Pagina 1 van 1
Remhandle krom...
Geplaatst: za dec 04, 2004 11:05
door Noppy
Ik ben een paar maanden geleden van een stalen OEM stuur met Alu Acerbis protectoren gewisseld naar een fatbar van TAG maar nu met plastic Acerbis protectoren.
Fiets valt om en jawel, rem handel krom!
Ik dacht dat die pure plastic protectoren écht stevig waren, omdat ze ook zonder alu beugel op zware KTM's (950) zitten.
Zal ik weer terug gaan naar de alu barkbusters of is dit wat misschien?
http://www.arclevers.com/index.html
Wordt bij een KNMV-keuring een afgezaagde remhandle (dus zonder rond knopje aan het einde) afgekeurd?
Noppy
Geplaatst: za dec 04, 2004 14:16
door erwindob
He Noppy,
Ik heb bij een enduro een keer meegemaakt dat ik neit mee mocht doen met de afgezaagde rem/koppelingshandle, vanwege dat knopje dat daar moet zitten.
Het feit dat de handkap erg goed voorkomt dat je je handle bij iemand naar binnen duwt helpt niet, het is tenslotte een regeltje.
Die Acerbis handkappen geven inderdaad een beetje mee als je er op valt, het is dan ook zeker nodig dat er wat ruimte zit tussen handle en binnenkant kap (cm of 2???)
Ik heb zelfs een keer 's avonds laat nog die dingen zitten monteren op m'n TTR600 om de volgende dag het ding om te laten vallen op die kap. Ping.... Dat was de ping van m'n handle maar nog meer van de kassa. Sjezus wat zijn die dingen duur bij een TTR600 (dezelfde als op een Duc, mooi verstelbaar en vooral DUUR)
Ik heb zelfs nog het vermoeden gehad dat zonder handkap de handle wel de grond in geprikt zou zijn ipv te breken.
Misschien kun je wel de handles wat meer naar binnen schuiven, dan hoef je niet te zagen en heb je toch meer ruimte.
Bij kortere handles ontbreekt soms de bediening van het remlicht, was in ieder geval bij de XR zo.
Rwin
remhendel
Geplaatst: za dec 04, 2004 19:04
door Erik V
Om het breken of het buigen van je rem- of koppelingshendel te vermijden moet je die hendels NIET muurvast draaien. Je moet ervoor zorgen dat je ze nog kunt bewegen met de hand als je er een beetje kracht opzet. Als je dan valt zullen die hendels gewoon een beetje verdraaien en kun je ze makkelijk met de hand weer op hun plaats zetten. Na bijna 20 jaar motorrijden heb ik, op de beginjaren na, nooit geen hendels moeten vervangen door dit eenvoudige weetje/truukje.
Geplaatst: za dec 04, 2004 21:35
door erwindob
probleem samen met handkappen is ook de kracht recht naar binnen op de handle.
In ieder geval brak die van mij daardoor.
Volgens mij kun je em daartegen niet los genoeg zetten.
Bij verdraaikrachten helpt het wel heel goed.
Geplaatst: za dec 04, 2004 22:23
door huskie
soms moet je gewoon mazzel hebben
enne als het bij deze schade de komende jaren blijft. chapeau.
Ik kijk al wel uit naar de eerst komende roadboekrit, Mag je wel even op mijn huskie zitten(en ik op de jouwe
)
Geplaatst: za dec 04, 2004 23:28
door erwindob
Capella Stampen?
[decadent mode] Ik weet nog niet zeker met welke fiets ik ga trouwens. [/decadent mode]
Is donderdag de 30e.
Geplaatst: zo dec 05, 2004 13:24
door XR600R
Geplaatst: zo dec 05, 2004 16:20
door Noppy
Ik heb het nu maar even gefixed door een geultje te frezen op3/5e van beide handles.
Mocht hij dan vallen, dan houd ik in ieder geval nog genoeg over om te koppelen of te remmen in geval van nood. Zou de nood niet eerder toeslaan, doordat de handles nu verzwakt zijn?
De handles verzetten zodat ze in de 3/5e stand komen te staan is bij mij helaas geen optie aangezien ik een RAMmount er tussen heb zitten en nog ergens het 'nul'-knopje voor mijn dagteller.
De montagespullen voor de spiegels zijn nu ook definitief verdwenen, wat wéér een paar honderd gram minder druk op het voorwiel bespaart
Noppy
Geplaatst: zo dec 05, 2004 22:33
door huskie
offtopic: met die rdbkrit mag ik niet meedoen. Ik rij nog steeds 2takt
Twee keer meegedaan, toen het nog mocht. Een keer maar 5 km gereden. Jaar erop de hele rdbkrit gereden. Mooie rit.
Geplaatst: zo dec 05, 2004 22:52
door erwindob
Och ja (offtopic reply)
Heb ook een keer slechts enkele km's gedaan. Daarna braken bij WIlrik 7 spaken op een rij (nou ja, een paar waren al stuk)