Pagina 1 van 1
compressie zware tweetakten
Geplaatst: di jun 18, 2002 12:11
door peewee
Wie baalt er niet van, verse zuiger in een zware tweetakt en dan door die compressie heen te moeten stampen.
Nu hebben ze daar wat op gevonden, de nieuwe husky wr360, wordt in Australie uitgevoerd met een automatische decompressie klep, zelfs in zijn versnelling, koppeling intrekken en aantrappen. Het schijnt aan te trappen als een 125. WK Merriman heeft het mede ontwikkeld.
Ik heb zo'n ding besteld en zal je over een paar weken vertellen hoe het is. Incl. nieuwe cylinderkop ca 400 euro incl vracht.
Mocht je interesse hebben, laat het effe weten.
decompressieklep
Geplaatst: di jun 18, 2002 12:36
door Kees
nieuw is dit niet hoor!
Maico crossers gebruikten al een decomp. klep zo`n vijfentwintig jaar geleden.
Het word momenteel nog gebruikt bij cross zijspannen (700 cc 1 cil. 2takt.)
decompressie
Geplaatst: di jun 18, 2002 16:24
door peewee2
Ik weet dat het al langer bestaat maar vol automatisch op een moderne fiets is wel nieuw voor mij.
Geplaatst: di jun 18, 2002 16:30
door Rudy
Ik vind het een beetje onzin want zelfs ik met mijn 55-57kg en 174 krijg een husqvarna zo aan het lopen (gewoon zelfde starten als 4-takt en crosslaarzen aan) echt heel makkelijk starten ze niet.
Wat echt iri start is een cr500 (krijg ik niet aan).
Ik vind 400 euro ook best duur (meeste mensen die 360 rijden wegen toch geen 55 kg

)
Geplaatst: ma jun 24, 2002 08:11
door peewee
Rudy als je het over een crosser hebt, geef ik je gelijk dat het onzin is. Maar ga maar een dag of vier enduro rijden in zeer bergachtig terrein dan ga je het waarderen dat als je motor afslaat op een klimmetje of moeilijke passage je gewoon de koppeling in kan trekken en zonder noemenswaardige compressie het kreng aantrapt.

Geplaatst: di jun 25, 2002 15:43
door Rudy
peewee schreef:Rudy als je het over een crosser hebt, geef ik je gelijk dat het onzin is. Maar ga maar een dag of vier enduro rijden in zeer bergachtig terrein dan ga je het waarderen dat als je motor afslaat op een klimmetje of moeilijke passage je gewoon de koppeling in kan trekken en zonder noemenswaardige compressie het kreng aantrapt.

Koop dan gewoon een ktm exc400/520 zit elec starter op
Maar als je 5 dagen achterelkaar 6 uur per dag cross en ook nog eens een conditie training van 1,5uur heb (op crossweek was dat) en je ga op het eind van de dag onderuit dan zou ook ik wel eens wensen dat hij elec starter had

Geplaatst: di jun 25, 2002 16:44
door peewee2
Rudy je heb gelijk, maar EXC400 of 520 met electrische start is wel leuk maar het is en blijft een viertakt. Ieder zijn keus maar zolang tweetakt nog mag blijf ik tweetakt rijden. Noem het maar dwars, vandaar dat start gemak voor luie mensen zoals ik een hoop waard is.
groeten en succes met het crossen
Geplaatst: di jun 25, 2002 19:33
door Rudy
Opzich vind ik 2-takt ook veel mooier als 4-takt (geluid is gewoon 100X mooier) daar komt ook nog eens bij dat een 4-takt duur is (voor een arme student als mij

)
Compressie zware tweetakten
Geplaatst: zo sep 22, 2002 15:59
door Hein van Buuren
Hey Peewee,
Ik ben benieuwd of je die supersonische cilinderkop met decompresseur al ontvangen hebt (en gemonteerd).
Ik heb ook een WR 360 met een pietsie teveel compressie (model 2002).
Geplaatst: di okt 22, 2002 10:38
door peewee
Beste mensen,
Nieuwe kop gemonteerd en idd. zoals vermeld op de australische husky pagina, de automatische decomressie ding werkt als een droom.
Niet meer als een viertakt starten (effe zuiger door de compressie heen enz.) maar gewoon lekker antrappen. Ik zou bijna zeggen lichter dan een 125. Werelds gewoon en helemaal automatisch, geen hendeltje ofzo.
Echt een aanrader voor diegene die niet op een helling of in het zand willen tobben. (ps zou ook aan mij kunnen liggen hoor) (niet genoeg Danooooontje POWER).
groetjes
PS. Heb er wel eentje extra besteld. Dus als iemand interesse heeft?
Geplaatst: zo okt 27, 2002 17:36
door Hein van Buuren
Geplaatst: zo okt 27, 2002 17:57
door Freek
sorry jongens, maar ik heb een aantal berichten (die niets met het onderwerp te maken hadden) verwijderd.
Een aantal forumgebruikers ergerde zich eraan.
teveel geouwehoer en te weinig info.
niet

worden.
Geplaatst: zo okt 27, 2002 18:20
door Rudy
freekknol schreef:sorry jongens, maar ik heb een aantal berichten (die niets met het onderwerp te maken hadden) verwijderd.
Een aantal forumgebruikers ergerde zich eraan.
teveel geouwehoer en te weinig info.
niet

worden.
t was idd erg offtopic
WOEIIIIIIIIIIII
Geplaatst: zo okt 27, 2002 19:44
door Freek
voor het geouwehoer heb ik een cafe geopend.
Nooit gedacht dat ik nog eens cafehouder zou worden

CR500
Geplaatst: di nov 19, 2002 23:51
door sandman
rudy schreef:Ik vind het een beetje onzin want zelfs ik met mijn 55-57kg en 174 krijg een husqvarna zo aan het lopen (gewoon zelfde starten als 4-takt en crosslaarzen aan) echt heel makkelijk starten ze niet.
Wat echt iri start is een cr500 (krijg ik niet aan).
Ik vind 400 euro ook best duur (meeste mensen die 360 rijden wegen toch geen 55 kg

)
Tja met mijn 87 kg en 1m82 heb ik geen problemen met een CR500... mijn vader , heeft er nu wel problemen mee, gewoon door zn beperkte lengte, houd ik de motor vast en staat ie erop , dan heeft ie hem ook zo aan het lopen, maar datis natuurlijk niet handig in de cross... De laatste modellen CR500 starten erg goed vind ik (vanaf 92 dus

) maar ik heb ook nog es een oude 84'er gehad... dat zijn pas echt krengen om te starten, maar wel meer vermogen dan de laatste CR's!!!
Geplaatst: vr nov 22, 2002 14:32
door Hein van Buuren
Ja Sandman dat is nou juist het probleem.
Als je korte beentjes hebt (zoals ik) is het een hele toer om boven de kickstarter te komen.
Huskie heeft ook het probleem dat de kickstarter op een eigenaardige manier om de uitlaat heen gevlochten zit wat het ook niet makkelijker maakt.
Dus voor deze mensen is die automatische decompresseur een uitkomst
Geplaatst: do nov 28, 2002 13:45
door Sandman
tja, korte beentjes gaan altijd probleem zijn op de met grote veerwegen uitgeruste crossers

(er is ooit een harley crosser geweest, dat is een uitkomst???
die 84'er, dat was pas echt een BEEST. Ik stampte de kick kapot (uitgelopen, zat niet meer zo mooi op de as) en vervang hem met een nieuwe kick... krijg ik een terugslag van ik kan niet meer, kick hem weer, en de kickstarter fluit langs mn oor weg... weer terugslagje

... kickstarter laten lassen (aluminium, extra verstevigd) Pa kickt hem , loopt weer een tijdje, aantal keer later, pa krijgt terugslag dat ie 2 maand heeft gemankt...
Op laatst ging de kick weer aan het scheuren (2 scheuren naast de las) en is ie verkocht:)... Maar als ie aan de gang sloeg, dan GING ie... (wel remde ie niet zo super

)