Pagina 1 van 2

honda crf450 of ktm exc525

Geplaatst: do nov 18, 2004 13:10
door fptjb
ik twijfel tussen deze beide , wie geeft me een hint welke ik moet kiezen.

Re: honda crf450 of ktm exc525

Geplaatst: do nov 18, 2004 13:36
door Joop
fptjb schreef:ik twijfel tussen deze beide , wie geeft me een hint welke ik moet kiezen.
Ik zou de KTM 450 EXC kopen. De 450 EXC is een sterke motor met ook een goed vermogen bij lage toeren, dit in tegenstelling tot de Honda die vooral bovenin goed schoort. Ga je echt voor de meeste PK's koop dan de 525 EXC. Een 525 heeft zowel goed bottom power en het meeste topvermogen, een 525 is echt sterk :!: Het grote verschil met de Honda is ook dat de KTM EXC modellen gebouwd zijn als een enduro en de Honda als crosser, wat toch ook een andere motor oplevert. :idea:

Geplaatst: do nov 18, 2004 19:50
door Jo VdB
Ze zijn alletwee goed.
Koop diegene die je "emotioneel" het meest aanspreekt !

Wat ook kan meespelen, is de dealerlocatie.

Jo VdB

Geplaatst: do nov 18, 2004 21:48
door Joop
Jo VdB schreef:Ze zijn alletwee goed.
Koop diegene die je "emotioneel" het meest aanspreekt !Jo VdB
Helemaal mee eens Jo. :!: Het belangrijkste verschil is dat de CRF als crosser gebouwd wordt en de EXC als enduro.

Geplaatst: do nov 18, 2004 23:41
door Erik V
Waarvoor ga je je nieuwe motor gebruiken ? Om een snelle tijd neer te zetten in een enduroproef, ik zou zeggen pak de honda. Ga je "gewoon" een ritje maken of neem je deel aan een offroadrit, neem dan de 525 van KTM. Je hebt er iets meer comfort/gemak mee (elektrische starter op de exc) en je kan wat meer op het koppel rijden. Maar ik denk dat het in beide gevallen een steengoede motor is.

Geplaatst: vr nov 19, 2004 08:50
door Gast
Ik denk dat als je vanuit een cross achtergrond off-road gaat rijden de Honda het dichts bij staat. Begin je met Off-road rijden dan zou ik zondermeer de KTM kiezen, zoals Erik al zegt ivm koppel, uitrusting en elektrische start. Als je helemaal groen bent dan kun je de 450exc nog overwegen.

Geplaatst: vr nov 19, 2004 09:19
door Gast
ik heb mijn xr 600 verkocht en wil iets anders , ik gebruik hem puur voor de hobby , geen cross of enduro ritten.
gewoon even bospad of een stuk land pakken.

Geplaatst: vr nov 19, 2004 09:21
door fptjb racing
oeps , vergeten in te loggen

Geplaatst: vr nov 19, 2004 09:45
door TTT
Ik zou ook even kijken bij welke dealer je het prettigste vind.
En of je behoefte gaat hebben aan aftermarket spullen. (carterbescherming, grotere tank e.d.) Mijn indruk is dat dit bij KTM allemaal wat makkelijker verkrijgbaar is.

Grotere tank

Geplaatst: vr nov 19, 2004 18:41
door xander
Weet jij dan waar ik aan grotere tank voor mijn 525 mxc geraak TTT?
( Is nu 13l)

Geplaatst: vr nov 19, 2004 18:54
door TTT
euh, 13 l is toch groter??? Standaard is 8.5 liter.

kijk eens op http://ktmtalk.com

Er zijn 18 en 30 liter tanks verkrijgbaar maar ik begrijp dat dat geen "plug & play" oplossingen meer zijn.

Geplaatst: vr nov 19, 2004 19:37
door xander
MXC is standaard 13l ( en ook ventilator op de koeling

Geplaatst: za nov 20, 2004 18:41
door fptjb racing
het is dus de ktm geworden , ik heb hem gisteren gekocht , een 525 uit 2003.

Geplaatst: za nov 20, 2004 18:55
door Gast
T'is wel moeilijker om nen Ollander omver te rijden hé.Ze rijden altijd om de laatste plaatsen........... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: za nov 20, 2004 18:57
door JBassie
fptjb racing schreef:het is dus de ktm geworden , ik heb hem gisteren gekocht , een 525 uit 2003.
zooho, vet man :P dat je veel plezier eraan mag beleven :wink:
het zijn raketten die 525, maar je kunt er ook heel mooi rustig mee rijden 8)

en die ondertitel van jou is wel van toepassing :D

JB

Geplaatst: za nov 20, 2004 18:59
door fptjb racing
hij wil best wel van z'n plaats , er is op deze motor een 540 kit gemonteerd , volgens de testbank heeft ie 51 pk aan het wiel.
dat wordt nog zweten.

Geplaatst: za nov 20, 2004 19:07
door Jan :)
Afbeelding
De twee bouten die losgedraaid zijn op deze foto willen nog wel eens breken bij de 2003 modellen deze kan je het best vervangen door een sterkere bout als orgineel.

De bouten die je op de foto ziet zijn orgineel dus als ze er bij jouw anders uit zien (cijfers op de kop van de bout) zijn ze waarschijnlijk al vervangen.

Geplaatst: za nov 20, 2004 19:11
door fptjb racing
hij is onderhanden geweest van erik van klinken , ik weet niet of je dat iets zegt maar deze jongen rijdt zelf ook wedstrijden met ktm en is zelf monteur , ik neem aan dat ie dit ook vervangen heeft ,ik heb hem nog niet bij huis , morgen of maandag komt ie.

Geplaatst: za nov 20, 2004 19:15
door Jan :)
Veel plezier met je nieuwe speeltje :!:

Geplaatst: za nov 20, 2004 21:40
door TTT
xander schreef:MXC is standaard 13l ( en ook ventilator op de koeling
Ah, sorry, niet opgelet.
Ik heb ook een MXC, o.a. vanwege de 13 liter tank.
(en stond laatst alsnog zonder benzine in het bos :oops: )

Geplaatst: za nov 20, 2004 22:08
door JBassie
TTT schreef:
xander schreef:MXC is standaard 13l ( en ook ventilator op de koeling
Ah, sorry, niet opgelet.
Ik heb ook een MXC, o.a. vanwege de 13 liter tank.
(en stond laatst alsnog zonder benzine in het bos :oops: )
hoe heb je dat opgelost :?:

Geplaatst: zo nov 21, 2004 12:11
door fptjb racing
dit is dus m'n nieuwe speeltje , ik heb hem gisteravond nog gekregen.
Afbeelding

Geplaatst: zo nov 21, 2004 12:19
door TTT
Ziet er netjes uit. Gefeliciteerd.
hoe heb je dat opgelost icon_question.gif
Gewoon, met een flesje benzine overgeheveld van een maat.

Geplaatst: zo nov 21, 2004 23:57
door Gast
Hey knap hoor, dat je er veel plezier mee mag hebben :lol:

Geplaatst: ma nov 22, 2004 12:19
door huskie
Als ik nu aan Sinterklaas heel lief om een nieuwe motor vraag?
Ik was toch braaf dit hele jaar!