Vandaag lipe ik over de crossbaan hier in Arnhem en hij was niet geschoven, dus veel knippen en diepe sporen. Nu vroeg ik mij af wat een goede manier is om door een bocht te gaan die hoog ligt, zeg maar een schuine wand (waar je normaal heel hard doorheen kan), met bulten erin.
Ik had eigelijk even een foto moeten maken maar ik denk wel dat het duidelijk is.
Zelf probeer ik beetje achterop te zitten en de motor te klemmen. Maar moet je je gas open houden of niet?
Schuine wand met knippen!
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
zo iets? (al is die hier in een best nette conditie).
Wat mij altijd opvalt is de snelheid waarmee de snelle lui er overheen gaan, volgens moet je gewoon gashouden (misschien niet helemaal volgas ).
Wat ik zaterdag lastiger vond waren die zieke sporen voor die grote sprong achterop de baan , al ben ik er wel achter dat je ook door dat soort sporen veel beter doorheen kom als je redelijk hard gaat.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
idd zo iets. Maar dit is nog te doen.
en als je zorgt dat je er hard op af komt, maar in die wand zelf geen gas geeft, is dat ook goed.....
en als je zorgt dat je er hard op af komt, maar in die wand zelf geen gas geeft, is dat ook goed.....
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: di mar 23, 2004 17:52
- Locatie: Lichtenvoorde GLD (achterhoek)
je bennen goed klemmen net iets meer gas geven dan dat je denkt nodig te hebben (voorkant moet uit de vering blijven) en goed verweg kijken waar je naar toe wil, niet het gas dicht gooien wanneer hij opeens een ander spoor pakt (je geeft automatisch al iets minder gas)
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Ik zou wachten tot de baan weer geschoven is
hebben we soms ook voor op het circuit,
wat ik 'probeer' en soms ook wel goed gaat is dus rechtstaand naar de bocht toe,hard genoeg,eventueel iets gas bijgeven,de bocht ingaan(nog altijd rechtstaand) en eventueel aan u stuur trekken zodat het voorwiel van de grond komt voor de volgende 'bult'
wat ik 'probeer' en soms ook wel goed gaat is dus rechtstaand naar de bocht toe,hard genoeg,eventueel iets gas bijgeven,de bocht ingaan(nog altijd rechtstaand) en eventueel aan u stuur trekken zodat het voorwiel van de grond komt voor de volgende 'bult'