Pagina 1 van 1

cr250 carburateur afstellen

Geplaatst: zo feb 06, 2005 20:48
door Gast
Kan het dat er maar 2 vijzen zijn?eentje van de hoofdsproeier en eentje van de luchttoevoer?
Weet iemand een goeie standaardsafstelling?
mengsel staat veeel te rijk.
Is een keihin,bouwjaar '90 ofzo,met trommelrem achter.

Geplaatst: zo feb 06, 2005 21:59
door adje
Een CR250 met trommelrem achter is ouder dan 1987 toen Honda voor het eerst met schijfrem achter kwam.

Geplaatst: zo feb 06, 2005 22:44
door JBassie
30 stationair, 380 hoofdsproeier.
Weet niet precies waar het voor staat maar dit betreft mijn honda 250 03'

Geplaatst: ma feb 07, 2005 00:35
door Gast
JBassie schreef:30 stationair, 380 hoofdsproeier.
Weet niet precies waar het voor staat maar dit betreft mijn honda 250 03'
de sproeiers zullen wel nog goed zijn,maar hoeveel slagen moeten ze allemaal open staan?

Geplaatst: ma feb 07, 2005 13:17
door the rednas
k denk dat je met de hoofdsproeier origineel tussen de 160 en 175 moet zitten(Keihin) die 380 wie JBassie zegt zal wel voor een mikuni zijn.
en met de luchtschroef kan je hem niet zo gek veel mee stellen hoor, als hij echt veel te rijk staat moet je eerst een sproeier in de goede richting hebben en de gasnaald goed hebben staan en dan pas een beetje fijn stellen met de luchtschroef.

en ik neem aan dat je al naar je luchtfilter gekeken hebt of deze niet te vies is of te vet dat zorgt namelijk ook voor minder lucht, oftewel rijkere afstelling.

Geplaatst: do feb 10, 2005 00:08
door Fr@venture
De juiste afstelling kun je natuurlijk altijd krijgen van een cross shop.
Bij zo'n oude motor is het altijd verstandig het gehele inwendige van de carburateur te inspecteren en eventueel te vervangen. Ikzelf vervang altijd alles als ik twijfel.

In mijn oude aantekeningen vind ik de volgende afstel gegevens.

CROSS
Stationair: 58
Hoofdsproeier: 175
Gasnaald: 1367R 2e van boven
Luchtschroef: 1.5 tot 2 slagen open

ENDURO
Stationair: 55
Hoofdsproeier: 185
Gasnaald: 1369L midden
Luchtschroef: 1.5 tot 2 slagen open

Succes en groeten,

Fr@venture

Geplaatst: za feb 12, 2005 13:15
door Gast
hartelijk dank, ik zal mij dadelijk gaan registreren.

Geplaatst: za feb 12, 2005 13:32
door henkzelf
Fr@venture schreef:De juiste afstelling kun je natuurlijk altijd krijgen van een cross shop.
Bij zo'n oude motor is het altijd verstandig het gehele inwendige van de carburateur te inspecteren en eventueel te vervangen. Ikzelf vervang altijd alles als ik twijfel.

In mijn oude aantekeningen vind ik de volgende afstel gegevens.

CROSS
Stationair: 58
Hoofdsproeier: 175
Gasnaald: 1367R 2e van boven
Luchtschroef: 1.5 tot 2 slagen open

ENDURO
Stationair: 55
Hoofdsproeier: 185
Gasnaald: 1369L midden
Luchtschroef: 1.5 tot 2 slagen open

Succes en groeten,

Fr@venture
Ik had destijds 165 hoofdsproeier op een oude CR met schijfrem; toen had de bougie pas een mooie kleur. Ik reed vooral enduro en het kostte teveel bougies met de originele 185. Die waren zwart ipv beige/wit.
Bij crossen zou ik juist iets groter zetten; meer volgas; atthans minder deellast rijden (ja, ja ik weet het de hoofdsproeier regelt vooral het volgasdeel, maar mij beviel het toch.) In enduro zit ook wel volgas rijden maar ook veel "tokkelen", in cross niet.

Geplaatst: zo feb 13, 2005 13:09
door crossboss
Beige/wit is ook niet echt de goede kleur voor een bougie! Eerder koffie bruin!