Pagina 1 van 1
Vaste rally voorbouw
Geplaatst: di jan 04, 2005 22:46
door erwindob
Ik wil graag een vaste voorbouw op m'n XR maken voor GPS, Roadbook, Tripmaster, Koplamp en kuipje. Met vast bedoel ik dat ie niet meedraait met het stuur.
Nu zit er op een XR standaard geen subframe voor.
Ik wil liever niets lassen aan het balhoofd, het framenummer en typeplaatje zit daar ook al. Daarnaast zou ik ook bang zijn dat er iets kromtrekt (is dat gegronde angst of niet, origineel is het tenslotte ook gelast)
Iemand al iets soortgelijks gedaan?
Ik heb ook zitten denken aan 2 platen te klemmen om het balhoofd. In een flits zag ik bij Rob vd Pelt ook platen doorlopen tussen z'n vorkpoten op z'n Husaberg. Misschien dat hij ook zo iets heeft gedaan.
alvast bedankt,
Rwin
Geplaatst: wo jan 05, 2005 01:04
door STTEVE
is dit wat???
http://www.off-the-road.de/enduro/zubeh ... idung.html
en waar heb je dat handige tankje (dat achter op de Husky zat) vandaan???
Geplaatst: wo jan 05, 2005 08:36
door erwindob
Tankje is van Acerbis, verkrijgbaar in 3 en 5 liter (ik reed met 5). En inderdaad heel handig.
groetjes
Rwin
Geplaatst: wo jan 05, 2005 10:47
door erwindob
off de road.de heeft wel wat ik zoek voor een XR650.
Ik heb ze een mailtje gestuurd of dat dat ook op een 400 past en of het op aanwezige boutgaten zit of geklemd. (In ieder geval is dat wat ik bedoelde te vragen, in het Duits)
Bedankt voor de tip Stteve
Ik kreeg dit antwoord: (het ziet er naar uit dat het toch lassen wordt, en dat dat kennelijk ook kan)
Hallo,
die Verkleidung selbst ist an fast allen Motorrädern anbaubar.
Wir haben mal ein Haltekitt für die XR400 gebaut. Allerdings ist das Kitt nur für den „Straßeneinsatz“ zu gebrauchen, da im Gelände bei allen geklemmten Halterungen über kurz oder lang Probleme mit der Stabilität auftauchen.
Vo daher raten wir bei den Verkleidungen fast immer dazu, am Rahmen einen kleinen Vierkant anzuschweissen, an dem die Halterung befestigt wird. Bei der XR400 wird dann ober und unterhalb des Ölkühlers eine Halterung angebracht.
Mit freundlichen Grüßen aus Köln,
Thorsten Haberkamm
Geplaatst: wo jan 05, 2005 20:35
door Zot
www.evamotor.nl
en doe Erik de groeten.
Geplaatst: wo jan 05, 2005 22:49
door erwindob
Dan moet ik eerst weer een verhaal aanhoren over hoe hij vind dat anderen het niet goed doen en hij zo fantastisch, wordt ik een beetje moe van.
Geplaatst: do jan 06, 2005 22:38
door BaGGeR
en is het niet af voordat je naar het zuiden afreist
Geplaatst: za jan 08, 2005 15:19
door arthur
Gewoon zelf een beugel buigen zoals ik op de TTR heb gedaan werkt prima en blijft ook na een valpartij heel. En kost weinig pleuroos.
Geplaatst: za jan 08, 2005 22:37
door STTEVE
arthur schreef:Gewoon zelf een beugel buigen zoals ik op de TTR heb gedaan werkt prima en blijft ook na een valpartij heel. En kost weinig pleuroos.
Maar die draait mee ....
Geplaatst: ma jan 10, 2005 20:13
door Gast
erwindob schreef:Dan moet ik eerst weer een verhaal aanhoren over hoe hij vind dat anderen het niet goed doen en hij zo fantastisch, wordt ik een beetje moe van.
Hallo Erwin Dobbelaar,
Ja jij ook de beste wensen voor 2005.
Jammer dat je me hier een beetje af zit te zeiken terwijl jij spullen hier besteld en ze niet op komt halen.
Ik denk dat we allemaal eigenschappen hebben waar de 1 wel en de ander niet wat aan heeft maar dit soort praat lijkt me niet voor een forum.
Dat moet je gewoon hier komen doen. en dan krijg je nog een bakje koffie ook. of smaakt die soms ook niet !?
"de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet "
Groet
Erik Vegt
E.V.A. Valkenburg zh
Geplaatst: ma jan 10, 2005 21:11
door Airhead
Vorig jaar heb ik bij/door Erik een vaste rallyvoorbouw op m'n TT600R laten bouwen. Volledig 'custom-made' en ontworpen door Erik zelf. Het is een puik stukje werk geworden en ik ben er erg tevreden over. (kijk maar eens op:
http://www.evamotor.nl/Motorcycles/Yama ... /tt600.htm)
Ik heb daarna ondermeer de Rally van Kroatië er met volle tevredenheid mee gereden. Alles zit perfect in het zichtveld en je kan alles (GPS; roadbook en ICO) in de gaten houden zonder dat je je ogen lang of ver van de ondergrond moet afhouden.
Zeker, Erik is een nogal eigenwijs en heeft een uitgesproken mening, maar ach, zijn we dat niet allemaal in deze sport...
Geplaatst: ma jan 10, 2005 23:39
door TTT
ziet er degelijk uit en je hebt de spullen goed in het zicht maar vind je het niet een beetje een potentieel vleesmes als je voorover van de motor duikelt. Is mij afgelopen zaterdag weer eens gebeurt na een landing op mijn voorwiel met als gevoelg een bovenbeen vanwege het stuur. Maar wat als er zo'n hoge voorbouw op mijn motor had gezeten????
Just my 2cents.
Geplaatst: di jan 11, 2005 00:23
door Zot
TTT schreef:ziet er degelijk uit en je hebt de spullen goed in het zicht maar vind je het niet een beetje een potentieel vleesmes als je voorover van de motor duikelt. Is mij afgelopen zaterdag weer eens gebeurt na een landing op mijn voorwiel met als gevoelg een bovenbeen vanwege het stuur. Maar wat als er zo'n hoge voorbouw op mijn motor had gezeten????
Just my 2cents.
Erik kennende neem ik aan dat ie een zwak punt heeft ingebouwd.
Ik zou daarvoor de bouten gebruiken, omdat die makkelijk te vervangen zijn.
Geplaatst: di jan 11, 2005 08:55
door erwindob
Ik heb nooit gezegd dat Erik geen goeie spullen zou maken. Sorry als daar een misverstand over zou zijn.
Ik vind het alleen erg jammer dat elke keer als ik daar ben ik weer iets hoor over dat anderen het niet goed doen.
(En ik moet inderdaad nog steeds m'n bestelde en betaalde plaatjes afhalen. )
Rwin
Geplaatst: di jan 11, 2005 08:58
door erwindob
En nu ben ik wel erg benieuwd of die rallye voorbouw op de Yamaha een aangelast bevestigingspunt heeft of dat dat er al zat....
Geplaatst: di jan 11, 2005 09:51
door Airhead
De rallyvoorbouw zit met twee bouten vast aan twee schetsplaatjes die op het balhoofd zijn gelast.
De schetsplaatjes zijn op een zodanige manier gelast dat het framenummer nog zichtbaar is en het balhoofd niet (te) heet is geworden (door gebruik van koelpasta).