Pagina 1 van 1

Wie heeft een waardevolle KTM TIP??

Geplaatst: vr nov 19, 2004 20:34
door KTM Jeroen
Ik heb sinds twee weken een KTM LC4 600. De motor rijdt perfect en start ook perfect mits hij koud is.

Vanavond een stukje gereden zo'n 15 minuten en ik laat de motor af slaan bij mijn garage box (min of meer bewust hehe). Nu krijg ik die KTM niet aan de loop. Vorige keer heb ik een taxi gebeld na een uur te staan trappen. De volgende dag heb ik de motor opgehaald en in 1 x starten en lopen!

Waarom moet loopt hij wel direkt als die koud is en niet wanneer het blok warm is??

Wie heeft een goeie tip of advies?

Het betreft een type uit '91 groen met wit

Re: Wie heeft een waardevolle KTM TIP??

Geplaatst: vr nov 19, 2004 20:38
door Joop
Gebruik je de warmstart knop op de carburateur wel :?: Dat wil wel eens goed helpen :idea:

Geplaatst: vr nov 19, 2004 20:42
door KTM Jeroen
Joop,

Zit er zo'n knop het mijn KTM met het bouwjaar '91? Waar zou ik hem kunnen vinden want ik gebruik hem namelijk nog niet!

Geplaatst: vr nov 19, 2004 20:52
door Joop
KTM Jeroen schreef:Joop, Zit er zo'n knop het mijn KTM met het bouwjaar '91? Waar zou ik hem kunnen vinden want ik gebruik hem namelijk nog niet!
Een warmstart knop zit op de carburateur :idea: Ik dacht dat er bij de LC-4 zo'n knop op de carburateur zat.

Geplaatst: vr nov 19, 2004 20:52
door Freek
mijn '92 KTM had dat probleem ook als ie warm werd.

oorzaak; slechte ontsteking

Geplaatst: vr nov 19, 2004 22:53
door Gast
Wanneer m'n yam TTR half warm/koud staat is het bij mij ook een HEL om hem te starten!! Vraag me niet waarom, maar heeft dit reeds vanaf km 1!

Volledig koud/warm in één keer :lol:

Geplaatst: vr nov 19, 2004 23:03
door JoeBaR
mijn 89er lc4 600 is een makkie om te starten .. gebruik bij een warme motor ALTIJD de warmstart knop .. de grote ronde druk knop aan de LINKER kant van de carburateur ..

als de motor niet in 1 trap loopt : (na vallen oid)

warmstartknop indrukken , gas voluit open , kleplichter ingetrokken en 3 a 4 keer door trappen op de kick starter , dan kleplichter los , OOK HET GASHANDLE LOS !!, trappen tot de kickstarter iets zwaar gaat (meestal staat de kickstarter dan precies horizontaal) iets er doorheen , en dan een flinke trap erop ... kan zelfs met je linkerbeen terwijl je op de motor blijft zitten !!

Geplaatst: vr nov 19, 2004 23:08
door KTMZ©
Als je nou geen warmstartkopje kunt vinden: Dat ding doet niets anders dan een miniem streepje gas geve, minder dan je met je gashandle kunt doen. Wat je kunt proberen voor hetzelfde resultaat: de stationairschroef (die dikke geribbelde) op de carb een halve slag naar binnen draaien en dan starten. Niet, als het niet lukt, steeds verder indraaien, anders gaat hij op den duur heel gemeen terug schoppen.

Geplaatst: vr nov 19, 2004 23:14
door JoeBaR
Afbeelding


Linkerzijde van de carb .. Indrukken is voor warmstart als het goed is komt de knop vanzelf terug als je een keer gas gegeven hebt ...

Geplaatst: di nov 23, 2004 21:51
door KTM Jeroen
Bedankt Tipgevers!

Ik ben er helaas nog niet aan toegekomen om alle tips uit te proberen maar ik laat het weten wanneer het lukt.

Top!

Geplaatst: wo nov 24, 2004 16:33
door Berry
Bougie al eens vervangen?
Ik heb het ook gehad met de LC4. Telkens als ie warm was sloeg ie af (of begon ie klote te lopen). Bougie vervangen en probleem was de wereld uit.

Geplaatst: wo nov 24, 2004 17:13
door KTM Jeroen
Berry,

Je kon mijn plannen wel raden.. Ik heb vanmiddag net een nieuw opgehaalt en hoop dan het probleem net zoals jou uit de wereld te helpen.

Het wordt nu wel eens tijd om van die motor te genieten zonder deze ellende? Gebruik jij trouwens met dit weer je choke op het stuur ook? Of start je hem (kaal).

Grt Jeroen

Geplaatst: wo nov 24, 2004 20:56
door KTM Jeroen
Nou, verdorie een nieuw bougie erin gezet en weer geen leven in het ding te krijgen. Hij starte eerst makkelijk en toe wat moeilijker en nu helemaal niets meer.

Ik krijg ook niet echt het idee dat ie benzine krijgt aangezien de bougie droog blijft....

Geplaatst: do nov 25, 2004 19:38
door Bluto
Probeer eens een iridium bougie.Ik ga er ook eentje proberen,want mijn Yamaha TT600R start ook slecht als ie half warm/koud is.
Hoe start jij hem(Hornet 911)als ie dus "lauw"is?

Geplaatst: do nov 25, 2004 19:48
door Freek
checklist slecht startende 4tkt;

http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... php?t=1590

Nogmaals; het begin van het einde van je ontsteking, kenmerkt zich ook door niet starten bij warme motor.

Geplaatst: za nov 27, 2004 19:36
door Noppy
Heb je de volgende truuk al eens geprobeerd:

Zet je benzinekraan open en vlijd je motor op zijn linkerzijkant, zodat het stuur bijna de grond raakt. Daar even 15 seconden houden (als het goed is stoomt er nu (oude) benzine uit je overflowslangen bij je achterbrug.

Nu overeind zetten, geen gas geven en starten maar. Soms wil heen en weer wiegen tussen je benen of tijdens het starten (e-starter) hard landen op je zadel wel eens helpen om de smudge in je carb te bypassen en vers mengsel naar binnen te krijgen.

Het mengsel zal nu vers en explosief zijn en er vanuitgaande dat alles verder rond je motor OK is, dan zal hij direct starten.

Indien er ergens iets aan de hand is met de doorstroming van je benzine of je vonkjes dan heb je duidelijk een veel ernstiger probleem. Of wellicht een verkeerd mengsel door een opening op een verkeerde plaats?

Indien het eerste, koppel je benzineslang eens los van je carb en zet het kraantje langzaam open. Indien het stroomt, weer aansluiten. Blaas eens met je mond op de tankvulopening en het gas open. Wie weet zit er ergens iets verstopt wat snel te verhelpen is?

Nou sterkte,

Noppy

Geplaatst: ma nov 29, 2004 11:25
door KTM Jeroen
Bedankt voor al jullie tips noppen forum leden! Het is bijna niet te geloven maar het lag aan een losse slangklem (luchtfilter-caburateur) waardoor hij valse lucht kreeg.

Dus vast die klem en starten en lopen (HUUNK). Toen de motor echt warm was starte hij niet gemakkelijk maar daar moet ik misschien nog wat handigheid in krijgen.

Thanks....zal in vervolg alles even goed bij langslopen!