Ik geef je bij optimale kondities de natuurlijke slijtage van lagers aan. Ik geef geen jaren op, want het betreft hier natuurlijk bedrijfsuren. Als jij maar 2 uur per week rijdt, dat is 80 uur per jaar, dan zal het wat langer duren ect bla bla bla. Rij jij hard, zacht etc. Heeft er allemaal mee te maken. Maar als alles natuurlijk verloopt gaan als eerste de bigend lagers eraan, keerringen op diverse plaatsen, krukaslagers, lagers van de tussenas en uitgaandeas lagers, hier en daar een kooilagertje, etc
Mochten er lagers bij zijn die wat te krap of wat verkeert gemonteerd zitten, dan wordt het allemaal vanaf morgen
Anders kan het jaren duren
Dus een lekker vaag antwoord, sorry.....
Er zijn te veel variabelen in het spel betrokken.
Maar om positief af te sluiten.
Bij het vervangen na 2 jaar of zo, van je zuiger, voel je het bigend. Dit doe je gewoon elke keer dat je je zuiger vervangt. Twijfel je, vervang je bigend dan en met het openmaken van het carter kun je alle lagers controleren. En dus eventueel vervangen.