Pagina 1 van 1

verschil T63 - Dessert

Geplaatst: do dec 30, 2004 17:30
door Freek
Vanmiddag maar een dessert (€€€€€) gekocht, omdat de T63 niet in voorraad was.

wat is nu eigenlijk het verschil in rijeigenschappen en het aantal km dat ie meegaat?


T63
Afbeelding

Dessert
Afbeelding

Re: verschil T63 - Dessert

Geplaatst: do dec 30, 2004 20:24
door Dr_Bean
Freek schreef:Vanmiddag maar een dessert (?????) gekocht, omdat de T63 niet in voorraad was.

wat is nu eigenlijk het verschil in rijeigenschappen en het aantal km dat ie meegaat?
Desert is een veel hardere compound.

Bij koud nat weer zal die veel gladder zijn op asfalt.
bij warme met harde scherpe stenen, veel slijtvaster.
grt

Geplaatst: do dec 30, 2004 22:14
door Freek
mmm, heb ik eindelijk een smoes om niet meer te gaan rijden met;
koud weer, nat weer en op asfalt. 8)

Geplaatst: za jan 01, 2005 19:01
door Freek
Het profiel van de T63/dessert, valt me wel wat tegen in een moddersporen rit.

Alle noppen staan in 1 lijn, waardoor die makkelijk opzij glijdt.

De verspringende noppen van de Pirelli MT21 doen hier beter hun werk.

Ik praat hier over de achterband.

Geplaatst: ma jan 03, 2005 18:40
door Zot
Volgende keer gewoon een IRC band erop.

Zal ff zoeken welke.

Geplaatst: di jan 04, 2005 10:48
door TTT
bij warme met harde scherpe stenen, veel slijtvaster.
Op de transpana reed Roy op Deserts. Ik schat in dat hij nog 50% profiel had. De meesten reden op Rallycross (MT21) en die zijn na 1 week op.

Geplaatst: di jan 04, 2005 20:07
door Dr_Bean
Freek schreef:Het profiel van de T63/dessert, valt me wel wat tegen in een moddersporen rit.
Dessert is ook niet bedoeld voor moddersporen...
dan beter: Baja, MT21, Stonemaster, of naturulijk gewoon echte crossbanden.
T63 is in de modder misschien iets beter dan de Desert, omdat de band flexibeler is: lost beter de modder bij lage bandenspanning.

en idd: Desert op stenen is onversla-baar mbt slijtage.
grts