Pagina 1 van 1

Tips voor het maken van wheelies...

Geplaatst: wo jan 26, 2005 23:03
door Noppy

Geplaatst: vr jan 28, 2005 21:41
door Noppy
Hoe maak je een wheelie in zijn 5e versnelling op een LC4?

http://www.wheelen.de/start.html

Geplaatst: vr jan 28, 2005 22:03
door barry!!
zonder wat gelezen te hebben en geen ervaring:

gas los. vol gas er weer op, flinke ruk aan het stuur. naar achteren leunen. totdat je balans punt vind. en zo blijven rijden.

Geplaatst: ma jan 31, 2005 14:39
door adrenaline seeker
ipv van je gas los te laten en dan weer vol gas te geven kun je niet even je gas lossen je voorrem een klein tikje geven en dan terug gas geven
tis wel ongeveer hetzelfde maar mischien iets gemakkelijker bij een hoge snelheid

Geplaatst: ma jan 31, 2005 18:27
door KeTenMaar
Zelf ben ik druk aan het oefenen en dan nog vanuit zijn 2de versnelling, de wheely blijft doordat ik gas geef, maar zodra het gas "op" is val ik terug.
Dat kantel punt durf ik maar niet te bereiken, heeft iemand een pilletje hiervoor? :shock:

Geplaatst: ma jan 31, 2005 19:05
door Noppy
Je voet op de achterrem en eerst eens proberen op een ATB aan te voelen hoe het voelt om over het kantelpunt heen te gaan?

Ik zeg maar wat...

Noppy

Geplaatst: ma jan 31, 2005 20:23
door jofa
Is niet met elkaar te vergelijken vind ik want met de motor lukt het me best aardig (zo'n 100 tot 150 mtr. is goed te doen) maar met een ATB kom ik niet verder dan 2 mtr. gewoon omdat de balans/gewicht heel anders verdeeld is ofzo... Maarja er zullen vast mensen zijn die het daar niet mee eens zijn.

Geplaatst: ma jan 31, 2005 20:31
door Noppy
Ha Jofa,

Goed lezen hoor: ik schreef iets als probeer maar eens op een ATB over het kantelpunt heen te gaan; dan weet je hoe dat voelt. Da's altijd beter dan een motorfiets in de soep rijden :lol:

Geplaatst: ma jan 31, 2005 22:30
door huskie
trial motor kopen :wink:

Geplaatst: ma okt 02, 2006 11:54
door KtmRider
het gaat inderdaad om t dood punt te vinde..maar zoals sommige zegge ruk aan t stuur en vol gas geven :shock: dan moet je wel een motor hebben met weinig vermogen want als ik dat doe lig ik dus meteen op me rug.. gewoon eerst rustig rijden bijv in de 3 snelle reactie aan t gas geven en weer een beetje terug draaien..wanneer je merkt dat t voor wiel naar beneden wilt weer een klein stootje gas erbij geven..op deze manier kan je straten af op t achterwiel!! 8) :lol: :lol:

en lang leven de achter rem! :P

Geplaatst: ma okt 02, 2006 19:01
door flip-poz
KeTenMaar schreef:Zelf ben ik druk aan het oefenen en dan nog vanuit zijn 2de versnelling, de wheely blijft doordat ik gas geef, maar zodra het gas "op" is val ik terug.
Dat kantel punt durf ik maar niet te bereiken, heeft iemand een pilletje hiervoor? :shock:
Ik zat met hetzelfde probleem in het begin. Het is opgelost door met een maat te gaan rijden, die km's op zijn achterwiel kan rijden. Je vertrekt samen naast elkaar, op de moment dat jij op je achterwiel gaat, komt hij naast je hangen, maar veel dichter tegen het kantelpunt. Je hebt zelf het gevoel dat je direct gaat overslaan, maar je zit nog niet eens in de buurt, en dat zie je door te kijken naar je buurman. zolang je stuur niet boven hetzijne uitkomt is er geen prb, maar wel zachtjes gas geven, en niet prb in stoten, maar zo constant mogelijk gas te geven.

Dat van die achterrem... Ik vraag me af bij wie de achtrem zo hangt dat ie, zonder zijn voet op te heffen, zo kan remmen. Als ik dat wil verkrijgen, moet ik de boel verlassen, of volledig vanachter op mijn zadel zitten. Anders zitten mijn tenen onder de rem ipv erboven. Dus wil je je voet erboven houden, dan zul je een been moeten laten zweven...

Een viertakt heeft genoeg motorrem, om hem op die manier, als je eens iets verder ben geweest, je voorwiel toch terug te doen zakken(naar voor
:lol: )

nog een filmke van mijn maten, een jaar of 2 geleden...

http://www.primermovie.com/trailer.html

Mvg

Flip

Geplaatst: di okt 03, 2006 00:51
door KtmRider
flip-poz schreef:
KeTenMaar schreef:Zelf ben ik druk aan het oefenen en dan nog vanuit zijn 2de versnelling, de wheely blijft doordat ik gas geef, maar zodra het gas "op" is val ik terug.
Dat kantel punt durf ik maar niet te bereiken, heeft iemand een pilletje hiervoor? :shock:
Ik zat met hetzelfde probleem in het begin. Het is opgelost door met een maat te gaan rijden, die km's op zijn achterwiel kan rijden. Je vertrekt samen naast elkaar, op de moment dat jij op je achterwiel gaat, komt hij naast je hangen, maar veel dichter tegen het kantelpunt. Je hebt zelf het gevoel dat je direct gaat overslaan, maar je zit nog niet eens in de buurt, en dat zie je door te kijken naar je buurman. zolang je stuur niet boven hetzijne uitkomt is er geen prb, maar wel zachtjes gas geven, en niet prb in stoten, maar zo constant mogelijk gas te geven.

Dat van die achterrem... Ik vraag me af bij wie de achtrem zo hangt dat ie, zonder zijn voet op te heffen, zo kan remmen. Als ik dat wil verkrijgen, moet ik de boel verlassen, of volledig vanachter op mijn zadel zitten. Anders zitten mijn tenen onder de rem ipv erboven. Dus wil je je voet erboven houden, dan zul je een been moeten laten zweven...

Een viertakt heeft genoeg motorrem, om hem op die manier, als je eens iets verder ben geweest, je voorwiel toch terug te doen zakken(naar voor
:lol: )

nog een filmke van mijn maten, een jaar of 2 geleden...

http://www.primermovie.com/trailer.html

Mvg

Flip
ik weet niet hoe jij je rempendaaltje hebt zitten maar bij "normale" motoren kan je toch altijd je voet op t pendaaltje houden :wink:

Geplaatst: di okt 03, 2006 13:53
door melkboer marco
ktmrider
ik weet niet hoe jij je rempendaaltje hebt zitten maar bij "normale" motoren kan je toch altijd je voet op t pendaaltje houden

ik heb het rempedaal ook zo staan dat als ik sta
er zo op kan drukken en als ik zit
moet ik mijn voet opbeuren!!
dus ik snap de vraag WEL.

groet'n Marco

Geplaatst: di okt 03, 2006 15:19
door flip-poz
al mijn vrienden die sm rijden hebben hetzelfde prb. We horen altijd zeggen " hou je voet boven de rem tijdens een wheelie" maar in de praktijk ken ik niemand die dat toepast, en de meeste van mijn maten kunnen nochtans wel een deftig stukske wheelies trekken.

Ik heb op supermotard.be dit probleem ook eens gepost, en uit de reacties kon ik opmaken dat wij niet de enige waren waarbij hun voet in rust NIET boven hun rem hing. Een paar anciens raden me aan, om het rempedaaltje te verlassen, want je kan het immers niet dieper instellen. Persoonlijk zie ik dat niet zitten, en blijf gewoon zo rijden. Been opheffen om te remmen dus...

Geplaatst: di okt 03, 2006 16:59
door melkboer marco
wat is dat eigenlijk voor'n onzin om wheelie's te maken?? :roll:
(vindt het zelf ook leuk hoor) :angel:
maar het gaat er niets sneller van!!!
wel als je voorwiel maar een stukje +/- 20/30 cm van de grond
af is, en het gas open kan blijven en dus alle druk op het achterwiel komt!!
dus gewoon op twee wielen blijven rijden. :P :P

groet'n en blijven oeffenen!! :mrgreen: :mrgreen:
Marco

Geplaatst: di okt 03, 2006 17:18
door Honda limburg
ik durfde eerst ook niet over mijn kantelpunt te gaan maar heb veel geoefend op de bmx :P en nu weet ik een beetje hoe het voelt
muschien is dat een goede tip :)
voor de jonge rijders iedergeval denk ik, ik denk niet dat oudere crossers op een klein fietsje gaan fietse :lol:

Geplaatst: di okt 03, 2006 21:20
door Jo VdB
melkboer marco schreef:wat is dat eigenlijk voor'n onzin om wheelie's te maken?? :roll:
Als je niet op je achterwiel kan rijden, kan je NOOIT goed off-road rijden.
DAT is de harde maar eerlijke waarheid !

Want hoe rij je anders door bv een diepe plas, hoe "spring" je over een sloot, hoe rij je van een afgrond(je) af, hoe rij je over een op de grond liggende hindernis zoals een boom, hoe ....

Akkoord, je moet geen 100 m kunnen wheeliën, maar nodig is het wel.

Jo VdB