Pagina 1 van 1
Motor komt niet vooruit
Geplaatst: zo dec 05, 2004 19:39
door JBassie
Mijn motor doet niet meer wat ik wil namelijk rijden.
Hij start en schakelt goed maar komt niet van zijn plaats. Er zit een geheel nieuwe koppeling in, waar ik pas 3 uurtjes mee heb gereden.
Welke oorzaken zijn er voor dit euvel te bedenken?
Geplaatst: zo dec 05, 2004 19:49
door JoeBaR
dat moet m in je koppeling zitten .. hoe dan ook , lijkt me verstandig als je het koppelings deksel er even afhaalt...
motor op zn kant leggen , dan hoef je de olie niet af te tappen
... misschien blijven de platen hangen door dat de koppelings korf is ingeslagen ... misschien staat de koppelings kabel veel te strak , misschien heb je heel veel met een slippende koppeling gereden , misschien verkeerde olie dr in ghemikt .. of... misschien is het tandwieltje tussen de krukas en koppeling losgelopen ..
iig moet t koppelings deksel dr af om meer licht op deze zaak te krijgen ..
Geplaatst: zo dec 05, 2004 19:55
door JBassie
koppelings kabel heb ik verschillende malen versteldt (verslapt) om te kijken wat hij dan deed, bij langzaam rijden loopt hij dan wel, maar zodra ik meer gas geef trekt hij niet meer.
Maar goed, iig de kopppeling checken.
Geplaatst: zo dec 05, 2004 19:58
door JoeBaR
kijk eerst eens of je een stelschroef hebt op de drukgroep , misschien is die opgesteld , om nog langer door te rijden met je vorige koppelings platen , waarschijnlijk staat ie nu te strak nu er nieuwe platen inzitten
(stel schroefje in het midden van het koppelingshuis )
Geplaatst: wo dec 08, 2004 17:18
door JBassie
misschien heb je heel veel met een slippende koppeling gereden ,
heel @*#%$ van mezelf. Ik rij dus waarschijnlijk zonder dat ik erbij nadenk teveel met de koppeling in de hand.
Ik heb net de deksel eraf gehaald en het stonk behoorlijk. De koppelingsplaten verbrand dus
Er was net een geheel nieuwe koppeling ingezet met deels stalen koppelingsplaten en die heb ik dus waarchijnlijk in 4 ritten naar de ku# gereden.
Duur leergeld.
Voorlopig alleen met de arrenslee dus
Geplaatst: wo dec 08, 2004 19:25
door Rudy
Platen zullen wel kapot zijn (zoals ik je zondag al zei
). Enige wat je kan proberen is ze (laten) stralen, dat blijkt wel eens te werken... maargoed als de hele voering eraf gefikt is ofzo hoef je dat ook niet te proberen
.
Zijn de ongevoerde platen niet blauw trouwens?
Geplaatst: wo dec 08, 2004 21:05
door gassen
In 3 uren de koppeling eruit, dan moet je idd zoals Joebar al zei , de koppeling te strak hebben afgesteld.
En je oude platen? koppeling was toch vernieuwd?
Geplaatst: wo dec 08, 2004 21:34
door JoeBaR
als je vermogen te kort komt , kan je beter een versnelling terug schakelen , dan dat je op hoog toeren de koppeling laat slippen !! ..
nu lijkt me dat bij een tweetakt wel moeilijker dan met een viertakt , ik gebruik namelijk alleen bij het wegrijden de koppeling , en benut alleen de tweede versnelling bij de start , daarna alleen nog de derde en de vierde , de vijfde komt heel zelden voor op een lang recht eind , de zesde versnelling heb ik nog nooit gebruikt geloof ik , net als de eerste ...
Geplaatst: do dec 09, 2004 00:07
door JBassie
gassen schreef:In 3 uren de koppeling eruit, dan moet je idd zoals Joebar al zei , de koppeling te strak hebben afgesteld.
En je oude platen? koppeling was toch vernieuwd?
Er is idd net een nieuwe koppeling ingezet. ( er is voor een laatste wedstrijd voor het kampioenschap voor de zekerheid een nieuwe ingezet) de ''ouwe'' die nog wel even bruikbaar zijn heb ik ook erbij gekregen.
daarna heb ik hem gekocht. En heb nu dus zo'n 3-4 uur gereden.
Kabels en dergelijke heb ik niet aangezeten en was allemaal goed afgesteld. Ik heb dus een rijeigenschap die ik moet afleren. Met mijn poten van die koppeling afblijven dus
(doe ik overigens niet bewust)
Geplaatst: do dec 09, 2004 09:10
door erwindob
Volgens mij stond je koppeling zondag gewoon veel te strak. Er was totaal geen speling op het handle.
Geplaatst: do dec 09, 2004 20:09
door adje
Kerstman schreef:gassen schreef:In 3 uren de koppeling eruit, dan moet je idd zoals Joebar al zei , de koppeling te strak hebben afgesteld.
En je oude platen? koppeling was toch vernieuwd?
Er is idd net een nieuwe koppeling ingezet. ( er is voor een laatste wedstrijd voor het kampioenschap voor de zekerheid een nieuwe ingezet) de ''ouwe'' die nog wel even bruikbaar zijn heb ik ook erbij gekregen.
Dat heeft niet geholpen want hij is er geen kampioen mee geworden maar heeft wel een nette tweede plaats gehaald achter Dre Verhees
Zo'n koppeling moet je eigenlijk altijd in de gaten houden wanneer je gaat rijden omdat het altijd wel wat slijt en als de platen slijten dan wordt het totale pakket dunner waardoor de speling minder wordt
Geplaatst: do dec 09, 2004 20:53
door JBassie
Dat heeft niet geholpen want hij is er geen kampioen mee geworden maar heeft wel een nette tweede plaats gehaald achter Dre Verhees
hij had wel 2 wedstrijden geloof ik niet gereden en is 15 jaar uit de running geweest na een zwaar ongeluk dus 2e is heel goed.
nu rijdt hij 450 '05
Ik heb geregeld contakt met hem en hij geeft me veel tips. Hij is nog steeds erg begaan met zijn motor en dat is een goed teken. Hij wil me ook helpen met sleutelen, dus dat komt helemaal goed