Pagina 1 van 1

YZ250F '04 Oliereservoir afgesloten?

Geplaatst: ma feb 14, 2005 00:05
door Bjorn
Sinds kort ben ik in het bezit van een (2e handse) YZ250F uit 2004. nu wilde ik vandaag het oliepijl controleren. 800ml later was mijn reservior op pijl!!!! (bijgevuld via gat van pijlstok) Dit was zeer verrassend zeker omdat ik de motor bij een dealer gekocht heb.

Hierna ben ik eens wat beter gaan kijken en bleek dat het reservoir afgesloten is. Olieleidingen van reservoir naar het blok ontbreken. Daar waar de leidingen op het blok aangesloten dienen te worden is nu afgedopt.

Weet iemand waarom dit gedaan wordt en of het juist beter of slechter is voor de motor? En hoeveel olie moet er nu in het blok als ik olie wissel?

Alvast bedankt voor de info.

Mvg,
Björn

Geplaatst: ma feb 14, 2005 00:12
door adje
Ik denk dat je dat het beste aan je dealer kunt vragen want die weet waar en van wie de motor af komt.

Geplaatst: di feb 15, 2005 18:21
door Bjorn
Oke ik heb inmiddels enige navraag gedaan en daaruit blijkt (voor degene die het willen weten:

De rede om het reservior af te sluiten is enkel gewichtsbesparing. De meningen hierover zijn verdeeld meer olie in het carter schijnt wel goed te zijn maar door afsluiten van het reservoir wordt de olie wel warmer en dit schijnt minder goed te zijn. Is mij verteld.

Iemand nog een andere mening of theorie/ervaring?

Geplaatst: di feb 15, 2005 18:30
door Gast
olie is een noodzakelijke koeling voor een motorblok,
dus zou het reservoir gewoon aansluiten,
zit er niet voor niets op en verlengd de levensduur.....!

Geplaatst: di feb 15, 2005 21:36
door Jo VdB
Is er dan van een dry-sump systeem een wet-sump gemaakt ?

Want als dat zo is, dan is er eigenlijk gewoon "gespaard" op enkele honderden grammen gewicht.

En dan ben je praktisch verplicht om telkens olie te verversen !!!

Ik zou dan deze machine niet gekocht hebben...

Jo VdB