Pagina 1 van 1

verschil tussen YZF en WR

Geplaatst: do feb 17, 2005 20:37
door xr250_1988
Op o.a. Marktplaats, bij JTX-Racing en bij Gebben Motoren wordt een Yamaha YZF aangeboden omgebouwd naar een WR? Wat is precies het verschil?

Geplaatst: do feb 17, 2005 21:46
door stimpie
een yzf is de cross versie
en de wrf is de enduro versie
dus de wrf heeft papieren en de yzf niet

Geplaatst: do feb 17, 2005 21:55
door xr250_1988
stimpie schreef:een yzf is de cross versie
en de wrf is de enduro versie
dus de wrf heeft papieren en de yzf niet
Is het ook zo dat de YZF 2-takt en de WR 4-takt is?

Geplaatst: do feb 17, 2005 21:59
door kiwi
nee zijn alletwee 4takt

Geplaatst: do feb 17, 2005 22:05
door stimpie
idd alle 2 4 takt
maar een wr kna ook 2 takt zijn maar dan zit je al bij ouder modellen

Geplaatst: do feb 17, 2005 22:07
door Hansie
Een YZF kan ook wel met kenteken uitgevoerd zijn. Vaak heeft een crosser een andere "bak" als een enduro.

Geplaatst: do feb 17, 2005 22:16
door Ger
Kijk een op:
http://www.motorcycle-usa.com/Article_P ... =68&Page=1

Leuke praktijktest om vooral het verschil in karakter te ontdekken.

Ps ik heb zelf een YZ400F met lampjes en een kenteken (maatje van me ook) en ze bevallen goed. Ik denk wel dat op het korte werk, zoals bv in Bilstain, een WR wat makkelijker te rijden is.

Geplaatst: do feb 17, 2005 22:19
door stimpie
en yz heeft ook een ander versnellings bak

Geplaatst: do feb 17, 2005 22:34
door mxrider#28
xr250_1988 schreef:
stimpie schreef:een yzf is de cross versie
en de wrf is de enduro versie
dus de wrf heeft papieren en de yzf niet
Is het ook zo dat de YZF 2-takt en de WR 4-takt is?
F staat voor Four stroke, dus viertakt :wink:

Geplaatst: do feb 17, 2005 22:47
door xr250_1988
mxrider#28 schreef:
xr250_1988 schreef:
stimpie schreef:een yzf is de cross versie
en de wrf is de enduro versie
dus de wrf heeft papieren en de yzf niet
Is het ook zo dat de YZF 2-takt en de WR 4-takt is?
F staat voor Four stroke, dus viertakt :wink:
Hoe kan ik bij een KTM dan het verschil zien (aan het typenummer) of het een 2-takt of een 4-takt is. Bijv. het verschil tussen EXE en EXC.

Geplaatst: do feb 17, 2005 23:00
door stimpie
250 EXC racing = 4 takt
400 EXC racing = 4 takt
250 EXC = 2 takt
dus bij de 4takten staat er racign bij volgens de KTM site

Geplaatst: do feb 17, 2005 23:13
door erwindob
YZF heeft een van de nokkenassen anders staan dan de WRF, vanaf 2004 of 2005 is het een andere nokkenas.
De "oudere" WRFen kun je dus de nokkenas zo op YZF timing zetten, de nieuwste niet. (en andersom...)

Standaard uitlaat is natuurlijk anders.

Een YZF omgebouwd heeft natuurlijk ook papieren en verlichting.

Rwin

Geplaatst: za feb 19, 2005 17:05
door Fox-kid
WR staat voor wide range. Het verschil zit hem inderdaad in de versnellingsbak. De eindoverbrenging is anders. Nieuwe yzf's hebben een 4 bak, terwijl de WR nog een 5 bak heeft. ook de kleptiming is iets anders om een soepeler rijgedrag op de weg te realiseren.

Geplaatst: zo feb 20, 2005 21:14
door nupke
Ger schreef:Kijk een op:
http://www.motorcycle-usa.com/Article_P ... =68&Page=1

Leuke praktijktest om vooral het verschil in karakter te ontdekken.

Ps ik heb zelf een YZ400F met lampjes en een kenteken (maatje van me ook) en ze bevallen goed. Ik denk wel dat op het korte werk, zoals bv in Bilstain, een WR wat makkelijker te rijden is.
Bedankt Ger! ik heb de duotest gelezen. Zoals verwacht heeft de WR meer trailachtige capaciteiten en de Y meer racecapaciteiten. De testrijders vinden dat de WR genoeg "bruikbare" power heeft en een jump niet geschuwd hoeft te worden. Eindconclusie v/d test; de WR is de betere all rounder de Y is de betere racer! we wisten dit natuurlijk allemaal al maar het is leuk om 't weer bevestigd te zien.