Pagina 1 van 1
Stillere uitlaat rmx250
Geplaatst: wo mar 02, 2005 19:27
door u4eake
Hoi, ik heb een 2e hands suzuki RMX250 met naar ik vermoed standaard uitlaat. Dit is een open uitlaat (geperforeerde buis met glaswol rond).
Vermits ik nogal veel in veldwegen enzo rijdt vind ik toch dat hij nogal veel lawaai maakt. Bestaan er stillere uitlaten voor mijn 2 taktje zonder dat ik al te veel pk's verlies (enkele mag wel) en zonder dat ik al te diep in de geldbeugel moet tasten ?
Zijn er db killers of iets dergelijks voor 2 takten ?
Dank voor alle tips !!
Geplaatst: wo mar 02, 2005 23:44
door Gast
zal wel een gewone open pijp zijn, maar probeer eerst eens nieuwe dempwol, als je oude dempwol is verbrand, er uit is gevlogen of onder de oliedrap zit scheelt dat al enorm veel.
Geplaatst: do mar 03, 2005 12:43
door u4eake
Nja, nieuwe dempwol heb ik al wel geprobeerd
Da scheelde idd al wel, maar 'k zou 't toch nog graag wa stiller hebben als da redelijk makkelijk kan. Ik denk dan bvb aan een soort db killer da ze hebben voor 4 takten. (geperforeerd kegelvormig geplooid plaatje da ze achter in de uitlaat steken, op 't crossparkoers van Hélécine gebruiken ze dat bvb)
Ik heb ook den indruk dat 't geluid vooral vanaan de uitlaatpoort van de cilinder komt + em spuwt daar ook een weinig olie.
Geplaatst: vr mar 04, 2005 10:50
door huskie
je kunt zelf wel een soort van db killer maken, en dan met een schroef in je achter pijp vastmaken, zodat het makkelijk te verwijderen is. Dat scheelt natuurlijk pk's in het normale geval maar misschien bij jouw niet. Gewoon proberen.
Geplaatst: vr mar 04, 2005 13:25
door honda cr80
een groot deel van het geluid komt gewoon van de uitlaat zelf, dat komt omdat die aardig dun zijn, dus de herrie komt van het expansie deel zelf. ik geloof niet dat daar een echte oplossing voor is.
Geplaatst: vr mar 04, 2005 16:18
door Joop
honda cr80 schreef:een groot deel van het geluid komt gewoon van de uitlaat zelf, dat komt omdat die aardig dun zijn, dus de herrie komt van het expansie deel zelf. ik geloof niet dat daar een echte oplossing voor is.
Bij de motocross speciaalzaak waren er altijd schalen te koop die men om het expansie gedeelte heen kan klemmen, waardoor het geluid sterk afneemt.
Geplaatst: vr mar 04, 2005 17:27
door Gery400
een kameraad van mij had hetzelfde probleem met zijn RMX om BMB's te rijden
de expansiepijpen (geen werkwoord...) op cross motoren zijn enkelwandig, terwijl die op endurofietsen dubbelwandig zijn
hij sneed een binnenband aan stukken en draaide die rond de expansiepijp
esthetisch was het niet, maar het werkte prima
Gery
Geplaatst: vr mar 04, 2005 18:29
door stimpie
dat heb ik ook al meer gehoort om een binnen ban om de uitlaat bocht te doen
Geplaatst: za mar 05, 2005 01:06
door Gast
Je kunt idd met een binnenband werken, heb ik ook nog me gereden op mijn honda 250 van '82 , scheelt een paar dB's.
Maar beter is om een dubbelwandige uitlaat te maken.
De meeste Japanners hebben zo'n mooie naad op de uitlaat.daar kun je precies een helft van een andere uitlaat tegen aan lassen.
Je hebt ook maar 1 helft nodig, alleen voor de buitenkant.
Ik kan het weten, ik heb 't nl. live meegemaakt.
Je hebt alleen een andere uitlaat erbij nodig, mag ook van een ander merk zijn, als de diameter en lengte maar ongeveer kloppen.
Met een hamer en plaatschaar kun je heel veel aanpassen.
En het mooie ervan is, als je het goed doet, is het nog mooi en stevig ook.
Je kunt de uitlaat gemakkelijker van een kleurtje voorzien.
De uitlaat blijft koeler.
Geplaatst: ma mar 07, 2005 11:49
door u4eake
Bedankt mannen, de herrie lijkt idd van het expansiestuk te komen. 'K zal eerst es voorlopig proberen met een stuk band te klooien en als dat helpt uitkijken voor schalen oid om derrond te doen.