondanks het advies van Honda hier een heel jaar mee gaat rijden ipv die 15 uren, dan valt het mee.... Tot ie toch stuk loopt, dan kost het effe meer.


Wopke
nooit zuiger van een crf450 in mijn hand gehad :oops: , kanteling vd word tegen gegaan door desaxatie vd zuigerpen (al zal de slijtage ondanks dat nog extreem zijn)

Geplaatst: ma dec 09, 2002 17:59
door Rudy
vorige bericht was van mij :oops:

Geplaatst: ma dec 09, 2002 23:24
door huskie
Dat viertakt rijden wordt nog een dure hobby. Gelukkig hoeft een 2takt maar eens in de 25 uur een nieuwe zuiger.
(voor kenners onder ons, bovenstaande is onjuist) :wink:

Geplaatst: di dec 10, 2002 01:23
door adje
wopke,

den jos heeft pas de cilinder van zijn crf 450 afgehaald om de zuiger te controleren en daar was maar 1 honderste mm vanaf gesleten , en dat na een jaar rijden ( en niet zo langzaam ook , zoals je wellicht weet )
je hebt dat zeker in het handboek gelezen ?
als je dat moet geloven dan worden ze wel heel snel rijker bij alle motormerken !

Geplaatst: ma dec 16, 2002 14:15
door Robje
De cr450f heeft in Italie een type goedkeuring. Het is mogelijk om in Duitsland een kenteken aan te vragen en daarna via de RDW in Nederland op de weg te krijgen. De motor moet dus wel daadwerkelijk in Duitsland zijn voor een keuring.