Pagina 1 van 1

prijsverschil KTM/Yamaha

Geplaatst: do dec 02, 2004 23:11
door dideroni
Ik ben een beetje aan het orienteren voor een nieuwe enduro (2de hands). Nu gaat mijn keus tussen de KTM 450/520 of een Yamaha WR. Wat mij erg opvalt is het grote prijsverschil, waarin vaak de Yamaha wel 1000 euro goedkoper is. Is dit omdat KTM erg populair is op dit moment of zijn ze structureel beter dan de WR?

Re: prijsverschil KTM/Yamaha

Geplaatst: do dec 02, 2004 23:31
door speedphreax
Ik zou kunnen zeggen dat kwaliteit een prijs heeft maar ik denk dat dan de hel losbarst :D

Geplaatst: do dec 02, 2004 23:35
door JoeBaR
ehm .. daar sluit ik me bij aan speed !!

kiek maar es goed naar ktm .. WP veering rondom ... magura handles aan t stuur.. brembo remmen .... das toch wel t betere spul



voor de zekerheid zeg ik er maar even bij dat ik hiermee NIET bedoel dat japanse fietsen slecht zijn ...

Geplaatst: vr dec 03, 2004 00:19
door Fox-kid
Moet zeggen dat ik als tevreden Yamaha-piloot de KTM's erg mooi vind. Maar of ze ook motorisch zo goed als een Yamaha zijn??

Mijn machine bevalt erg goed en heb er gelukkig nog geen serieuze problemen mee gehad. Heb echter nooit op een KTM gereden dus kan niet oordelen over de rij-eigenschappen. Wellicht kun jij e.e.a. eerst uitproberen?

Succes.

Geplaatst: vr dec 03, 2004 08:41
door Redski
Prijs nieuw is van de KTM ook hoger dan van de Yamaha, dus ondanks afschrijving zal die hoger blijven. Het feit dat bji een off-road rit tegenwoordig bijna alles oranje is helpt ook niet echt. :wink:

Geplaatst: vr dec 03, 2004 17:56
door Freek
Volgens mij is een KTM 520 net zo zwaar als een Yam WR
Maar dan heeft de 520 wel een elektrisch been.

Geplaatst: vr dec 03, 2004 18:41
door Bluto
Mijn TT heeft ook brembo's voor en achter en een Ohlins pomp standaard.
Toch ook geen bras dacht ik.

Geplaatst: vr dec 03, 2004 22:21
door Fox-kid
Freek schreef:Volgens mij is een KTM 520 net zo zwaar als een Yam WR
Maar dan heeft de 520 wel een elektrisch been.
Mijn WR426F is volgens het kenteken 112 kg. Dit is nog zonder electrische starter.

De WR450F heeft wat gewichtsreducerende maatregelen mee gekregen. Zo is daar de standaard van aluminium, is het achterframe van aluminium en zit er minder motorolie in het systeem (niet meer zoveel in het frame). Hiermee wordt het extra gewicht van de accu en de starter gecompenseerd.