Pagina 1 van 1

Wie gaat er 15 Januari naar Enter ???

Geplaatst: wo jan 05, 2005 18:05
door exc 380
Ik ga wel maar doe niet mee. Heb de laaste tijd niet getraind ivm de feestdagen. Ik ga wel kijken was vorig jaar ook heel mooi met name bij de eerste proef waar het zo nat was. :roll: :roll: .

Geplaatst: wo jan 05, 2005 22:47
door erwindob
Yep, ik ben d'r bij.

Rijden is ook trainen :)

Rwin

Geplaatst: wo jan 05, 2005 23:19
door Houten Klaas
Ik zou het wel willen,maar weet niet of ik al genoeg ervaring en rijtechniek heb. Ga eerst maar eens kijken.

Enter 2005

Geplaatst: do jan 06, 2005 18:49
door JE
Een klein beetje info bij Enduro.nl.

http://www.enduro.nl/book/guestbook.html

JE

Geplaatst: vr jan 14, 2005 01:49
door Tutu
Yep,...ik kom met Houten Klaas mee. Eens kijken bij een voor mij nieuwe tak van motorsport :)

Geplaatst: vr jan 14, 2005 17:31
door erwindob
weet iemand waar de start is, of is deze duidelijk aangegeven als je Enter inrijdt / naar Enter toerijdt?

Geplaatst: vr jan 14, 2005 18:15
door henkzelf
Er staan pijlen naar start/finish. Dorp in en rechtsaf het industrieterrein op; zo ver mogelijk doorrijden en verder lopen naar het clubhuis: Start bij het clubhuis, Krompatte 4, 7468 AS Enter; om 08.30 uur
Het programmaboekje geeft aan waar de proeven te vinden zijn.

Geplaatst: vr jan 14, 2005 20:12
door huskie
Wordt een lekkere droge enduro. :)

Geplaatst: vr jan 14, 2005 21:09
door erwindob
henkzelf schreef:Er staan pijlen naar start/finish. Dorp in en rechtsaf het industrieterrein op; zo ver mogelijk doorrijden en verder lopen naar het clubhuis: Start bij het clubhuis, Krompatte 4, 7468 AS Enter; om 08.30 uur
Het programmaboekje geeft aan waar de proeven te vinden zijn.
Dankjewel.

Ik ga m'n best doen daar.

Geplaatst: za jan 15, 2005 16:08
door exc 380
Het was geen goede start van het jaar voor de EMC. De tijden waren namelijk veel en veel te kort op het stuk van de start naar de TC1.
Zelfs de inters kwamen nog tijd te kort. Hierdoor is ook besloten dat de rijders bij de doorkomst op start / finisch een nieuwe startijd kregen. Ook is er een stuk route uit het parcours gehaald.
Voor de rest was het volgens mij goed te doen alleen wel een beetje glad op sommige plaatsen. Geen modderpoelen zoals vorig jaar wel jammer voor de toeschouwers maar voor de rijders wel leuker.
Meer nieuws kan ik jullie ook niet vertellen en nu is het wachten op de uitslagen. :roll: :roll:

Geplaatst: za jan 15, 2005 19:40
door Gast
Uitslagen staanop de site van de knmv
Klasse A tragter
Klasse B Van Rees
Klasse c E Davids. :roll: :roll:

Geplaatst: za jan 15, 2005 23:31
door erwindob
dus ik hoef me niet helemaal rot te schamen met m'n 25 minuten te laat.. :oops:
26 837 Erwin Dobbelaar 1:13:33,11 0:09 06:28,50 05:14,60 09:20,64 06:45,82 05:04,42 09:24,30 07:14,10 05:06,69 09:54,04

't was wel weer erg lekker. En inderdaad een prachtige dag. De weg was, zeker 's ochtends, wel eng glad.

Rwin

Geplaatst: zo jan 16, 2005 02:30
door defd90
Hoi Rwin,

Wat is het gebeuren in Enter ?Heb het helaas moeten missen.Is het één in een serie ?Zjn er meer gelijksoortige evenementen?Welk niveau ?Is het iets voor mij of moet ik voorlopig nog lekker een beetje oefenen in het Amsterdamse zand?


asse ge maar leut het

groet,

Rob :D

Geplaatst: zo jan 16, 2005 10:26
door Noppy
Hoi Rob,

Da's echt leuk oefenen. Je moet wel een beetje stressbestening zijn in het bos als je een horde van die tweetakthorsels achter je aan hebt :lol:

Nu ff zonder dollen: het zijn inderdaad series: het nieuwe KNMV enduroseizoen is begonnen en voor de recreaten wordt die route, exclusief een aantal bijzonder zware proeven, gelijktijdig of later, gereden door de recreanten; dan heet het ineens een off-road rit!

Indien je lid wordt van de KNMV (of zelfs een motorverzekering via hen afsluit), dan kan je kiezen tussen daglicenties of een doorlopende licentie, zowel voor enduro (off-road met tijdsmeting) of off-road.

Als je een jaarlicentie voor off-road hebt gekocht, dan mag je éénmaal meerijden met de enduro's.

Het zou wel een sprong in het diepe (modder) zijn maar zo kan je het off-road rijden wel 'versneld' leren.

Barkbusters (handbeschermers) zijn wel een must! Die radiatorbeschermers, waar we het al eens over gehad hebben, in jouw geval ook.

Voor meer info of zelfs foto's: www.enduro.nl

Grx,

Noppy
P.S. Ik ben in November meegeweest met Erwin naar Lichtenvoorde (dacht ik) en dat was mijn kennismaking met de off-road ritjes. Het was vet kickuh!!

Geplaatst: zo jan 16, 2005 11:06
door exc 380
Nu heb ik gister ook nog een gerucht opgevangen dat er volgend jaar in Heeswjk-Dinter ook weer een enduro wordt verreden.
Er zo ook sprake zijn de er in Beilen geprobeerd wordt om een enduro te organiseren maar wat er van waar is weet ik ook niet precies maar het zou wel mooi zijn. :roll: :roll: :) :) :)

Geplaatst: zo jan 16, 2005 13:43
door erwindob
Ik zou eerst eens wat offroadritjes rijden.

Bij een enduro zit je - als je teveel achterloopt op schema - tijdens de crossproeven tussen de inters. Die rijden daar op de seconde en wil je dus niet ophouden.

BIj een offroad ritje boeit het niet als je iemand ophoudt. (alhoewel sommigen daar best wel anders over zullen denken als ze er niet langs kunnen)

Bovendien kun je bij een offroad ritje beter zien hoe anderen het doen. BIj Enduro rij je nagenoeg alleen omdat je netjes 4 per minuut start.
Als je dat (alleen) prettiger vind kun je ook iets later vertrekken bij de offroad. Als ik een 3e rondje doe heb ik ook vaak het idee alleen te zijn.

De uitleg waar noppy al naar verwees is idd erg goed. Lees die in ieder geval even door.

Rwin
die uiteindelijk maar 9 minuten straftijd had :-)

Geplaatst: zo jan 16, 2005 15:37
door henkzelf
Erwin, er rijden bij de nationalen een paar jongens langzamer dan jij hoor. Die 9 minuten netto (tijdstraf 1e deel 1e ronde is bij iedereen geschrapt) is wel jammer.
Offroad is natuurlijk een goeie oefening en als je de doorsnee rit in de Achterhoek drie rondjes achter elkaar kunt rijden dan ben je heus wel klaar voor enduro (omdat die enduro routes meestal beter blijven dan offroad routes: minder rijders, langere routes).
Enter was al met al wel mooi met drie afwisselende proeven.
De hele dag gruwelijk opletten want er bleven genoeg gladde plekken over en een vrij harde ondergrond. In de 2e en 3e ronde kwamen er ook gladde plekken bij waar de zon eerst wat had gesmolten en daarna weer schaduw enzo. Diverse sleutelbenen en polsen enzo. En twee man te water.

Geplaatst: zo jan 16, 2005 21:44
door erwindob
Proeven waren zeker mooi, vooral de 2e door het bos allemaal single track.
Te water: er was een gruwelijk smal ijzeren 'rooster' bruggetje. (wel met leuning aan 1 kant) Daar zag ik nog een motor op z'n kop gezet op 't land staan. Is die erin gereden?
Ik heb er ook vreselijk voorzichtig gedaan.

En verderop vonden een stel koters het leuk om de houten redelijk brede oversteek zeiknat te maken. Die zal ook best glad geweest zijn. Ook maar heel voorzichtig gedaan.
Ben zelf 2x (zachtjes) onderuit gegeleden.

Geplaatst: di jan 18, 2005 19:30
door henkzelf
Zowel bij het houten bruggetje als bij de ijzeren is er minstens 1 motor kopje onder gegaan.
Foto's op:
www.entersemotorclub.com
www.mxfoto.nl
www.vsfoto.nl
Ik heb zelf 1 zachte landing gemaakt en mijn linker knie verdraaid, maar niet ernstig.
De "oogst" was: 2 sleutelbenen, 1 knieschijf en 1 rijder met 2 gebroken polsen. Allemaal sterkte.