Pagina 1 van 1
smeren "gewone" ketting
Geplaatst: do dec 09, 2004 16:17
door Gast
Hoe onderhoudt en smeer je best een crossketting of O-ringvrije ketting???
Kuisen met petrolium?
Smeren met klassieke kettingspray? chainwax?.....
Geplaatst: do dec 09, 2004 17:13
door KX125
ik kook em altijd uit in die chainwax idd
werkt et beste
Geplaatst: do dec 09, 2004 18:28
door ktm_gs300
Ik gebruik voor mijn ketting gewoon kettingspray. Werkt goed bij mij, een last van vastzittende schakels of een krakende ketting. Het is gewoon belangrijk dat je de ketting vaak insmeert. minimaal een keer per week (hangend af van hoe vaak en waar je rijdt) en zeker na het crossen en een zware regenbui
Geplaatst: do dec 09, 2004 19:09
door mxrider#28
stoomcleaner erop en daarna kettingspray, makkelijker kan niet
Geplaatst: do dec 09, 2004 20:49
door Gast
Mag je op die gewone kettingen met de hogedrukreiniger zitten???
Geplaatst: vr dec 10, 2004 13:34
door ktm_gs300
Jah je knut gewoon je ketting afspruiten met een hogedrukspuit. Je moet hem daarna alleen weer goed invetten, omdat je het vuil maar ook het vet er af spuit.
Geplaatst: vr dec 10, 2004 18:27
door mxrider#28
ik maak hem trouwens eerst droog met perslucht voordat er kettingvet op gaat anders gaat hij roesten....
Geplaatst: vr dec 10, 2004 21:21
door vleugelmoer
ik spuit hem goed schoon met de hoge druk daarna ff stukje rijden zodat het blok ook weer droog wordt (alles in 1 x schoon maken) vervolgens met lucht de ketting een beetje droogblazen in spuiten met WD-40 weer een stuk je rijden of het wiel goed ronddraaien zodat de olie overal komt dit 1 a 2 keer herhalen dan met een doek de overtollige olie weg halen en klaar. wanneer je gaat rijden komt de olie (WD-40 is kruip olie)vanzelf naar buiten.
nu hoor ik al een aantal mensen zeggen maar dat blijft toch niet zitten?? ik rij al 1.5 jaar met 1 en dezelfde ketting en ben net aan mijn 2e tandwielen setje begonnen (rij 2x per week)
Geplaatst: vr dec 10, 2004 21:40
door Gast
vleugelmoer schreef:ik spuit hem goed schoon met de hoge druk daarna ff stukje rijden zodat het blok ook weer droog wordt (alles in 1 x schoon maken) vervolgens met lucht de ketting een beetje droogblazen in spuiten met WD-40 weer een stuk je rijden of het wiel goed ronddraaien zodat de olie overal komt dit 1 a 2 keer herhalen dan met een doek de overtollige olie weg halen en klaar. wanneer je gaat rijden komt de olie (WD-40 is kruip olie)vanzelf naar buiten.
nu hoor ik al een aantal mensen zeggen maar dat blijft toch niet zitten?? ik rij al 1.5 jaar met 1 en dezelfde ketting en ben net aan mijn 2e tandwielen setje begonnen (rij 2x per week)
rij je off-road???
Geplaatst: za dec 11, 2004 18:02
door vleugelmoer
jep en train op verschillende crossbanen in de omgeving met zeer fijn zand en ook met klei ondergrond hoezo????